mfb Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Har en packard bell bærbar pc. Kjøpte for 2 mnd siden ca, og fikk ikke med installasjons cd'ene for Vista, og hakke sett muligheten for å brenne de ut heller. Fått virus nå, og kommer ikke lenger enn til innlogging, så får jeg bluescreen hver eneste gang. prøvd sånn 20 ganger :S Jeg har xp professional liggende, så jeg lurer derfor på om jeg kan installere dette og formatere deretter? sjekket på internett på skolen før i dag, og tenkte jeg skulle laste ned driverne til pc'en, men der så jeg at driverne funket til vista og windows 7. Det stod ingenting om hvorvidt de var kompatible med XP. kan jeg derfor installere xp, eller vil jeg få problemer med drivere da? takker veldig mye for svar Lenke til kommentar
War Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Kan du ikke legge inn vista på nytt? Dvs trykke F(sett inn number her) når du starter, for eks F12 på min. Da starter formatertingen opp som en nyinstall og selve "cden" er ofte på en partisjon som er liten. [ Harddisk.....-som .....du .....ser............][OS-b] (backup) Da vil du se under install, C: og en annen bokstav som bare er 1-2GB for eks D: Endret 27. november 2009 av War Lenke til kommentar
mfb Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 så du mener at jeg kan f.eks trykke på f7 hvis det er det som kommer under oppstart, så vil jeg kunne installere vista på nytt, at altså installfila ligger på harddisken min? har kun 1 partisjon forresten. Lenke til kommentar
Hakasu Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Ja, det er sånn på de fleste PC'er ja. Er litt forskjellig f knapp på maskiner etter hvilket merke du har, så om det ikke funker så kan du google deg fremt til riktig knapp. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 En del pcer har en skjult partisjon på harddisken, der en recoverypartisjon ligger. Hvis din pc har det, så skal man kunne trykke på en av F-tastene og starte via den partisjonen, og kunne reinstallere vista derfra. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 herlig:) trodde jeg måtte brenne ut en install dvd jeg. men altså, for å forsikre meg. jeg skal kun starte pc'en på nytt, så skal det komme opp trykk f.eks f3 for innstall vista? takk for så mange svar forresten Lenke til kommentar
Hakasu Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Ja, men det står ingen steder under startup, så bare google deg frem til hvilken f key det er for din PC, og bare trykk på den. Også er det en veldig enkelt veiviser du må gjennom, og vips så har du Vista igjen. Merk at harddisken sannsynligvis må formateres da.. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 På min PB er det F11. Men kan vær forkjellig fra PC til PC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå