invalid_user Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) 17. Alexandre Song Fullt navn: Alexandre Dimitri Song Billong Draktnummer: 17 Kallenavn: Alex, The Buffalo Soldier Nasjonalitet: Kamerun Fødselsdato: 9. september 1987 (22 år) Fødested: Douala, Kamerun Posisjon: Defensiv midtbane, midtstopper Høyde: 1.82 m Overgang: SC Bastia i 2006 (£1,000,000), etter å ha vært på lån hos Arsenal hele 2005-06 sesongen Kontrakt: 2015 Arsenal-debut: 19. september 2005, Everton H, Premier League (2-0 seier) Tidligere klubber: SC Bastia, Arsenal (lån), Charlton (lån) Alexandre Song ble hentet på lån, med opsjon på kjøp, av Wenger sommeren 2005. Overgangen hans ble permanent ett år senere. Etter hans ankomst fra SC Bastia var det ikke mange som hadde tro på Alex Song, og han ble stemplet som et av Wengers dårligste kjøp av diverse fotballeksperter. Siden den gang har han vist hvorfor Arsène Wenger hadde så stor tro på ham. Per dags dato er han like bankers på Arsenal som Cesc eller Thomas Vermaelen. Den gode utviklingen skyldes delvis de store skadeproblemene Arsenal hadde under 2008/09-sesongen. Alex spilte ofte i lag med Denílson, uten å egentlig imponere så mye. Mange hadde gitt opp håpet for begge ungguttene, men den erfaringen har vist seg å være ekstremt viktig for deres utvikling, spesielt Song. Hans første ligamål kom kom mot Wigan Athletic 11. april 2009, en kamp Arsenal vant 4-1. Endret 1. desember 2009 av iRoman Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Gud Song har vært fantastisk denne sesongen, beste spilleren vi har hatt hele året. Har ikke klart å sett en feil han har gjort i det hele tatt. Og avåtil kommer de nydeligste pasningen du har sett, som ifra åpen himmel. Åhh, jeg får orgasme når jeg ser denne mannen spille. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Pasningen til Eduardo mot Sheffield United i ligacupen i fjor er jo bare helt syk. Der Eduardo scorer med volley med utsiden av foten Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Er nok du tenker på, mot Burnley. En helt utrolig pasning, og avslutningen er jo enda sykere. Songs pasningsegenskaper er veldig merkelige. Han kan gjøre de enkleste feilpasninger hele kampen for så å komme med en slik perle. Så jo akkurat dette på tampen mot Sunderland da han spilte gjennom Arshavin med en lignende lang ball. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Er nok du tenker på, mot Burnley. En helt utrolig pasning, og avslutningen er jo enda sykere. Songs pasningsegenskaper er veldig merkelige. Han kan gjøre de enkleste feilpasninger hele kampen for så å komme med en slik perle. Så jo akkurat dette på tampen mot Sunderland da han spilte gjennom Arshavin med en lignende lang ball. Vel, han er 22. Forhåpentligvis (for dere) kvitter han seg med feilpasningene og finpusser de gode pasningene. Det er lettere å kvitte seg med dårlige egenskaper (spesielt sånt som feilpasninger som stort sett går på det psykiske), enn å utvikle gode. Gi han et par år og han er en ny alonso e.l. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Vel, jeg har lite tro på at han noengang vil bli en ny Alonso, ettersom han er en helt annen spillertype. Hans primæroppgaver på midten er å vinne ballen, dekke rom og rett og slett gjøre DM-oppgavene. Dog syns jeg at han er en mye mer komplett spiller enn den gjennomsnittlige DM-en. Måten han vender bort 2-3 spillere i presset situasjon er rett og slett vanvittig imponerende. Jeg tror bare Hleb kunne overgå Song på dette punktet. Klart, som DM spiller han med stor risiko, men i 9/10 situasjoner kommer han ut med ballen i beina. Jeg husker ennå da Thor Eggen sa at Song ligner på Ronaldinho i steget under en ligacupkamp for noen sesonger siden. Den gang lo jeg, men nå skjønner jeg litt hva han sikta mot, gutten har overraskende god teknikk. Han har også gode pasninger, og jeg tror at feilpasningene er kun mentale glipp. De langballene, a la mot Burnley, viser at han har slikt i seg, så jeg håper vi får se mer av det i fremtiden. Som du sier er han kun 22 år, noe som absolutt er ingen alder for defensive midtbanespillere. Flamini slo vel ikke gjennom før han var 23/24 år. Jeg holdt på å skrive at jeg har stor tro på gutten, men faktumet er at han allerede er så godt som fast. Herlig at han signerte kontrakt til 2015. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Er nok du tenker på, mot Burnley. En helt utrolig pasning, og avslutningen er jo enda sykere. Songs pasningsegenskaper er veldig merkelige. Han kan gjøre de enkleste feilpasninger hele kampen for så å komme med en slik perle. Så jo akkurat dette på tampen mot Sunderland da han spilte gjennom Arshavin med en lignende lang ball. Var den ja. Målet er jo helt sykt. Lurer på om Wenger fortsatt ser på Song som en midtstopper? Han sa jo senest i sommer at det er hans tiltenkte rolle. Lenke til kommentar
987987987 Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Hvem skulle i så fall spilt det Song gjør det så bra i dag? Nei, tror og håper Song forblir i den posisjonen han spiller nå, det er der han hører hjemme. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Favorittspilleren min i Arsenal, hands down. Visste han skulle bli god right from the start. Er nå en del av de viktigste spillerne i Arsenal nå for tiden: Fab, Gallas, Vermalaen og Song. Endret 28. november 2009 av tc47 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Hvem skulle i så fall spilt det Song gjør det så bra i dag? Nei, tror og håper Song forblir i den posisjonen han spiller nå, det er der han hører hjemme. Denilson? Coqoulin om noen år? Ny signering? Mange muligheter. Dog tror jeg Wenger er smart nok til å se at han fungerer som DM og fortsetter å spille han der. Håper bare han ikke bli skadet, da stiller vi noe tynt Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Utrolig gøy å se tilbake på historien til Song i Arsenal. Var stort sett bare Wenger som så noe i han, jeg må ærlig innrømme at jeg ikke trodde han hadde sjans til å i det hele tatt bli en squad player for oss. Så har han denne sesongen vist at han er like i hæla på verdens aller beste midtbaneankere kvalitetsmessig. Jeg kan ikke se hvilken DM i verden som har vært bedre enn Alex sålangt denne sesongen. Han kommer til å bli dypt savnet når han drar til ANC, forhåpentligvis ryker Kamerun tidlig. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Har fundert litt over hvordan vi skal klare oss uten Alex og fant ikke noe godt svar. Tok en kikk på kampprogrammet til African Cup Of Nations, for å se hvor lenge han vil være borte.. Kamerun er i gruppe med Gabon, Zambia og Tunisia. Noen som har peiling på hvordan styrkeforholdet mellom disse lagene er, og hvor sannsynlig det er at Kamerun ryker i gruppespillet? For meg ser det dessverre ut som om Kamerun har trukket en gruppe med kasteballer og vil cruise gjennom gruppa, men jeg vet ikke sikkert. Tunisia vet jeg har VM-erfaring, men jeg tror Kamerun er det klart beste laget her. Uansett kommer to lag videre så. Den siste gruppekampen spilles 21 januar. Ryker Kamerun allerede da, noe som er usannsynlig, kan vi til nød bruke Alex i FA-cupen mot Stoke, selv om han garantert ikke vil spille den pga utmattelse, jetlag osv. Men da har han en uke å komme seg til foran matchen mot Villa. Ryker Kamerun i kvartfinalen, som spilles 25 januar, er han hjemme i god tid før United-kampen, noe som ville vært helt perfekt. Sannsynlige motstandere her er Egypt og Nigeria. Sistnevnte lag er kanskje det laget som ser ut til å møte Kamerun i kvarten. Her ligger mitt håp. Forhåpentligvis går Kamerun ut her, og Song får ha seg på første fly hjem til Nord-London. Kommer de til semifinalen er håpet ute for United-kampen. Da må de spille bronsefinale uansett. Elsker Alex, men håper det går rent til helvete med laget hans i januar. Endret 3. januar 2010 av Hegland Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Elsker Alex, men håper det går rent til helvete med laget hans i januar. Took the words right out of my mouth I'd say Håper virkelig Kamerun ryker på huet og ræva ut av ACN så fort som mulig, og at Song returnerer skadefri tilbake til oss! Lenke til kommentar
Fabregas93 Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Alexandre song har utviklet seg til å bli en helt fantastisk spiller! han er veldig viktig for laget våre nå og håper han blir leeenge Lenke til kommentar
laurell Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Den siste gruppekampen spilles 21 januar. Ryker Kamerun allerede da, noe som er usannsynlig, kan vi til nød bruke Alex i FA-cupen mot Stoke, selv om han garantert ikke vil spille den pga utmattelse, jetlag osv. Men da har han en uke å komme seg til foran matchen mot Villa. Nice post Hegland Men Jetleg kommer av vest-øst, øst-vest reiser, og African cup spilles i Angola som bare har 3 timer tidsforskjell fra England, men uansett ja, så blir han sikkert utmattet av all reisingen og cupkampene. Jeg som dere kommer til å savne Song i januar, men håper Ramsey og Co fikser midtbanen. *Krysser fingrene for at Song kommer fort tilbake og skadefri* Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Noen som husker hvor mange søsken Song har? Og noen som vet om broren hans spiller for Kamerun? Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Nei, onkelen hans spiller fortsatt for Kamerun. Riggobert Song eller noe. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Dette passer vel bedre her enn i "årets gooner"-tråden: Er nok onkelen hans, hvis det var Rigobert Song du så. Farsfiguren hans forøvrig, ettersom den ekte faren til Song døde da han var ganske ung. Derfor er han veldig bestemt på å være der for sine barn (og gi dem en bedre oppdragelse, som Rosicky_Gunner sier). Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Ja jeg glemte hvilken tråd jeg skrev i Men ok. Såg berre navnet og derfor ble jeg nysjerrig. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Herlig med Kamerun-tap i første kamp! Roter de bort flere poeng kommer Alex hjem om en uke, noe som hadde vært helt fantastisk og over all forventning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå