Gå til innhold

Diskusjon.no kårer: Tidenes beste skrekkfilmer 27.11 - 11.12

Jonas2k

Anbefalte innlegg

Dette er ikke rettet mot noen spesielle i denne tråden, men det er noe jeg har opplevd en del ganger.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor så mange slakter diverse skrekkfilmer ved å si "den var ikke noe skummel!".

Selv om den er stemplet som skrekkfilm, men likevel ikke får deg til å hoppe i stolen eller holde deg våken om nettene, kan det da ha vært en veldig god film fordet?

Nå for tida er det så godt som ingen skrekkfilmer som skremmer meg virkelig, men det er flere som jeg synes er veldig spennende eller nervepirrende. Det kan jo ha noe med alderen å gjøre, for før var det stikk motsatt.

Jeg vil vel nesten si at det er mer unaturlig som et voksent menneske å bli skremt av noe du vet er fiksjon, enn omvendt.

Tross alt det her, så finner man flere skrekkfilmer blant mine absolutte favorittfilmer noensinne!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Listen:

1. Alien
  2. The Blair Witch Project
  3. The Thing
  4. The Descent
  5. El espinazo del diablo
  6. Rosemary's Baby
  7. Re-Animator
  8. Ôdishon
  9. [Rec]
  10. El orfanato

Har egentlig sett veldig lite skrekk oppigjennom, men filmene i listen er virkelig gode og jeg skulle ønske jeg klarte å få klemt inn Carrie (1976) og The Texas Chain Saw Massacre (1974) også.

Ett spørsmål til slutt. Er det fryktelig sært å utelate Aliens, en film som ellers ville ligget på en andreplass, fordi jeg ser på den som en actionfilm? Filmen ville kommet høyt opp blant mine bidrag til forumets forrige liste, den over actionfilmer, som jeg dessverre glemte bort å poste.

Bør en inkludere en slik film i listen bare fordi den alment er sett på som en skrekkfilm?

Lenke til kommentar

Får vel raske sammen en liste, selv om dette kanskje er sjangeren hvor det er lengst mellom godbitene:

1. Alien

2. The Thing

3. Saw

4. Rosemary's Baby

5. The Shining

6. Dawn of the Dead (2004)

7. 28 Days Later

8. Låt Den Rätta Komma In

9. Aliens

10. The Mist

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...