Lgeeee Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hei, jeg har nylig bestemt meg for å bygge meg en HTPC / media center pc. Men jeg har ingen erfaring med hvordan/hva jeg trenger til mitt behov. Jeg har: 52" Samsung TV. Onkiyo TR-SX607 forsterker. Sony blue-ray spiller. Get HD Forsterker. Full 7.1 lydsett. Mitt behov: Kan spille av 1080P med true-HD via HDMI (tenkte på et av de nye ATI skjermkorta). Kompakt til en viss grad. Lite støy? skal stå i stua. Kan spille av IMG/ISO filer (har gått lei av å bytte DVD'er hele tiden, så har leggi alt over i ISO). Helst Windows. Har sett at Media Center har plugins for feks visning av informasjon om valgt film etc fra IMDB. Dette hadde vært veldig fint. Noen av dere som har erfaring med det jeg spørr etter? Noen tips om hvordan jeg burde bygge den? Eller om det er noen alternativer der ute, som gir meg noe av det samme (feks Asus O Play eller lignende). Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Folk sverger til WD TV HD. Skal visst ta det meste. Lenke til kommentar
Lgeeee Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Folk sverger til WD TV HD. Skal visst ta det meste. Leste litt om den, og ikke akkuratt det jeg hadde for meg. Tenkte noe mer lignende en PC (lagring etc) enn en bare media center maskin. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 For Windows er vel MediaPortal og XBMC de mest brukte prg. Disse har felles opphav, men utviklet seg forskjellig. Litt smak og behag. Selv bruker jeg MediaPortal, og info hentes fra IMDB (Moving-pictures plugin) og theTVDB (MP TV-series plugin). Selv er jeg noksp var for støy, men det er ikke noe problem om man velger rette komponenter. Da de skjermkortene du sikter til vel ikke kommer med passiv kjøling, kan dette muligens føre til noe (men lite?) viftestøy. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Da de skjermkortene du sikter til vel ikke kommer med passiv kjøling, kan dette muligens føre til noe (men lite?) viftestøy. w00t Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Oppsett kommer litt ann på hvilken prisklasse du ser for deg: Billige oppsett spiller av 1080p uten problemer. F.eks dette: http://old.prisguide.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=85327 Ellers kan dette være utgangspunkt for en gaming htpc med skjermkortet over (hvis det passer) http://old.prisguide.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=83858 Lenke til kommentar
Lgeeee Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Fint fint. De forslaga var fine. Tenkte litt på det siste der. Penger er egentlig ikke så veldig viktig, ikke så ofte jeg bruker penger på sånt. Men det jeg lurte litt på også, er det mulig å få media center /MediaPortal til å spille av ISO filer direkte? uten av jeg må ut og bruke noen andre programmer for å få mounta dem? Hvordan er det med cover og sånt? Går det etter navnet på mappa? eller går det etter navn på ISO fila (med tanke på de bildene som ble vist tidligere i en post her). Hvordan blir det hvis jeg etterhvert (i fremtiden) ripper en blue-ray dvd, og loader den som ISO, vil dette funke? Noen som veit noe om dette også? Takk for alle svar hittil, har gitt meg en veldig fin pekepinne på hva jeg vil ha. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Mediaportal mounter .iso filer ved hjelp av daemon tools (automatisk etter du har konfigurert det). BlueRay ripper man som regel til .mkv som spilles automatisk i Mediaportal. XBMC spiller .iso filer uten eksterne programmer. XBMC spiller også .rar pakkede iso filer (populære på usenet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå