Mountain Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 "For å feire et minnerikt år, inviteres mange som er født i 1992 til vår årlige samling. Dette for å gjenoppleve den tiden som har vært. Mer informasjon om denne samlingen finner du ved å logge deg inn på din profil. Det er lagt ut tusenvis av nye bilder, og du skal ikke se bort fra at du er blitt tagget på noen av dem. Sjekk de siste oppdateringene. "Dette er en del av en informasjonskampanje fra forsvaret. I januar 2010 mottar 1992-årskullet "sesjon del 1". Personopplysninger er hentet fra Forsvarets database. FUTUREBOOK.no Litt spesielt formulert. Fikk et brev med et skriv med denne informasjonen idag i tillegg til brukernavn og passordet. Jeg får ikke logget inn på nettsiden, får en melding om at brukernavnet er feil. Frustrerende. Andre som har fått invitasjon med brukernavn og passord som ikke får logget inn? Det er ingen info om hvor man kan kontakte verken på nettet eller i brevet. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Virker som om noen prøver å lure deg på en eller annen måte. Litt mistenkelig å ikke ha noen kontaktinformasjon på siden sin. Oppdatert info om domenet: WHOIS information for futurebook.no : [Querying whois.norid.no] [whois.norid.no] % Kopibeskyttet, se http://www.norid.no/domenenavnbaser/whois/kopirett.html % Rights restricted by copyright. See http://www.norid.no/domenenavnbaser/whois/kopirett.en.html Domain Information Domain Name................: futurebook.no Organization Handle........: BA2505O-NORID Registrar Handle...........: REG42-NORID Legal-c Handle.............: HH2179P-NORID Tech-c Handle..............: HH1R-NORID Zone-c Handle..............: HH1R-NORID Nameserver Handle..........: NS167H-NORID Nameserver Handle..........: NS677H-NORID Nameserver Handle..........: NS3077H-NORID Additional information: Created: 2009-09-11 Last updated: 2009-09-11 NORID Handle...............: BA2505O-NORID Organization Name..........: BAKERMAN AS Organization Number........: 993747785 Post Address...............: Postboks 317 Youngstorget Postal Code................: NO-0028 Postal Area................: OSLO Country....................: NO Phone Number...............: +47 938 14 521 Fax Number.................: Email Address..............: Additional information: Last update: 2009-02-19 Ta og send forsvaret en mail om dette, du Endret 27. november 2009 av clvn Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Jeg fikk logget meg inn. Var ingenting spesielt egentlig, men trenger ikke røpe det her og ødelegge alt for deg. Om brukernavnet er feil må du vel nesten kontakte forsvaret. Mitt fungerte uten problemer. Endret 27. november 2009 av Svinat Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Jeg får prøve med en mail, ja. edit; Fikk logget inn nå, men så ble siden nede midlertidig for vedlikehold grunnet stor trafikk. Endret 27. november 2009 av Narrie Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 tviler sterkt på at dette er forsvarets side, hvorfor skulle forsvaret registrere ett domene på noen andre enn seg selv? om du gidder, kan du sende en PM med info du ikke ville poste her, skal se om det er noe som burde tas med sikkerhet eller ikke... Lenke til kommentar
Tapetfjes Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Har logget meg inn på sidene og det er en slags facebookclone. Hadde en mail i innboksen: Forsvaret Giv akt, ******! Med denne kampanjen ønsker vi å gjøre deg oppmerksom på at alle har et forhold til Forsvaret. I januar, like etter juleferien, får du et brev fra Forsvaret som heter «sesjon del 1». Dette må både gutter og jenter svare på. Har du spørsmål rundt kampanjen, kan du spørre oss her, ved å svare på denne mailen. Sesjon del 1 er en egenerklæring på Internett. Etter at du har fylt ut den, finner Forsvaret ut om du går videre til sesjon del 2, som er et fysisk oppmøte på et sesjonssenter. Dette gjør Forsvaret for å avgjøre om du er egnet til en tjeneste i Forsvaret. Hvis du er jente, er tjeneste i Forsvaret frivillig, men sesjon er obligatorisk. Om du er kvalifisert og egnet til en tjeneste i Forsvaret – det får du svar på først etter sesjon del 2. PS: Innholdet på Futurebook er fiktivt. Selv om bilder og videoklipp er ekte, er historiene og din bruker oppdiktet. Hensikten er å vise deg noen andre sider av førstegangstjenesten som du vanligvis ikke hører om: vennskap, store og små øyeblikk, følelsen av fellesskap, tilhørighet og samhold, for å nevne noe. Med vennlig hilsen Oberstløytnant Per-Ivar Norman Stabssjef i Vernepliktsverket Forsvaret Ser ut som om det er seriøse greier selv om det var litt sært... Endret 27. november 2009 av Tapetfjes Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Er nok forsvaret som står bak, tviler på at noen useriøse aktører klarer å sende ut brev til alle 92'ere (tror det kun er 92, søstera mi fikk ihverfall) i hele landet som det står vernepliktsverket på. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 jeg skal sjekke det nærmere ut på mandag Lenke til kommentar
Jamila Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Jeg har også fått et slikt brev. Har fått logget meg inn. Tror neppe det ikke er Forsvaret. Hvor skulle de fått alle de personopplysningene fra? Og hvorfor er det så mange forskjellige folk som har fått dem? Dessuten står det ikke så mye annet enn at man blir innkalt til sesjon i januar og informasjon/reklame om/for Forsvaret. Hvorfor i alle dager skulle noen i det hele tatt giddet å kødde med det her? x3 Lenke til kommentar
Sippe Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Jeg fikk også sånn invitasjon i dag... ble temmelig forvirra med det først før jeg så mailen:P Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Det store samtaleemnet på Facebook i dag, dette Synes det var et helt genialt markedsføringstriks. Satt i flere timer og leste om muligheter i forsvaret etter dette jeg Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Er selv 91-årgang, og det ser ut som jeg ble med i siste årgang som hadde sesjon hvor alle gutta møtte opp. Har snakket med flere fra 92-årgangen, og mange har fått brevet. Litt rart opplegg hørtes det ut som... Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Er selv 91-årgang, og det ser ut som jeg ble med i siste årgang som hadde sesjon hvor alle gutta møtte opp. Har snakket med flere fra 92-årgangen, og mange har fått brevet. Litt rart opplegg hørtes det ut som... Hvorfor siste årgang? Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Såvidt jeg har forstått det, skal samtlige innen en årgang fylle ut informasjon på nettet (futurebook?), og så plukker forsvaret ut dem de vil ha til sesjon del 2 (altså ikke alle gutta) Ta en titt på: http://www.mil.no/felles/vpv/start/innrulleringogsesjon/ Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Futurebook er bare et pr-stunt og er på ingen måte offisielt av noe slag. Sesjon 1, som det kalles, foregår på nettet også, men på "minside" på norge.no I utgangspunktet skal vel alle gutta uansett på sesjon, med mindre du dokumenterer alvorlig skade e.l. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Ozi: Det er et pr-stunt, men det er da fortsatt offisielt? Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 I utgangspunktet skal vel alle gutta uansett på sesjon, med mindre du dokumenterer alvorlig skade e.l. Snart blir det slik at alle skal fylle ut noe på nettet, så plukker Forsvaret ut hvem som skal komme på sesjon. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Ozi: Det er et pr-stunt, men det er da fortsatt offisielt? Hva legger du i offisielt? Det er ikke en del av den offisielle sesjons-prosessen nei. Den kommer ut på nyåret. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Det er en offisiell side som i at den er approbert av forsvaret, det er forsvaret som står bak. På samme måte som www.mil.no. Et eksampel på en ikke-offisiell militær side er www.milforum.net. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Ja, den ser jeg. Snakket om forskjellige ting vi da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå