Gå til innhold

iPhone 3gs, Nokia N97 Mini eller HTC Hero?

Gjest Slettet-wFUGfCRd

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-wFUGfCRd
Hvis du vil ha en "multitask"-mobil, så synes jeg Hero`n er best av de tre. Har hatt N79 selv, og byttet til Hero fordi jeg ville ha en mobil med litt mer .... fancy-factor :)

Men skjønner liksom ikke hvorfor man trenger "multitasking"? Kan du komme med noen eksempler?

Siden du ikke har fått noe svar tillater jeg meg selv til å svare. Sett at du hører på Spotify på telefonen din, dersom du kjøper en telefon som ikke støtter multitasking (iPhone), vil du da måtte avslutte Spotify dersom du får en melding du vil lese eller liknende. Ett av mange tilfeller man trenger multitasking.

På min Nokia er det ikke uvanlig at jeg har på Spotify, svarer og leser meldinger og spiller spill innimellom, da er det kjekt med multitasking.

Takker :) Da skjønner jeg..kanskje kjekt å ha da..:p

Hvilken mobil syns du best om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du vil ha en "multitask"-mobil, så synes jeg Hero`n er best av de tre. Har hatt N79 selv, og byttet til Hero fordi jeg ville ha en mobil med litt mer .... fancy-factor :)

Men skjønner liksom ikke hvorfor man trenger "multitasking"? Kan du komme med noen eksempler?

Siden du ikke har fått noe svar tillater jeg meg selv til å svare. Sett at du hører på Spotify på telefonen din, dersom du kjøper en telefon som ikke støtter multitasking (iPhone), vil du da måtte avslutte Spotify dersom du får en melding du vil lese eller liknende. Ett av mange tilfeller man trenger multitasking.

På min Nokia er det ikke uvanlig at jeg har på Spotify, svarer og leser meldinger og spiller spill innimellom, da er det kjekt med multitasking.

Dersom jeg skulle valgt ville jeg valgt N97 Mini. iPhone og dens begrensninger liker jeg ikke i det hele tatt, jeg ønsker heller ikke gjøre noe "ulovlig" (jailbreake) med telefonen jeg kjøper for å få den til å multitaske og andre ting.

Hero og Android synes jeg i utgangspunktet er spennende, men jeg klarer ikke å venne meg til det å bare ha touch, jeg liker aller best å ha taster i tillegg. I tillegg har jeg inntrykk av at Android setter det som en forutsetning at man liker å tweake og drive med forskjellig programvare for å få den til og fungere optimalt.

N97 Mini har etter min mening en god blanding av det _jeg_ ønsker i en telefon. God skjerm, tastatur, 3,5mm jack, alle tilkoblingsmuligheter, en god GPS +++. N97 har hatt en hel del problemer ved seg, men det meste skal være fikset opp i den nye firmwaren som Mini kommer med, dersom det er tilfellet er iallefall det supert. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wFUGfCRd

Dersom jeg skulle valgt ville jeg valgt N97 Mini. iPhone og dens begrensninger liker jeg ikke i det hele tatt, jeg ønsker heller ikke gjøre noe "ulovlig" (jailbreake) med telefonen jeg kjøper for å få den til å multitaske og andre ting.

Hero og Android synes jeg i utgangspunktet er spennende, men jeg klarer ikke å venne meg til det å bare ha touch, jeg liker aller best å ha taster i tillegg. I tillegg har jeg inntrykk av at Android setter det som en forutsetning at man liker å tweake og drive med forskjellig programvare for å få den til og fungere optimalt.

N97 Mini har etter min mening en god blanding av det _jeg_ ønsker i en telefon. God skjerm, tastatur, 3,5mm jack, alle tilkoblingsmuligheter, en god GPS +++. N97 har hatt en hel del problemer ved seg, men det meste skal være fikset opp i den nye firmwaren som Mini kommer med, dersom det er tilfellet er iallefall det supert. :)

Hmm..skjønner. Er så i tvil. For syns N97 Mini er utrolig vakker. HTC Hero syns jeg ikke noe sånn veldig om med tanke på utseende.. Men må nesten komme meg til en butikk og få kjent litt på hvordan mobilene ligger i hånda, osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wFUGfCRd
Ser fortsatt ikke hvorfor folk vil ha n97 mini over n97? Altså, den ser jo værre ut? Svar-og-leggpå knappene er jo plassert skeivt og mangel på metallkanten(?). Også selvsagt svakere specs(da særlig mindre skjerm og lagringsplass) da for omtrent samme pris.

Fordi den ikke er så klumpete som N97.

Lenke til kommentar

Om kameraet på mobilen er viktig, så burde du vel ikke velge hverken iPhone eller HTC Hero. På tester så er det vel kamerat som trekker dem begge ned. Nå er vel heller ikke Nokia akkurat kjent for å ha det beste kameraet, men det kan jo ha bedret seg i N-serien, det veit jeg ingenting om :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wFUGfCRd
Om kameraet på mobilen er viktig, så burde du vel ikke velge hverken iPhone eller HTC Hero. På tester så er det vel kamerat som trekker dem begge ned. Nå er vel heller ikke Nokia akkurat kjent for å ha det beste kameraet, men det kan jo ha bedret seg i N-serien, det veit jeg ingenting om :)

Det er ikke sånn veldig viktig. Eller dvs, jeg har finni ut at noe må gå om jeg skal få det nesten som jeg vil og ikke så syykt dyrt.

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wFUGfCRd
Hehe, ja det er sant. Noe må alltid gå. Jeg ofrer kameraet jeg også, når jeg ønsker meg Hero til jul.

Lykke til med mobilvalget! :D

Hehe, det er fler som ønsker seg det til jul ja ;) Hvilken farge?

Om jeg skulle trenge et skikkelig bra kamera får jeg heller kjøpe meg et kamera. Hehe..

Lenke til kommentar

Vært litt opptatt med andre ting, så har ikke fått tid til å følge opp posten min.

Ser forøvrig at noen har gitt deg fornuftige svar likevel :)

Når det gjelder N-serien til nokia så er det Carl Zeiss "optikk" som brukes på hele serien, så det er overhodet ikke noe dårlig kamera, men kan selvfølgelig aldri sammenlignes med et Digitalt SLR kamera.

Kameraet på Hero`n er godt nok for meg, og skal jeg ta gode bilder tar jeg fram Speilrefleks`en, men må likevel si meg enig med at kameraet kunne vært bedre, spesielt i dårlig belysning. Da er det rett og slett elendig.

[Off topic]

Nå forstår jeg ikke hvorfor damer alltid skal ha en mobil som skal se bra ut, samme hvordan det tekniske er.....men nå er jeg også en gizmodingsegadgetfreak ;)

[/Off Topic]

Jeg fikk tak i en hvit Hero, btw.

Er fornøyd i ettertid, siden alle andre har valgt brun :new_woot:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wFUGfCRd
Vært litt opptatt med andre ting, så har ikke fått tid til å følge opp posten min.

Ser forøvrig at noen har gitt deg fornuftige svar likevel :)

Når det gjelder N-serien til nokia så er det Carl Zeiss "optikk" som brukes på hele serien, så det er overhodet ikke noe dårlig kamera, men kan selvfølgelig aldri sammenlignes med et Digitalt SLR kamera.

Kameraet på Hero`n er godt nok for meg, og skal jeg ta gode bilder tar jeg fram Speilrefleks`en, men må likevel si meg enig med at kameraet kunne vært bedre, spesielt i dårlig belysning. Da er det rett og slett elendig.

[Off topic]

Nå forstår jeg ikke hvorfor damer alltid skal ha en mobil som skal se bra ut, samme hvordan det tekniske er.....men nå er jeg også en gizmodingsegadgetfreak ;)

[/Off Topic]

Jeg fikk tak i en hvit Hero, btw.

Er fornøyd i ettertid, siden alle andre har valgt brun :new_woot:

Hehe....tar aldri BRAA bilder jeg da men :p

Vi er interessert i at mobilen ser bra ut ;) Men jeg er interessert i det tekniske i tillegg jeg da :p Dermed...: Hero!

Har alle valgt brun?

Lenke til kommentar
Skal jeg ha Hero så vil nok jeg også ha brun. Har hatt hvit telefon, og nå vil jeg ha mørk igjen. Liker brunfargen. Nå har ikke jeg sett noen i nærheten her med en Hero i det hele tatt faktisk.

alle snakker bare om hero - er det fordi det var spørsmålet, eller er det ingen som liker nye HD2? og hva med samsung omnia?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wFUGfCRd
Skal jeg ha Hero så vil nok jeg også ha brun. Har hatt hvit telefon, og nå vil jeg ha mørk igjen. Liker brunfargen. Nå har ikke jeg sett noen i nærheten her med en Hero i det hele tatt faktisk.

alle snakker bare om hero - er det fordi det var spørsmålet, eller er det ingen som liker nye HD2? og hva med samsung omnia?

Hero er nyskapende. Rett og slett. Og veldig bra, utifra hva jeg har forstått.

HD2 blir for stor for meg, men det finnes mange andre tråder her hvor den omtales :)

Lenke til kommentar

Hehe, nå kommenterte jeg bare fargevalget jeg da ;) Grunnen til at jeg snakker om Hero er fordi jeg fortsatt vurderer den selv. Og som ThereseMarie sier, så er den nyskapende, en innovasjon.

Lenke til kommentar

Hero er en flott telefon med et ypperlig UI, og HTC har opplyst at de vil komme med en Android 2.0 oppdatering snart og.

Men Hardware messig begynner den allerede aa bli litt "fjoraarets".

Den har kun 320x480 HVGA skjerm opplosning , dette fungere greit men sammenlignet med andre med hoyere opplosning saa merkes dette bade ved web surfing og endel andre nytte omraader.

Den mangler front kamera , saa ingen ansikts til ansikts telefoni.

Den mangler "naarhets sensor" i front , deene registerer naar du putter telfonen intil hode for aa snakke og deaktivere skjermen slik at du ikke feilaktig trykker paa den og re-aktivere denne automatisk saasnart du flytter den vekk fra oret igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...