fsx Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) jeg har droke 6 bokser brus 1 brus om dagen og 2 en anen dag også nå blør jeg neseblod er dete farlig?? vis jeg fortseter og drikke brus Endret 27. november 2009 av WheelMan Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Jeg tviler sterkt på at dette er brusen sin skyld. Lenke til kommentar
SiMoB Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Kanskje du har blitt høy på sukker og fått lite søvn. Har hørt det kan føre til neseblod, men har ikke noe forklaring på hvorfor. Ellers er det jo kanskje mulig at en i disse influensadager har benyttet seg av en del nesespray og dermed begynt å blø neseblod? Et problem jeg har hatt tidligere i høst. Vil ikke tro du lider av noe farlig. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Noen grunner til nesesblødning som jeg kan huske. - Tynn nesevegg elns, kan forkomme av nesespray. - Stress. - Syk, da er det ekstra blod i nesen så da er det høyre trykk i blodårene. - Slag mot nesen. Lenke til kommentar
fsx Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Noen grunner til nesesblødning som jeg kan huske. - Tynn nesevegg elns, kan forkomme av nesespray. - Stress. - Syk, da er det ekstra blod i nesen så da er det høyre trykk i blodårene. - Slag mot nesen. det begyner og gi seg for jeg har kanskje stessa nesen hele tiden Lenke til kommentar
fsx Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 det sluter ikke og blø Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Du må legge hodet bak, men ikke for langt bak. Lenke til kommentar
fsx Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Du må legge hodet bak, men ikke for langt bak. ok men jeg spyter blod da er det farlig? skal jeg holde på nesen? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Putt inn en hjemmelaget tampong som du lager ved å rulle toalettpapir til en passende "plugg". Lag den såpass tykk og stram at den presser mot neseveggen, og før den langt inn i det blødende neseboret. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Fikset litt på emnetittelen. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Len deg frem over vasken og pust med nesen, skal gi seg etter hvert. Om det blør mye bør du ikke lene hodet bakover, kjedelig å kaste opp fordi du får i deg for mye blod... Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Kan høyt brusinntak føre til neseblod? Kort sagt; nei. Å drikke mye søt brus med høyt sukkerinnhold er således ikke bra for helsen av flere årsaker, men noen fare for blødning kan dette ikke utløse. Det skal sies at blodårene i nesen er meget tynne og har lett for å sprekke eller bli irriterte, dette kan resultere i blødning. Dette er som oftest ikke farlig. e: leif Endret 27. november 2009 av R083r7 Lenke til kommentar
fsx Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 vis jeg rører meg går blør jeg igjen da?? jeg gik bare og hente telefonen men blør jeg da jeg siter på stolen lene stolen med hodet bak men ikke for mye PS. ser ikke på tastaturet nå så det kan bli veldig dårlig skrivefeil!! 1. kan jeg dø vis jeg blør mye? 2. hvor langt tid tar det for krope prudoserer nytt blod? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) *************************** Ja du kan dø hvis du blør for mye, noe som skal godt gjøres av at du blør fra nesen, går over hvis du bøyer deg over vasken å puster med nesen, da "tetter" blodåren seg igjen. - Hvis du har blødd mye, så skal det være en slags "pøl" av blod som har koagulert (klumpet seg), denne er bare og dra ut, den er litt hæsli å ta ut da det er litt ekkelt, og den går ganske langt inn i nesen. Hvis du har slått deg eller blitt slått i nesen, og derav at du blør, så må du dra på legevakten. ------- Unødvendig kommentar fjernet /Mod anm. Endret 28. november 2009 av Patience Lenke til kommentar
fsx Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Ja du kan dø hvis du blør for mye, noe som skal godt gjøres av at du blør fra nesen, går over hvis du bøyer deg over vasken å puster med nesen, da "tetter" blodåren seg igjen. - Hvis du har blødd mye, så skal det være en slags "pøl" av blod som har koagulert (klumpet seg), denne er bare og dra ut, den er litt hæsli å ta ut da det er litt ekkelt, og den går ganske langt inn i nesen. Hvis du har slått deg eller blitt slått i nesen, og derav at du blør, så må du dra på legevakten. jeg har slo meg men det hvar ikke noe hardt! må jeg til legevakta ? da for det hvar ikke hardt og dete skjede for 1 dag siden at jeg begynte og blø så har jeg blød lit i dag er det noe som har skjedd eller er det jeg har veldig tyn skin på nesen?? Endret 28. november 2009 av Patience Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Er du det minste i tvil så er legevakten svaret. Det gjelder generelt. Drar du ned dit, vil de nok fikse det. Lenke til kommentar
fsx Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 jeg har slutten og blø men det skjer ut som at det begyner om ikke lenge Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 FSX hvor gammel er du? Nei du trenger ikke å dra på legevakten fordi du blør litt neseblod.. MEN visst det ikke stopper, og du begynner å blø veeeldig lett er legevakten å anbefale. Lenke til kommentar
fsx Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 FSX hvor gammel er du? Nei du trenger ikke å dra på legevakten fordi du blør litt neseblod.. MEN visst det ikke stopper, og du begynner å blø veeeldig lett er legevakten å anbefale. jeg er 13 år men sliter med gramatikfeil/skrivefeil ok men skal vente lit utover dagen og se da om det begyner igjen Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Har du ingen foreldre, eller en verge du kan henvende deg til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå