dagpost Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Min sønn fikk dette i dag og reagerte negativt han skulle i ikke ikke logge inn på dette. Jeg er fortsatt ikke helt overbevist om at dette er forsvaret som står bak dette i tilfelle må det være et helt desperat forsøk på å følge med i tiden. Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Hvorfor reagerte han negativt? Er han i mot Forsvaret, eller bare dette? Søker du på "www.futurebook.no" på Google så ser man at mil.no/vernepliktsverket har lagt ut en artikkel (som ikke virker) om Futurebook, jeg er 100% sikker på at det er Forsvaret som står bak dette. Skjønner ikke hvorfor dette er et "desperat forsøk på å følge med i tiden"? Lenke til kommentar
olufs Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Artikkel fra VG Her står det litt, selv har jeg ikke fått sånt brev ennå. Er født i -92 og. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg fikkd et brevet og skjønte ikke en dritt xd Så logga jeg inn der...så utrolig teit xD. Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 "Datatilsynet raser:" http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=577564 Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Ser ut som om det er seriøse greier selv om det var litt sært... Forsvaret ≠ Seriøse greier. De har sikkert ikke en gang vurdert å konsultere med datatilsynet før de øser ut med personopplysninger slik. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Jeg er bare så sinnsykt glad for at jeg slapp dette her. Sesjon på nettet, falsk profil i mitt navn ... Lenke til kommentar
Slashderp Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 17 år gamle gutter blir overbevist at om de kommer i militæret, er dette hva de møter. (Naken dame) Er ikke så langt ifra når du møter 50-60 svette utrente karer i dusjen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Forsvaret ≠ Seriøse greier.De har sikkert ikke en gang vurdert å konsultere med datatilsynet før de øser ut med personopplysninger slik. hvilke personopplysninger øser de ut med? Lenke til kommentar
Rettep92 Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Forsvaret ≠ Seriøse greier.De har sikkert ikke en gang vurdert å konsultere med datatilsynet før de øser ut med personopplysninger slik. hvilke personopplysninger øser de ut med? Navn og fødselsdato. Synes forsåvidt det var en ganske bra kampanje jeg. De prøver å sette fokus på det sosiale ved å være i forsvaret, og for meg funker det bra. Selv har jeg sittet en del nå og lest og gjort meg opp en mening om hva jeg vil inn på når jeg skal inn til førstegangstjeneste. Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Forsvaret ≠ Seriøse greier.De har sikkert ikke en gang vurdert å konsultere med datatilsynet før de øser ut med personopplysninger slik. hvilke personopplysninger øser de ut med? Navn og fødselsdato. Synes forsåvidt det var en ganske bra kampanje jeg. De prøver å sette fokus på det sosiale ved å være i forsvaret, og for meg funker det bra. Selv har jeg sittet en del nå og lest og gjort meg opp en mening om hva jeg vil inn på når jeg skal inn til førstegangstjeneste. Jeg er som sagt i 91-årgangen, og hadde "gamlesesjonen," og det fungerte greit nok det, minus en ting: Du vet absolutt ingenting om det hvis ikke du begynner å lete opp informasjon selv Storparten av de jeg kjenner møtte bare opp på sesjon og hadde ikke peiling på hva de ville. Flott at forsvaret prøver å spre informasjon, men kanskje på litt gal måte? Endret 30. november 2009 av -Longva- Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Forsvaret ≠ Seriøse greier.De har sikkert ikke en gang vurdert å konsultere med datatilsynet før de øser ut med personopplysninger slik. hvilke personopplysninger øser de ut med? Navn og fødselsdato. Fødselsdato? Det er jo bare venners fødselsdato en kan se, og det er personer en har på Facebook, og som har lagt til applikasjonen. Forstår virkelig ikke kritikken, dette var genialt. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Forsvaret ≠ Seriøse greier.De har sikkert ikke en gang vurdert å konsultere med datatilsynet før de øser ut med personopplysninger slik. hvilke personopplysninger øser de ut med? Navn og fødselsdato. Fødselsdato? Det er jo bare venners fødselsdato en kan se, og det er personer en har på Facebook, og som har lagt til applikasjonen. Forstår virkelig ikke kritikken, dette var genialt. Så vidt meg bekjent har ikke dette noe med Facebook å gjøre utover at det er en slags imitasjon av brukergrensesnittet der. Jeg har i alle fall overhodet ikke lagt til noen applikasjon relatert til dette noe sted, men har allikevel fått en profil der med navn, bosted og fødselstado som er åpen for de 20 "vennene" som jeg overhodet ikke kjenner. Jeg forstår ikke hva som skal være så genialt med det, og synes det hele er ekstremt irriterende. Endret 30. november 2009 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Du kan synkronisere den med Facebook, har flere hundre venner nå Det er et genialt pr-stunt. Kan du gå inn på profilen til "vennene" dine? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 At man kan synkronisere den med Facebook er vel og bra. Om man aktivt måtte gjøre det for å bli involvert i det det der, hadde det vært greit. AFAIK kan jeg se på profilene til "vennene," ja - i alle fall når sida er oppe igjen. Den har kollapset nå. Som PR-stunt i seg selv er det vel forsåvidt "genialt" - de får i alle fall masse oppmerksomhet. Riktignok med den bi-effekt at de mister ekstremt mye respekt fra meg og mange andre 92-folk. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Jeg synes dette PR-stuntet var genialt. Fikk brevet i posten og var nervøs for å logge meg inn, men emblemet på brevet overbeviste meg om dette ikke var noe skummelt. Samme om det er lagt ut navn og fødselsdato. Det har jeg sikkert lagt ut 100 steder på nettet uansett. Genial markedsføring. Kanskje litt på kanten, men all PR er som kjent god PR. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Jeg skjønner virkelig ikke problemet med de personopplysningene som er lagt ut. Som Olum sier her, så har han lagt personopplysninger ut på nett. Det vil jeg tro de fleste andre 17-åringer også har gjort. Ja, om ikke de fleste. Hvor mange uttallige åpne sider har jeg ikke sett på Facebook der hvor både alder, religion, bosted og seksuelle forhold er lagt ut. Joda, dette legger man riktignok ut frivillig, men forsvaret holder seg da vitterlig unna sensetive personopplysninger. Endret 30. november 2009 av Downhill Lenke til kommentar
fejten Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Er ikke 92-årsmodell så jeg har ikke sett dette med egne øyne, men for meg virker dette som en positiv ting. De som ikke liker dette er trolig skeptisk til tanken om å avtjene førstegangstjeneste/jobbe i forsvaret allerede. De blir sur fordi de ikke vil ha noe med det å gjøre. Derimot tjener det de som bare er nysgjerrig, og de som allerede har bestemt seg for å gå inn i forsvaret. Skulle gjerne hatt samme muligheter til å få informasjon om forsvaret før jeg hadde min sesjon. De som presterer å bruke krefter på å klage over at de får mer informasjon om militæret på forhånd av sesjonen sin burde kanskje revurdere hva de gidder å bruke energi på. Endret 30. november 2009 av fejten Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) - Jeg syns ikke dette har noe med Forsvaret å gjøre. Det virker som de vil gi innblikk i hva det går i, men istedenfor dummer de seg ut. Jeg klarer ikke å ta det seriøst, og det virker knapt som de tar seg selv seriøst. Det fremstilles som om det eneste man får ut av Forsvaret er tull og tøys. Hvis de vil friste meg, må de fortelle meg hva det egentlig dreier seg om. De kan ikke bare komme med fjas fordi jeg er ung, sier Pia Mari. digger saker som dette, når forsvaret faktisk gir ett innblikk i hva man kan komme borti, så sier Pia, som forresten mener hun er sterkt undervurdert, at det egentlig ikke er dette forsvaret dreier seg om. bildet der er vistnok fiktivt(det er vel alle på siden?), men kunne like godt vært tatt rett ut fra en øvelse. det samme gjelder flere ting. f.eks at det vistnok er film der av noen som "leker" med gass. Jeg ser de har en video av noen som øver på gassing og sånn, men dette blir stort sett alt for lekent. Et viktig etisk prinsipp i markedsføring er at man ikke skal lokke med noe man ikke kan levere. Dette er på kanten med prinsippet, sier han. er ikke dette noe de fleste går gjennom i rekrutten da? mye som tyder på at kritikerene i VG ikke har peiling på hva de snakker om... det er flere slike eksempler på VG som jeg ikke gidder dra frem nå... Endret 30. november 2009 av aklla Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Slutt og syt - begynn og yt! Ser virkelig ikke problemet her, mødre går ut og "raser" mot forsvaret. Greit at det eksterne produksjonsselskapet har kløna litt, men gi det en sjanse. Kan ikke huske at jeg gikk naken i skogen i løpet av tjenesten, i hvert fall ikke utenom eget initiativ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå