RWS Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) Hele kristendommen er jo bygget opp rundt tanken om synd jo, det er jo nettopp synd jesus kom for å befri menneskene fra. I kristendom må du først late som om du er syk, synd, for å kunne ta i mot kuren, jesus. På grunn av arvesynden som de kristne mener vi alle har arvet etter adam og eva. Det er den synden jeg pratet om. Og ja, klart folk gjør gale ting uten religion også, men er ikke det nok? Historien er full av ting som helt normale folk faktisk gjorde på grunn av guder og det er derfor opplysning om religion er så viktig, så de ikke gjør dette igjen. Se på hva gærningene driver med nede i afrika, der foreldre kapper hodene av ungene sine fordi presten påstår at ungene er fulle av demoner... Tror du vanlige folk gjør dette med ungene sine i den skalaen uten noen som helst innblanding av noe religiøst? Det tror ikke jeg.... Religion og radikal ideologi er vel det eneste som kan få gode menn til å gjøre uhyrlige handlinger i "god" tro..... Endret 13. desember 2009 av RWS Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Litt Mikkel-Rev-oppklaring trengs her ja: * Arvesynd betyr at som du reder, så ligger dine barn. Arvesynden er å bli født inn i denne verden med så mye elendighet. * Grunnen til at kristne (prøver å) følger noen bud, og ikke andre, er fordi at ikke alle budene er tilskrevet kristne. Lenke til kommentar
Gayatri-mantra Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hvis du blir/er en kristen så betyr det ikke at du automatisk skal begynne og hate homofile. Synet på homofil legning vil nok være forskjellig for de forskjellige trosrettningene innenfor kristendom. Noen er mer konservative på det og tenker at homofili er en skam og synd - men ironisk nok ikke gjør noe for å endre på saken. Andre trosretninger går gjerne mer inn på å "hjelpe" homofile til å bli kvitt legningen. Enda det ikke er noe galt i å være homofil. Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hvis du blir/er en kristen så betyr det ikke at du automatisk skal begynne og hate homofile. Synet på homofil legning vil nok være forskjellig for de forskjellige trosrettningene innenfor kristendom. Noen er mer konservative på det og tenker at homofili er en skam og synd - men ironisk nok ikke gjør noe for å endre på saken. Andre trosretninger går gjerne mer inn på å "hjelpe" homofile til å bli kvitt legningen. Enda det ikke er noe galt i å være homofil. Man skal overhode ikke hate de. Jeg forbanner de de gjør, men ikke de for det mennesket de er. RWS: Det i Afrika, har jo ingen ting med Kristendommen å gjøre? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Jeg forbanner de kristne for det de tror på, men ikke for menneskene de er. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 RWS: Det i Afrika, har jo ingen ting med Kristendommen å gjøre? Det sier av en eller annen grunn alle kristne da det ikke er noen av dem som ville støttet noe slikt, men det som foregår i Afrika er i høyeste grad kristendom ja! En hel haug med unger som visstnok erm påstått har djevelen i seg der nede, med tilhørende jævligheter og sinnsvake handlinot disse ungene nettopp på grunn av religion... Men vi har ikke kommet så langt her i landet heller, da det ikke er så veldig lenge siden de ansatte en djevle utdriver i den norske katolske kirken... Jeg mener HALLO, vi snakker 2009 her og ikke 1009... I Polen er over 1200 djevle utdrivere i arbeid for den katolske kirken... En skulle tro at vi har kommet lenger, men en del av den mørke middelalder dukker opp midt i blandt oss pga religion.... Selv her i opplyste Europa! Som du sikkert skjønner er jeg langt fra imponert over dette, men det er også dette som er så farlig med religion, du handler før du tenker og når de tenker er det ofte for sent, da har masse psykosen slått til og det unaturlige blir naturlig.... Skremmende! Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 RWS: Det i Afrika, har jo ingen ting med Kristendommen å gjøre? Det sier av en eller annen grunn alle kristne da det ikke er noen av dem som ville støttet noe slikt, men det som foregår i Afrika er i høyeste grad kristendom ja! En hel haug med unger som visstnok erm påstått har djevelen i seg der nede, med tilhørende jævligheter og sinnsvake handlinot disse ungene nettopp på grunn av religion... Men vi har ikke kommet så langt her i landet heller, da det ikke er så veldig lenge siden de ansatte en djevle utdriver i den norske katolske kirken... Jeg mener HALLO, vi snakker 2009 her og ikke 1009... I Polen er over 1200 djevle utdrivere i arbeid for den katolske kirken... En skulle tro at vi har kommet lenger, men en del av den mørke middelalder dukker opp midt i blandt oss pga religion.... Selv her i opplyste Europa! Som du sikkert skjønner er jeg langt fra imponert over dette, men det er også dette som er så farlig med religion, du handler før du tenker og når de tenker er det ofte for sent, da har masse psykosen slått til og det unaturlige blir naturlig.... Skremmende! Det du sier er jo bare masse tull, jeg orker ikke svare en gang. Blir bare provosert. Lenke til kommentar
Joney Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Det du sier er jo bare masse tull, jeg orker ikke svare en gang. Blir bare provosert. Saklig.. skal du først svare sånn, så bør du i hvertfall komme med en begrunnelse til at det bare er tull.. Endret 14. desember 2009 av Joney Lenke til kommentar
RWS Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 RWS: Det i Afrika, har jo ingen ting med Kristendommen å gjøre? Det sier av en eller annen grunn alle kristne da det ikke er noen av dem som ville støttet noe slikt, men det som foregår i Afrika er i høyeste grad kristendom ja! En hel haug med unger som visstnok erm påstått har djevelen i seg der nede, med tilhørende jævligheter og sinnsvake handlinot disse ungene nettopp på grunn av religion... Men vi har ikke kommet så langt her i landet heller, da det ikke er så veldig lenge siden de ansatte en djevle utdriver i den norske katolske kirken... Jeg mener HALLO, vi snakker 2009 her og ikke 1009... I Polen er over 1200 djevle utdrivere i arbeid for den katolske kirken... En skulle tro at vi har kommet lenger, men en del av den mørke middelalder dukker opp midt i blandt oss pga religion.... Selv her i opplyste Europa! Som du sikkert skjønner er jeg langt fra imponert over dette, men det er også dette som er så farlig med religion, du handler før du tenker og når de tenker er det ofte for sent, da har masse psykosen slått til og det unaturlige blir naturlig.... Skremmende! Det du sier er jo bare masse tull, jeg orker ikke svare en gang. Blir bare provosert. Jaha, det er bare tull? Da burde du lese deg opp litt.. Les HER fra heksedoktorer i norge... og HER HER her du en fra USA... HER fra afrika... og HER har du enda mer... Tviler på at de som blir utsatt for dette syntes det er bare tull, men greit nok det.... Religion ER farlig, det kan få gode mennesker til å gjøre skikkelig onde ting.... Lenke til kommentar
ensueno Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hei Hvis man er kristen og skikkelig troende så tror man på at homofile ender opp i h*lvete men beyr dette at man ikke kan like homofile? Hvis eg er kristen, betyr det at eg ikke kan snakke med homofile? ha en god samtale med eller le med de? Må eg automatisk hate de og begynne å rope til de? Venstre hendte er djevelen's barn. skal du hate de og? Nei. Man skal ikke fordømme noen, for ingen kan dømme noen, utenom en. Altså er det bare tull å gå rundt og fordømme ("hate") noen. Hate homofile? Hvorfor? Flertallet av de er greie mennesker. De har bare sex på en litt annen måte. I begynnelsen av menneskehetens historie så var vi få. Vi bare måtte bli så mange som mulig så fort som mulig. Onanering var litt dumt, så det måtte man forby. Homofili som ikke produserte noen barn det heller måtte man forby. Men tidene endrer seg. Nå er vi overbefolka, og man burde omfavne de homofile istedenfor Eg er helt enig med deg MRN tidene har forandret seg, pluss man må huske på de Jesus sa: viktigst er Tro, Håp og Kjærlighet men størst av dem alle er Kjærligheten. dvs at ikke engan Jesus vile forby de, så lenge de er ekte kjærlighet:) Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg mener at alle, inkludert kristne, skal få mene hva de vil om homofile. Men selv om man mener homofile har valgt en "gal sti" og f.eks. kommer til å havne i helvete, betyr jo ikke dette at man ikke kan like dem og være venn med dem. Man kan heller ikke like og respektere alle mennesker, man man må da kunne oppføre seg på en ordentlige måte og være i stand til å leve med dem selv om. Vi er alle mennesker. Jeg elsker homofile, jeg har absolutt ingenting imot dem og alle homofile jeg har møtt og er venn med er flotte og oppegående mennesker. Imidlertid har jeg ingenting imot dem som synes homofili er galt, for jeg må jo respektere deres synspunkt på samme måte som jeg vil de skal respektere mitt. Men jeg vil ha noe imot det om de oppfører seg respektløst og frekt, og behandler homofile som noe annet enn likeverdige mennesker. Det har de ikke rett til. Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Imidlertid har jeg ingenting imot dem som synes homofili er galt, for jeg må jo respektere deres synspunkt på samme måte som jeg vil de skal respektere mitt. Men jeg vil ha noe imot det om de oppfører seg respektløst og frekt, og behandler homofile som noe annet enn likeverdige mennesker. Det har de ikke rett til. Jeg er uenig i at du må respektere et slikt menneskesyn. En direkte konsekvens av å påstå homofili er galt er jo nettopp å ikke akseptere homofiles rett til å kunne leve ut sin legning. Ved å mene at homofile ikke bør leve ut sin legning er å ikke akseptere dem som likeverdige mennesker. Det er det all grunn for å kritisere. Hvis man med "galt" bare mener at homofili ikke er egen preferanse så får man også si det slik. Endret 14. januar 2010 av BlueBench Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Homoene som gjorde aids til en ikke så veldig sjelden sykdom, og å se to homofile manner kysse, gjør meg så kvalm at jeg faktisk må spy. Endret 14. januar 2010 av TheFighter94 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Homoene som gjorde aids til en ikke så veldig sjelden sykdom, og å se to homofile manner kysse, gjør meg så kvalm at jeg faktisk må spy. Heldigvis diskuterer vi ikke hva du synes om andres preferanser. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg vil faktisk påstå at den vestliges verdens reisevaner hadde mye større skyld i å gjøre aids til en mindre sjelden sykdom enn homofile. Jeg vil i samme omgang påstå at for hundre år tilbake hadde ikke Svineinfluensaen klart å blitt klassifisert som pandemi en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå