Gå til innhold

TwinMOS eller Corsair?


Anbefalte innlegg

Overklokkingen min er faktisk på default volt og boxed kjøleren :D, det er en C1 stepping som er veldig hyggelig å ha med å gjøre. Den ligger på ca 42grader idle, og går opp til ca 55grader under load. Har en 92mm vifte som blåser ut (stillegående pabst) og en 80mm 12db pabst som blåser inn.

 

Beklager men de bildene der beviser ikke en døyt, dessuten er du jo oppe på 2,33 på det ene bildet, kan godt få min over 4,0 bre mens jeg fikser de bildene, det jeg etterlyser på sånne tester er feks er benc res hos feks futuremark. Har selv hatt bade 2,66. 2,8, 3,06 og nå 3,0 800mhz alle med c1 stepping og kjører vannkjøling derfor tviler jeg. Dessuten er du vel den første jeg har hørt om som klarer å klokke en P4 over 70 % med boxed kjøling og default volt, ville vel tro det er verdensrekord.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry linken din funka ikke, men jeg tok en tur på futuremark og der var det ingen som var reg med den prosessorhastigheten og den scoren som du viser til i pc mark 2002, så sjekka jeg 3d mark 2001, der du oppgir scoren din til 9856 og av de som hadde denne scoren var høyeste cpu på ca 2,5

Lenke til kommentar
jeg skal ha dette hovedkortet:

 

Asus A7N8X hovedkort for Socket A nForce2SPP/MCP/Ultra 400,ATX,USB2.0,LAN

 

kan noen vise meg hva den kraftigste TwinMOS brikka hovedkortet mitt støtter ? Jeg skal kjøpe den beste :wink:

Den var lett :p Tror det er:

http://www.pcutstyr.no/index.php?vareid=11...f51313c71451beb

Det er en TwinMos 3200 (for DDR-400 MHz) med winbond (=overklokkingsvennlig brikke tilsatt på RAM-brikken)

 

PS. Gjerne rett meg hvis jeg tar feil!

Lenke til kommentar

Det skal sies at det ER mulig å overklokke en 1.8 til 3.06 selv med boxed kjøleren. Men da må det nesten være en cpu som er merket om fra fabrikk. En del ferdigpcer hadde for ei stund siden bedre cpu enn det som stod da intel hadde problemer med å levere nok i akkurat det hastighetssegmentet. Kodene på kjernen er da oftest slipt bort eller bytta ut med tilsvarende lavere hastighetskode.

 

Angående ram, det er ikke store vitsen i å kjøpe Corsair ram når en får samme saken med å kjøpe TwinMOS ram. Begge kjører Winbond og begge yter omtrent like bra med tanke på overklokking.

Lenke til kommentar
Det skal sies at det ER mulig å overklokke en 1.8 til 3.06 selv med boxed kjøleren. Men da må det nesten være en cpu som er merket om fra fabrikk. En del ferdigpcer hadde for ei stund siden bedre cpu enn det som stod da intel hadde problemer med å levere nok i akkurat det hastighetssegmentet. Kodene på kjernen er da oftest slipt bort eller bytta ut med tilsvarende lavere hastighetskode.

 

prosessoren er egentlig fra en Dell PowerEdge 600SC som jeg kjøpte billig i februar. Prosessoren jeg hadde en P4 2,0GHz er putta i dell'en.

 

Poengsummene er IKKE fake, og jeg kan kjøre alle testene dere ber meg om.

Lenke til kommentar
Det skal sies at det ER mulig å overklokke en 1.8 til 3.06 selv med boxed kjøleren. Men da må det nesten være en cpu som er merket om fra fabrikk. En del ferdigpcer hadde for ei stund siden bedre cpu enn det som stod da intel hadde problemer med å levere nok i akkurat det hastighetssegmentet. Kodene på kjernen er da oftest slipt bort eller bytta ut med tilsvarende lavere hastighetskode.

 

prosessoren er egentlig fra en Dell PowerEdge 600SC som jeg kjøpte billig i februar. Prosessoren jeg hadde en P4 2,0GHz er putta i dell'en.

 

Poengsummene er IKKE fake, og jeg kan kjøre alle testene dere ber meg om.

 

OK, jeg tror deg, syntes bare det var sinnsykt mye med std kjøler.

Lenke til kommentar
Det skal sies at det ER mulig å overklokke en 1.8 til 3.06 selv med boxed kjøleren. Men da må det nesten være en cpu som er merket om fra fabrikk. En del ferdigpcer hadde for ei stund siden bedre cpu enn det som stod da intel hadde problemer med å levere nok i akkurat det hastighetssegmentet. Kodene på kjernen er da oftest slipt bort eller bytta ut med tilsvarende lavere hastighetskode.

 

prosessoren er egentlig fra en Dell PowerEdge 600SC som jeg kjøpte billig i februar. Prosessoren jeg hadde en P4 2,0GHz er putta i dell'en.

 

Poengsummene er IKKE fake, og jeg kan kjøre alle testene dere ber meg om.

 

OK, jeg tror deg, syntes bare det var sinnsykt mye med std kjøler.

 

Ikke helt uvanlig at 1.80 og til og med 1.60 Ghz klarer 3.0+ Ghz .. Men de fleste trengte 1.7-1.8vcore så de fleste er nå døde.

 

Amino: når det gjelder påstandene om at at det egentlig er kraftigere CPU´er som har blir klokket ned for å kunne levere nok så er det en liten glipp i teorien din. Når de CPU´ene vi snakker om her kom ut, så var 1.80 det raskeste.. dog kom 2.0Ghz mot slutten, og også kansje 2.2Ghz.. men disse klokket faktisk dårligere.

Lenke til kommentar

Hei bludern: Kan jeg få vite S-spec på din cpu, se sign for min. Du er en av de få her som har samme cpu og ca OC som meg. Det er kult.

Du kjører vel 170*18=3060? Jeg kjører 175*18=3150. Men på 1.75v, og cpu blir ca 60C ved full load og innser nå at jeg burde prøve 3060 på def.volt. for å oppnå mindre varme. Har bare en dårlig AVC kjøleribbe som leveres med Siemens maskiner.

 

Til Snekker'n: Hei, Jeg har postet flere poster med min OC av P4 1.8A@3150. Se min sign for info. som skrevet oppe skal jeg prøve 3060Mhz på def.volt og kjøre prime et døgn...kommer tilbake til deg. Men hvis du vil har bilder si ifra. Har bootet inn i W2K med 3.2G, men ikke stabil. Har TwM m/W.B på ca 438Mhz stabilt. Ingen prob. Jeg må si at Twinmos m/W.B er meget bra brikker egnet nettopp for OC og er en del billigere enn Corsair. Med et h.k som støtter opptil 3.0 VDIMM vil denne brikken klare opptil 450-466Mhz vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Hei bludern: Kan jeg få vite S-spec på din cpu, se sign for min. Du er en av de få her som har samme cpu og ca OC som meg. Det er kult.

Du kjører vel 170*18=3060? Jeg kjører 175*18=3150. Men på 1.75v,  og cpu blir ca 60C ved full load og  innser nå at jeg burde prøve 3060 på def.volt.  for å oppnå mindre varme. Har bare en dårlig AVC kjøleribbe som leveres med Siemens maskiner.

 

Skal se om jeg gidder å rippe opp kassa for å finne noen tall..

 

Jeg har et asus p4pe deluxe, 512mb twinMos (m/winbond), Ati Radeon 8500LE@9100 (275/275), WD1200jb, Seagate barracuda V 120gb, LG GCC4480, Plextor 1210A, pci-pcmcia adapter, isdn kort blablabla... Bruker også en Chieftec 360W strømforsyning, som jeg fryker er litt for liten. Jeg klarte fint å boote i 3333MHz som du ser utifra bildet, men da måtte jeg koble ut de optiske enhetene, den andre harddisken og PCI kortene.

 

Kjører ikke minne på mer enn 350MHz nå, da det ikke er noe særlig mye annet å velge. Har også minne på 2,5V og ganske så aggresive timinger.

 

En annen ting jeg har merket meg med asus kortet er at pci/agp locken ikke var særlig stø i biosene før 1003. Og at default volt ofte blir litt høyere enn den burde være.

Lenke til kommentar
jeg skal  ha dette hovedkortet:  

 

Asus A7N8X hovedkort for Socket A nForce2SPP/MCP/Ultra 400,ATX,USB2.0,LAN

 

kan noen vise meg hva den kraftigste TwinMOS brikka hovedkortet mitt støtter ? Jeg skal kjøpe den beste  :wink:

Den var lett :p Tror det er:

http://www.pcutstyr.no/index.php?vareid=11...f51313c71451beb

Det er en TwinMos 3200 (for DDR-400 MHz) med winbond (=overklokkingsvennlig brikke tilsatt på RAM-brikken)

 

PS. Gjerne rett meg hvis jeg tar feil!

 

jeg skjønner ikke, dette er så rart, noen sier at jeg kan ha maks 333 mhz på ramet, fordi maksimale databushastigheten på hovedkortet er 333, ? det du viste var jo 400...

Lenke til kommentar
Hei bludern: Kan jeg få vite S-spec på din cpu, se sign for min. Du er en av de få her som har samme cpu og ca OC som meg. Det er kult.

Du kjører vel 170*18=3060? Jeg kjører 175*18=3150. Men på 1.75v,  og cpu blir ca 60C ved full load og  innser nå at jeg burde prøve 3060 på def.volt.  for å oppnå mindre varme. Har bare en dårlig AVC kjøleribbe som leveres med Siemens maskiner.

 

Til Snekker'n: Hei, Jeg har postet flere poster med min OC av P4 1.8A@3150. Se min sign for info. som skrevet oppe skal jeg prøve 3060Mhz på def.volt og kjøre prime et døgn...kommer tilbake til deg. Men hvis du vil har bilder si ifra. Har bootet inn i W2K med 3.2G, men ikke stabil. Har TwM m/W.B på ca 438Mhz stabilt. Ingen prob. Jeg må si at Twinmos m/W.B er meget bra brikker egnet nettopp for OC og er en del billigere enn Corsair. Med et h.k som støtter opptil 3.0 VDIMM vil denne brikken klare opptil 450-466Mhz vil jeg tro.

 

flotte greier jeg tror dere, hadde bare ikke sett at noen kjørte dem stabilt over 2,8 tidligere. Lykke til vidre, det er jo bare morro å se at intel sine prosessore er så gode på oc :D

Lenke til kommentar
jeg skal  ha dette hovedkortet:  

 

Asus A7N8X hovedkort for Socket A nForce2SPP/MCP/Ultra 400,ATX,USB2.0,LAN

 

kan noen vise meg hva den kraftigste TwinMOS brikka hovedkortet mitt støtter ? Jeg skal kjøpe den beste  :wink:

Den var lett :p Tror det er:

http://www.pcutstyr.no/index.php?vareid=11...f51313c71451beb

Det er en TwinMos 3200 (for DDR-400 MHz) med winbond (=overklokkingsvennlig brikke tilsatt på RAM-brikken)

 

PS. Gjerne rett meg hvis jeg tar feil!

 

jeg skjønner ikke, dette er så rart, noen sier at jeg kan ha maks 333 mhz på ramet, fordi maksimale databushastigheten på hovedkortet er 333, ? det du viste var jo 400...

 

Oops... Da har jeg bomma, kan noen andre hjelpe Sealine med RAM-valget da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...