Gå til innhold

Arsenal: Young Guns: U18- og reservelag

Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Frimpong er en god takler med enorm fysikk og god arbeidskapasitet. Coquelin har svakere fysikk, men han mye bedre teknisk. Dessuten har han 21 apps i Ligue 1 denne sesongen, mens Frimpong har vært skadet, noe han svært ofte er. Frimpong har valgt å spille for Ghana, noe som betyr at han må reise til Afrikamesterskapet annen hver sesong.

Jeg liker både Frimpong og Coquelin, men jeg er rimelig sikker på at det kun er sistnevnte som har en fremtid i Arsenal.

Lenke til kommentar

Özyakup hadde sannsynligvis aldri fått mye spilletid for førstelaget uansett. Vi har allerede unge playmakere i Cesc, Ramsey og Wilshere. Dessuten har jeg mer troen på Aneke og Ebecilio. Vi har også en unggutt på vei ved navn Jack Jebb, som ser ut til å være litt av et talent.

Lenke til kommentar

Har hørt at Ebecilio har vært skuffende (dog bare 16?). Wilshere er dessuten (ikke lenger) en playmaker. Mer en slags box-to-box type

Hvor har du hørt det? I en alder av 17 år har han allerede signert profesjonell kontrakt og spilt seg inn på reservelaget. Han er også en av de største stjernene til Nederlands U17-landslag.

Wilshere er en slags defensiv playmaker, selv om Cesc har mesteparten av det kreative ansvaret på midtbanen. Han har kanskje ikke fått så mange målpoeng denne sesongen, men det kommer etter hvert. Husk at Cesc bare hadde henholdsvis fire og fem assists i sine to første sesonger for oss.

Lenke til kommentar

Har hørt at Ebecilio har vært skuffende (dog bare 16?). Wilshere er dessuten (ikke lenger) en playmaker. Mer en slags box-to-box type

Hvor har du hørt det? I en alder av 17 år har han allerede signert profesjonell kontrakt og spilt seg inn på reservelaget. Han er også en av de største stjernene til Nederlands U17-landslag.

Wilshere er en slags defensiv playmaker, selv om Cesc har mesteparten av det kreative ansvaret på midtbanen. Han har kanskje ikke fått så mange målpoeng denne sesongen, men det kommer etter hvert. Husk at Cesc bare hadde henholdsvis fire og fem assists i sine to første sesonger for oss.

Lest det på diverse andre nettfora. Har aldri sett Kyle spille så jeg skal egentlig ikke uttale meg om han.

Det som er synd med Wilshere er at han ikke skyter mer. Han har et godt skuddbein, men policyen i klubben er vel at man ikke skal skyte med mindre man er innefor 10 meter fra mål.

Lenke til kommentar

Lest det på diverse andre nettfora. Har aldri sett Kyle spille så jeg skal egentlig ikke uttale meg om han.

Garantert Arsenal Mania. Gutta der dømmer jo alt og alle nord og ned.

Det som er synd med Wilshere er at han ikke skyter mer. Han har et godt skuddbein, men policyen i klubben er vel at man ikke skal skyte med mindre man er innefor 10 meter fra mål.

Kommer med alderen. Bare vent og se.

Lenke til kommentar

Garantert Arsenal Mania. Gutta der dømmer jo alt og alle nord og ned.

Kommer med alderen. Bare vent og se.

Tja. Ingen andre spillere i stallen skyter (kanskje bortsett fra Denilson) fra utenfor 16 meteren. Jeg ser gang på gang at spillere nærmer seg 18 meter så velger de heller et håpløst passningsalternativ enn å skyte.

Lenke til kommentar

Det er fordi de fleste lagene vi spiller mot fyller boksen sin med egne spillere, slik at det blir vanskelig for våre spillere å treffe mål. Nesten alle våre offensive spillere pleier å skyte når de får en skikkelig god sjanse.

Lenke til kommentar

Alle skyter, faktisk. Alle unntatt Chamakh. Man tenker egentlig ikke over det før Chamakh er utpå banen. Mannen skyter ALDRI. Resten av de offensive spillerne våre skyter når de kommer i en brukbar posisjon, som Le Pro sier. Hvem pleier ikke å skyte? Nasri skjøt jo rett i mål fra langt utenfor 16-meteren mot Tottenham. Hadde vi snakket om fjorårssesongen kan jeg være enig med deg. Da skjøt ingen andre enn Vermaelen (og Denilson) fra 25 meter og lenger ut. I år synes jeg flere har begynt å få dreis på skuddfoten.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

På tide med en liten oppdatering her. Som noen kanskje har fått med seg, så er det kommende generasjonen med unggutter en av de mest spennende spillergruppene vi har hatt i akademiet på lenge. Vi har mange talenter å se frem til, men det er tre som virkelig skiller seg ut.

En av disse er Chuba Akpom. Chuba er en stor, atletisk, hurtig og teknisk brilliant spiss. Austin Lipman er en annen spiss det er verdt å følge med på. Han er ikke like god teknisk som Akpom, men han er en ekstremt hardtarbeidende spiss som også kan spille på kantene. En av de største styrkene hans i tillegg til arbeidskapasiteten hans er evnen til å posisjonere seg.

Det tredje og kanskje største talentet i akademiet heter Jack Jebb. Jack Jebb er en offensivt midtbanespiller med enorm teknikk og kreativitet. Mange av de som følger akademiet vårt nøye, tror Jebb kan bli en ny Wilshere.

Husk disse tre navnene, folkens.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...