blob saget Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Dette er ikke rettet mot noen spesielle i denne tråden, men det er noe jeg har opplevd en del ganger. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor så mange slakter diverse skrekkfilmer ved å si "den var ikke noe skummel!". Selv om den er stemplet som skrekkfilm, men likevel ikke får deg til å hoppe i stolen eller holde deg våken om nettene, kan det da ha vært en veldig god film fordet? Nå for tida er det så godt som ingen skrekkfilmer som skremmer meg virkelig, men det er flere som jeg synes er veldig spennende eller nervepirrende. Det kan jo ha noe med alderen å gjøre, for før var det stikk motsatt. Jeg vil vel nesten si at det er mer unaturlig som et voksent menneske å bli skremt av noe du vet er fiksjon, enn omvendt. Tross alt det her, så finner man flere skrekkfilmer blant mine absolutte favorittfilmer noensinne! Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Det er bare en film som har skremt meg. Det er The Shinning. Sier bare gammel dame. Har så lyst å se den filmen igjen, men jeg får ikke meg selv til å se den >< Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) *snipsnap* Enig. The Shining er ikke skummel men fortsatt den tredje beste grøsseren jeg har sett. Endret 8. desember 2009 av Merkwürdichliebe Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 The Shining, ikke skummel? wat Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 *snipsnap* Enig. The Shining er ikke skummel men fortsatt den tredje beste grøsseren jeg har sett. Det er bare det at jeg ble så utrolig skremt av den scenen at jeg rett og slett ikke vill oppleve det igjen Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Filmen er utrolig creepy og spennende, men jeg blir rett og slett ikke skremt av den lenger. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Eg vart vettskremt av The Shining som 14-åring. Den er framleis skummel, men ikkje på langt nær så sterkt. Men eg vert sjeldan skremd av film no. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Listen: Alien The Blair Witch Project The Thing The Descent El espinazo del diablo Rosemary's Baby Re-Animator Ôdishon [Rec] El orfanato Har egentlig sett veldig lite skrekk oppigjennom, men filmene i listen er virkelig gode og jeg skulle ønske jeg klarte å få klemt inn Carrie (1976) og The Texas Chain Saw Massacre (1974) også. Ett spørsmål til slutt. Er det fryktelig sært å utelate Aliens, en film som ellers ville ligget på en andreplass, fordi jeg ser på den som en actionfilm? Filmen ville kommet høyt opp blant mine bidrag til forumets forrige liste, den over actionfilmer, som jeg dessverre glemte bort å poste. Bør en inkludere en slik film i listen bare fordi den alment er sett på som en skrekkfilm? Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Nei, ikke hvis du selv ikke anser Aliens som en skrekkfilm. Akkurat som jeg ikke inkluderte Heat på førsteplassen over actionfilmer. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2009 Vil bare minne om at fristen for å legge ut liste eller endre på listen sin går ut ved midnatt. Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Jeg ville gjerne hatt en science fiction-liste også, fordi jeg allerede har utelatt en del filmer fra de andre listene. Det er jo en såpass stor sjanger også! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Det kommer (nok), men julefilmer nå først. (Nå blir det vel utrolig mange diskusjoner om hvilke som passer med osv.) Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Får vel raske sammen en liste, selv om dette kanskje er sjangeren hvor det er lengst mellom godbitene: 1. Alien 2. The Thing 3. Saw 4. Rosemary's Baby 5. The Shining 6. Dawn of the Dead (2004) 7. 28 Days Later 8. Låt Den Rätta Komma In 9. Aliens 10. The Mist Endret 11. desember 2009 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Lengst mellom menneskebitene. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Dawn-remaken er fra '04. Ikke at det er så farlig, men.. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Stemmer det. Det var virkelig vanskelig å finne 10 skrekkfilmer jeg ville ha med på lista. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Stemmer det. Det var virkelig vanskelig å finne 10 skrekkfilmer jeg ville ha med på lista. Filmtips Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Når kommer listen? Lenke til kommentar
Olum Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Jonas2k har ikke vært aktiv siden i dag tidlig, så lista kommer sikkert utpå dagen i morra. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Kommer i løpet av dagen ja. Ikke hatt tid før nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå