Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan høyt brusinntak føre til neseblod?

fsx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje du har blitt høy på sukker og fått lite søvn. Har hørt det kan føre til neseblod, men har ikke noe forklaring på hvorfor.

Ellers er det jo kanskje mulig at en i disse influensadager har benyttet seg av en del nesespray og dermed begynt å blø neseblod? Et problem jeg har hatt tidligere i høst.

Vil ikke tro du lider av noe farlig.

Lenke til kommentar
Noen grunner til nesesblødning som jeg kan huske.

- Tynn nesevegg elns, kan forkomme av nesespray.

- Stress.

- Syk, da er det ekstra blod i nesen så da er det høyre trykk i blodårene.

- Slag mot nesen.

det begyner og gi seg for jeg har kanskje stessa nesen hele tiden

Lenke til kommentar
Kan høyt brusinntak føre til neseblod?

Kort sagt; nei.

Å drikke mye søt brus med høyt sukkerinnhold er således ikke bra for helsen av flere årsaker, men noen fare for blødning kan dette ikke utløse. Det skal sies at blodårene i nesen er meget tynne og har lett for å sprekke eller bli irriterte, dette kan resultere i blødning. Dette er som oftest ikke farlig.

e: leif

Endret av R083r7
Lenke til kommentar

vis jeg rører meg går blør jeg igjen da??

jeg gik bare og hente telefonen men blør jeg da jeg siter på stolen lene stolen med hodet bak men ikke for mye PS. ser ikke på tastaturet nå så det kan bli veldig dårlig skrivefeil!!

1. kan jeg dø vis jeg blør mye?

2. hvor langt tid tar det for krope prudoserer nytt blod?

Lenke til kommentar

*************************** Ja du kan dø hvis du blør for mye, noe som skal godt gjøres av at du blør fra nesen, går over hvis du bøyer deg over vasken å puster med nesen, da "tetter" blodåren seg igjen. - Hvis du har blødd mye, så skal det være en slags "pøl" av blod som har koagulert (klumpet seg), denne er bare og dra ut, den er litt hæsli å ta ut da det er litt ekkelt, og den går ganske langt inn i nesen.

Hvis du har slått deg eller blitt slått i nesen, og derav at du blør, så må du dra på legevakten.

-------

Unødvendig kommentar fjernet /Mod anm.

Endret av Patience
Lenke til kommentar
Ja du kan dø hvis du blør for mye, noe som skal godt gjøres av at du blør fra nesen, går over hvis du bøyer deg over vasken å puster med nesen, da "tetter" blodåren seg igjen. - Hvis du har blødd mye, så skal det være en slags "pøl" av blod som har koagulert (klumpet seg), denne er bare og dra ut, den er litt hæsli å ta ut da det er litt ekkelt, og den går ganske langt inn i nesen.

Hvis du har slått deg eller blitt slått i nesen, og derav at du blør, så må du dra på legevakten.

jeg har slo meg men det hvar ikke noe hardt! må jeg til legevakta ? da for det hvar ikke hardt og dete skjede for 1 dag siden at jeg begynte og blø så har jeg blød lit i dag er det noe som har skjedd eller er det jeg har veldig tyn skin på nesen??

Endret av Patience
Lenke til kommentar
FSX hvor gammel er du? :)

Nei du trenger ikke å dra på legevakten fordi du blør litt neseblod.. MEN visst det ikke stopper, og du begynner å blø veeeldig lett er legevakten å anbefale.

jeg er 13 år men sliter med gramatikfeil/skrivefeil

ok men skal vente lit utover dagen og se da om det begyner igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...