Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen får bluescreen rett etter oppstart

Anbefalte innlegg

Maskinen får "bluescreen" rett etter oppstart, dvs den går ikke til påloggingen engang.

Får ikke sett hva som står på "bluescreen" da pcen restarter et kvart sekund etter "bluescreen".

Har hentet ut de filene jeg har bruk for via external enclosure opplegg fra komplett.

Prøver funksjonen "reparer pc/ gjenopprettingskonsoll" via windows xp cden. Et problem der bare; trenger administratorpassordet.

Jeg taster inn det vanlige påloggingspassordet jeg har hatt i hundre år, men det blir ikke godkjent. Noe annet passord til den pcen har jeg ikke og har heller aldri hatt det.

Hva i ******************************** kan administratorpassordet være for noe da?

Hvor kan jeg få tak i det? Hva annet kan jeg gjøre etc etc?

Harddisk ny for et år siden, helt strøken enda... Os-et nytt på samme tid. Selve laptop ca 4 år gml, husker ikke helt. Pcen fikk en rett høyre for 1 år siden, derav ny harddisk osv.

Endret av brukernavnkongen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det XP Home du har, er det bare å la det stå blankt og trykke Enter. XP Home har normalt ikke noe administrator passord.

Riktig det, det var visst ikke noe passord. Men hjalp meg dessverre lite uansett, var visst ikke noen automatisk prosess derifra. Får opp en liste med kommandonavn, og jeg er ikke kompetent nok på data til at jeg tør tippe på en av de.

Lenke til kommentar
Spamklikk F8 før windows loading logoen kommer opp, og velg at den ikke skal restarte ved bluescreen. Du kan også forsøke å starte i safemode.

Deaktivert automatisk omstart. Safemode går til bluescreen den også...

På bluescreen står det;

"...... hvis feilmeldingen vises på nytt, gjør du følgende;

Utfør virussjekk på datamaskinen. Fjern alle nylig installerte harddiskstasjoner eller drivere for harddiskstasjoner. Kontroller at harddiskstasjonen er riktig konfigurert og avsluttet.

Kjør CHKDSK /F for å se etter skader på harddiskstasjonen, og start datamaskinen på nytt.

Teknisk informasjon:

*** STOP: 0x0000007B (0xF79E1524, 0xC000000E, 0x00000000, 0x00000000"

Noen som snakker dette språket? Får prøve CHKDSK fra windows cden enn så lenge...

Men harddisken virker å være i toppform den, da den funket som bare det da jeg hentet ut filer..

Endret av brukernavnkongen
Lenke til kommentar

Kan være skadede sektorer selv om den virker fint.

Feilkoder er til for å googles.

Microsoft oppgir at 0x0000007B enten skyldes virus, driverfeil, eller hardware-feil.

Hvis du har tatt ut alle filer du trenger er det vel bare å installere xp på nytt, og se om feilen forsvinner.

Lenke til kommentar
Kan være skadede sektorer selv om den virker fint.

Feilkoder er til for å googles.

Microsoft oppgir at 0x0000007B enten skyldes virus, driverfeil, eller hardware-feil.

Hvis du har tatt ut alle filer du trenger er det vel bare å installere xp på nytt, og se om feilen forsvinner.

Får vel gjøre det om ingen andre muligheter gjenstår.. Takker for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...