Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen fryser etter innlogging (gml: ETTER BIOS - oppdatert)


Anbefalte innlegg

Hei Hei

 

Hadde et ubetydelig problem, men be anbefalt av leverandøren av hovedkortet til å oppdatere bios. Gjorde dette, oppdateringen gikk helt fint. Starter pcen og logger på. Nå fryser den hver gang og permanent litt etter innlogging.

 

Noen som har tips?

 

 

Hovedkort = XFX nForce 780i SLI

Prosessor = Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz

Minnekort = 2x - Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 2048MB

Strømforsyning = NorthQ NQ-4775-1000 Giant Reactor, 1000W

Grafikkort = XFX GeForce 8800GTX 575M 768MB GDDR3

OS = Windows XP 32 bit

Endret av PreN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei har ikke gjort det. Hva slags innstillinger vil da bli satt til default? Vil det endre noen av innstillingene updaten gjorde? Vil det da si at noe av effekten blir borte?

 

 

Noen andre som har tips? Dette skjedde rett etter jeg oppdaterte bios. Brente en bootable CD og flasha med den. Gikk helt fint uten problemer.

Lenke til kommentar
Nei har ikke gjort det. Hva slags innstillinger vil da bli satt til default? Vil det endre noen av innstillingene updaten gjorde? Vil det da si at noe av effekten blir borte?

 

 

Noen andre som har tips? Dette skjedde rett etter jeg oppdaterte bios. Brente en bootable CD og flasha med den. Gikk helt fint uten problemer.

 

Innstillingene for eventuell overklokking, boot rekkefølge, styring av enheter på hovedkortet (lyd, nettverk...) samt konfigurasjon av SATA/Raid disk kontrollerne kan bli endret. Operativiystemet kan derfor ofte ikke kjenne igjen hovedkortet ordentlig etter en BIOS oppdatering. Jeg måtte f.eks reaktivere Windows 7 innstallasjonen etter en BIOS oppdatering. Du kan prøve en resett av BIOS ved å fjerne batteriet på hovedkortet eller følge instruksjonen i manualen. Hvis det ikke virker, prøve en repair install av operativsystemet eller flash tilbake BIOS til en versjon som virker.

Lenke til kommentar

ok, jeg tok nå batteriet ut og inn. Deretter loadet jeg default.

 

Uansett, problemet med at dataen fryser skjer fortsatt (har ikke prøvd å se om den kan stå på lenge hvis jeg ikke logger på, men den fryser hvertfall hvis jeg logger på).

 

 

Nå får jeg også disse errorene:

 

Floppy disk fail (40) (mulig jeg har fått dratt ut noen kabler)

 

SLI-Ready Memoery Detected - Disable, 4 DIMMs Not Supported (detta skal kanskje ikke ha noen betydning uansett, husker ikke om det alltid har vært sånn)

 

Sata 1,2, og 6 = none. Veit ikke om disse skal være noe?

Endret av PreN
Lenke til kommentar

har vifte og sånt oppå :p

PC'n skrur seg vel av om CPU blir for varm, den fryser vel ikke?

 

Byttet kjølepasta nå, har ikke fått sjekka temperatur enda.

 

skal prøve å plukke ut minnekort å se om det hjelper nå.

 

Hvis ikke det hjelper er det vel hovedkortet?

Endret av PreN
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Problemet ble aldri i orden. PCen fryser fortsatt, veit ikke helt hvordan den klarte å fungere noen ganger. Viser seg kanskje at harddisken er problemet, den Windows er installert på. Gammel og slitt muligens. Har det noe å si om jeg installerer windows på en ny harddisk samtidig som det ligger windows på den gamle? (Begge vil være koblet til PCen). For PCen fryser vel pga windows er installert på en dårlig harddisk regner jeg med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...