Gå til innhold

Arsenal: Young Guns: U18- og reservelag

Xanman

Anbefalte innlegg

Miyaichi(Ja, CTRL+V. Begynner å bli et par slike i klubben nå) virket utrolig spennende og jeg tror at han får kontrakt av klubben vis han har holdt et akseptabelt nivå på trialen. (Noe det ser ut til at han har gjort, ref Le Prof.) Om ikke for annet enn markedspotensiel i Asia

Wellington Silva er spennende, og jeg håper at han ikke får samme symptomet som mange brasser gjør, for da kan han som Hegland sier bli en av de største. Gleder meg forresten over regelen om at man må være over 18 for å bli solgt til en utenlandsk klubb i Brasil, da han sannsynligvis ikke har levd i en boble som feks Wilshere har gjort siden han var 16 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Miyaichi(Ja, CTRL+V. Begynner å bli et par slike i klubben nå) virket utrolig spennende og jeg tror at han får kontrakt av klubben vis han har holdt et akseptabelt nivå på trialen. (Noe det ser ut til at han har gjort, ref Le Prof.) Om ikke for annet enn markedspotensiel i Asia

Wellington Silva er spennende, og jeg håper at han ikke får samme symptomet som mange brasser gjør, for da kan han som Hegland sier bli en av de største. Gleder meg forresten over regelen om at man må være over 18 for å bli solgt til en utenlandsk klubb i Brasil, da han sannsynligvis ikke har levd i en boble som feks Wilshere har gjort siden han var 16 år.

Enig i det. Det kan ikke være spesielt bra for en 16åring å dra hjemmefra. Det burde vært en nedre aldersgrense på 18 år uansett for å handle spillere fra andre land. Ungdom har godt av et stabilt miljø.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fant dette på tv2 sporten.

"Sin vane tro har Arsene Wenger funnet en tenåring med potensial til å bli verdensstjerne. Denne gangen dreier det seg om 15 år gamle Serge Gnabry fra Stuttgart. Midtbanespilleren blir trolig Arsenal-spiller så fort han fyller 16 år. "

Noen som vet noe om han, hva syntes du om saken Le Professeur, våres young guns ekspert? :) Intrykket mitt er at du er den som er mest oppdatert på den fronten her inne :p

Lenke til kommentar

Er ikke uvanlig at Arsenal henter spillere under 16 år til akademiet sitt (Senderos, Djourou, Bendtner, Lupoli, Traoré, Cedric Evina, Ebecilio, Özyakup, Ignasi Miquel, Sead Hajrovic, Coquelin, Barazite, Sunu, and the list grows bigger), og hver gang lanseres de som kjempetalenter av enkelte mediekanaler. Det er selvsagt ikke uten grunn til at de hentes til akademiet vårt, men i denne aldersgruppen er det alt for vanskelig å si hvem som blir toppspiller og hvem som ikke når helt til. Lupoli og Bendtner var U18- og reservelagsstjerner og i sin tid og en del gooners som fulgte med på reservelaget følte at Lupoli ville bli langt bedre enn dansken. Førstnevnte bøtta rett og slett inn mål for reservelaget, og var ansett som en ekte fox-in-the-box. Men i dag vet vi hvem som har kommet lenger. Vi får vente og se hva omtalen om denne Gnabry blir. Som regel blir det en buzz rundt 16-årige spillere som virkelig har et spesielt talent (Rooney, Cesc, Wilshere). Men slike spillere er once-in-a-decade, så jeg ville ikke holdt pusten.

Lenke til kommentar

Noen som vet noe om han, hva syntes du om saken Le Professeur, våres young guns ekspert? :) Intrykket mitt er at du er den som er mest oppdatert på den fronten her inne :p

Hehe, takk for det. ;) Jeg syntes han virker som en svært lovende spiller, selv om jeg ikke har sett ham i aksjon. Han er visstnok en rask, stor, sterk og målfarlig playmaker. Han spilte to treningskamper for oss da han prøvespilte, og scorte et mål i den ene. Han ble også kåret til Nike Cups beste spiller, i tillegg til å ha scort 30 mål for Stuttgarts U16-lag. Håper han får spille litt i ligacupen neste sesong.

Edit: Arsenal har nå endt interessen for Ryo Miyaichi, som prøvespilte for oss for noen uker siden. Grunnen til dette er at han brakk benet på to stedet etter en horribel takling mens han spilte for Ajax, som han nå prøvespiller/prøvespilte for. Virkelig synd, han virket som et stort talent.

Arsenal.com har annonsert squaden som skal reise til Dublin for å delta i Platinum One Challenge. Her er blant annet Lansbury, Nordtveit, Eastmond, JET, Frimpong, Simpson og, mest overraskende, Wellington Silva. Håper spesielt sistnevnte imponerer.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Jay Simpson har signert for Hull City. Litt synd, han virker som en skikkelig målmaskin.

Vi spiller forresten mot reservelaget til United as we speak.

James Shea

Håvard Nordtveit - Gavin Hoyte - Ignasi Miquel - Thomas Cruise

Chuks Aneke - Craig Eastmond - Henri Lansbury

Wellington Silva - Benik Afobe - Jay Emmanuel-Thomas

Arsenal har visst overtaket, og Aneke og Macheda har spilt best til nå. Fantastisk lovende ellever vi stiller med. Jeg blir overrasket om vi ikke vinner denne.

Edit: 1-0! Straffemål av monsteret JET! :D

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Hvor ser du kampen ?

Og hvordan har Håvard N gjort så langt ?

Den streames ikke, så jeg følger med på twitter-siden til YoungGuns.

Nordtveit har ikke hatt mye å gjøre, men han har vært solid.

Fabio skadet igjen? Noen ganger lurer jeg på om kjeksene våre konkurrerer om hvem som kan være skadet lengst...

Å sette en kjeks til å passe på JET er ikke et sjakktrekk. Håper det ikke er alvorlig.

Edit: United har åpnet 2. omgang best, med Macheda som sin beste spiller.

Edit 2: 2-0! Wellington Silva hørte min bønn.

51' GOAL! Wellington Silva bursts from the right wing, United can't catch him and he fires across Amos for 2-0. Superb!

Håper inderlig at han får arbeidstillatelse når han fullfører overgangen i januar!

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

2-1, Macheda.

Evina, Deacon og Randall har kommet inn for Lansbury, Aneke og Wellington. Kampen har visst vært veldig fysisk. Bra at unggutta vet hva disse kampene handler om. ;)

Edit: Yennaris inn for Afobe. Ser ut til at vi drar denne i land ganske komfortabelt.

Edit 2: Kampen er over, det endte 2-1! :)

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Wellington har begynt å blogge for en brasiliansk avis:

“Hi, my name is Wellington Silva, Fluminense footballer. Starting from next year I will play for Arsenal in England. I am in the UK going through a period of acclimatization to adapt to the area and better get to know my future teammates. This blog will allow you to know how my day to day life is going in England. I will stay in Europe until 5th September. You can be sure that I will have many things to talk about.”

“I know that it will be really difficult to get used to life in England, above all the weather, the language and food. Therefore I am taking English lessons and am going in search of new experiences. During this period I have already played in four friendlies for Arsenal’s B team. We won three and lost one. I managed to score a goal in our match with Manchester United last week.”

“All the best. I will let you know more tomorrow.”

Håper han holder bena godt plantet på bakken og jobber hardt for å få ut potensialet sitt. Da tror jeg ærlig talt at han kan bli en av de aller beste vingene i verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...