Gå til innhold

Chelsea Kamptråd: PL - Arsenal - B - Søndag 29.11. 17:00 - 0-3

Herr Brun

Banens beste  

12 stemmer

1. 1. Hvem var banens beste?

• 1. Cech
      0
    • 2. Ivanovic
      0
    • 26. Terry
      2
    • 6. Carvalho
      0
    • 3. A. Cole
      1
    • 12. Mikel
      0
    • 5. Essien
      1
    • 8. Lampard
      0
    • 10. J. Cole
      0
    • 39. Anelka
      0
    • 11. Drogba
      8
    • 20. Deco (sub)
      0
    • 19. Ferreira (sub)
      0
    • 15. Malouda (sub)
      0

Anbefalte innlegg

post-142498-1259331696.jpg VS post-142498-1259331898.jpg

Kampdag: Søndag 29.11.09

Tidspunkt: 1700

Arena: Emirates Stadium

Dommer: Andre Marriner

Kanal: Canal+ 1 og Canal+ HD.

Turnering: Barclays premier League

Runde: Runde 14

Da er det dags for det første oppgjøret på bortebane mot et topp 4-lag denne sesongen. Vi skal til dyst mot et Arsenal-lag som er preget av skader, men som er lystent på revansj etter forrige ukes tap mot Sunderland. Chelsea er i voldsomt god form for tiden, men det har også Arsenal vært. Det er bare Arsenal som har scoret flere mål enn Chelsea denne sesongen, men Chelsea har fortsatt best målforskjell. Arsenal har ikke tapt hjemme i premier League enda. Forrige gang Chelsea besøkte de røde fra London vant vi 4-1, så de vil være ute etter hevn denne gangen. De blå er på topp av tabellen, 8 poeng foran Arsenal med 1 kamp mer spilt. En seier i denne kampen vil være uvurderlig for begge lag, og vi kan forhåpentligvis se fram til et fyrverkeri av en fotballkamp!

Tabellen ser slik ut per 27. 11:

post-142498-1259332625_thumb.jpg

Chelsea har vært i form i det siste. Vi har hittil i sesongen bare tapt to kamper i PL, og spilt én uavgjort i Europa. Det har vært mye diskusjon rundt skader før denne kampen, men nå viser det seg at den eneste spilleren vi mangler er José Bosingwa. Heldigvis har Ivanovic vist at han er en svært god erstatter for the flying unibrow, så det bør ikke være noe problem. Både Lampard, Drogba, Carvalho, Ballack og Deco er tilbake fra skade, så Chelsea stiller med fullt lag mot Arsenal. I midtuka slo Chelsea Porto 1-0 på bortebane, med flere viktige spillere ute, og forrige helg ble Wolverhampton overkjørt med halve førsteelleveren skadet.

Forventet starting XI:

Ancelotti har vist seg tro til diamanten, så vi vil nok få se denne også på søndag. Den mest sannsynlige startoppstillingen blir dermed:

Cech

Ivanovic Terry(k) Carvalho A. Cole

Essien

Ballack Lampard

J. Cole

Anelka Drogba

Det kan også hende Deco starter på toppen av diamanten eller i Ballack sin posisjon, eller at Malouda får en sjanse etter storspillet de siste to kampene. Det er også mulig at Mikel tar Essien sin plass, og Essien tar Ballack sin. Men den som er tegna opp her er det jeg anser som mest sannsynlig.

Siste 5 kamper:

Bolton - Chelsea: 0-4

Atl. Madrid - Chelsea: 2-2

Chelsea - Manchester United: 1-0

Chelsea - Wolves: 4-0

FC Porto - Chelsea: 0-1

Vi ser her at vi har sluppet inn 2 mål og scoret 10 de siste 5 kampene. Tar vi med de 4 kampene før det, så har vi en målforskjell de siste 9 kampene på 23 plussmål, med 2 mål mot og 25 mål for. Det er svært bra. Vi har heller ikke tapt siden vi besøkte Villa Park den 17. oktober. Med andre ord skal det godt gjøres å stoppe Chelsea for tiden!

Arsenal, på den andre siden, har også vært i knallform hele sesongen. De har bare tapt mot United, City og Sunderland denne sesongen (alle 3 på bortebane). De har dog også spilt 1 uavgjort-kamp mot West Ham (også den på bortebane). Problemet til Arsenal er at de er skadeplaget. Skadelisten er (hentet fra Arsenal sin kamptråd): Kieran Gibbs, Abou Diaby, Gaël Clichy, Robin van Persie, Nicklas Bendtner, Johan Djourou.

Ikke alle av disse er førstelagsspillere, men Diaby, Clichy, van Persie og Bendtner vil nok merkes svært godt. De må også spille med Silvestre på venstreback, og William Gallas er visstnok usikker.

Arsenal vil uten tvil være ute etter revansj for siste ukes PL-tap OG forrige sesongs hjemmetap mot Chelsea.

Forventet starting XI:

(hentet fra Arsenal sin kamptråd)

Manuel Almunia

Bacary Sagna - William Gallas - Thomas Vermaelen - Mikaël Silvestre

Cesc Fàbregas - Alexandre Song - Denílson

Samir Nasri - Eduardo - Andrei Arshavin

Arsenals 5 siste kamper:

Arsenal 2 - 0 Standard Liège

Sunderland 1 - 0 Arsenal

Wolverhampton Wanderers 1 - 4 Arsenal

Arsenal 4 - 1 AZ Alkmaar

Arsenal 3 - 0 Tottenham Hotspur

Siste 5 innbyrdes oppgjør:

10.05.2009 PL: Arsenal 1 - 4 Chelsea

18.04.2009 FAC: Chelsea 2 - 1 Arsenal

30.11.2008 PL: Chelsea 1 - 2 Arsenal

23.03.2008 PL: Chelsea 2 - 1 Arsenal

16.12.2007 PL: Arsenal 1 - 0 Chelsea

De leder 3-2 i siste 5 kampene. For å få bukt med det må vi slå dem begge kampene denne sesongen, så da satser vi på at vi gjør det!

Edit:

Resultat: 3-0

Faktisk startoppstilling:

Cech

Ivanovic - Terry - Carvalho - A. Cole

Mikel

Essien - Lampard

J. Cole

Anelka - Drogba

Målscorere:

11. Drogba (41, 86)

5. Vermaelen (45 (Selvmål))

Bytter:

20. Deco - 10. J. Cole (68)

19. Ferreira - 3. A.Cole(72)

15. Malouda - 11. D. Drogba(87)

Keep the blue flag flying high!

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OT: Fantastisk bra laget Herr Brun. Applaus :)

On topic: Arsenal kampene denne sesongen er dei kampene som me bør frykte mest. Har sett nesten alle Arsenal kampene og det skal godt gjøres å holde dei vekke frå mål. Borteformen våres har vært tvilsom og det hjelper ikkje akkurat til på nervøsiteten. Arsenal er, slik som oss, ubeseiret heime. Så dette blir forhåpentligvis høstens høydepunkt!

Lenke til kommentar

Lekkert, Herr Brun.

Årets tøffeste kamp så langt, men med skadene Arsenal har for tiden, samt det nydelige resultatet der i fjor gjør at jeg er optimistisk. Drogba er tilbake - og vi kommer fra en sterk borteseier mot Porto. Er nesten litt farlig å være så sikker, men jeg har troen på alle 3 denne gangen.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Fin post Mr Brun! Håper å se fler quality-innleggs fra deg i denne kategori! :)

Jeg er veldig excited till denne kamp! Nøytralt sett (Selv om det er vannskelig som lifelong Chelsea-man), setter jeg min knapp på Chelsea. Vi har storspill i det siste, og er i generell top form. Arsenal, som blir nevnt, har også vært sterk, men med tanke på deres skader, har vi en liten forsprang.

Jeg har tro på at Mr Ancelotti kjører diamant, den har vist seg god i tidligere kamp, men tror du Mikel får sin chance?

Gleder meg til at se Joe Cole i denne match, han har vist masse god spill og jeg håper han også gjør det bra her.

Beklager norsken min, får håpe dere forstår hva jeg skriver. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...