glx-rider Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hei! Jeg sliter med at komponentene i tv-benken i stua sliter med å få bra kontakt med det trådløse nettet. Merker også at laptopen får veldig varierende og dårlig hastighet når jeg plasserer den der for å bruke den til å streame div. programmer så trenger noe for å forsterke signalet. Har satt opp trådløst nett ved hjelp av en jensen airlink 7954, og det er ikke mulighet å flytte noe mer på denne. Har også en datakontakt bak tv-benken som nå går til xbox 360 så kunne jo selvsagt kjøpt en swicth og koblet meg ut fra denne, men siden jeg bruker den bærbare til å streame så vil jeg gjerne ha det slik at jeg bare kan legge fra meg pcen og plugge inn hdmi så er det gjort. Hva trenger jeg for å få bedre signal i tvbenken? Er litt usikker på om det jeg trenger er et aksesspunkt, blir det sånn at jeg da får 2 forskjellige trådløse nettverk i huset? Kom gjerne med en spesifikk produktanbefaling til hva jeg trenger, men er student så jo billigere jo bedre:) Lenke til kommentar
substeve Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Bor du i leilighet med mange nett rundt deg? Isåfall last ned inSSIDer og se om det er mange på samme kanal som deg, kanal kan du sette i ruteren, den står nok på auto nå. Bortsett fra det så vil vegger og forstyrrelser fra elektriske apparater redusere trådløst signal ganske mye. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Jeg bor i eget hus, så de andre nettene som jeg kan motta er det nesten ikke styrke på, er vel heller plasseringen av tv benk og komponenter som gjør det vanskelig å plukke opp signalene. Har også byttet kanal på ruteren uten lykke... Lenke til kommentar
substeve Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Skjønner. Flere APer er slik kommersielle og skoler gjør det, men har ikke satt opp det sjøl, og er usikker hvordan det kan settes opp med de APene som selges til hjemmebruk slik at du får ett nettverk. Ville uansett sett på nettverket ditt med inSSIDer siden forbindelsen er varierende, og gjerne kjøpt/lånt en kabel og flytta rundt på den trådløse rutern samtidig for å se hva du kan forvente av kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå