Tiresias Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 eies vmware av vm data? Det tviler jeg sterkt på. Det ser ikke ut som de har noen som helst forbindelse bortsett fra at begge begynner på vm. =) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 28. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2003 smoothwall har vel webkofig fra før av :-) plug 'n' pray. Har lastet ned og skal installere smoothwall nå og se om det er brukenes :-) Funker meget meget bra den :-) Rask installasjoin og enkel konfigurasjon Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 jeg kjører coyote-linux (http://www.coyotelinux.com/) floppy version, perfect som router/firewall om man ikke har disk til de gamle pc'ene. Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Noen som kjenner til Mandrakes Multiple Network Firewall? Virker ganske avansert, og er den brukanes for vanlige dødelig? Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Ingen som har foreslått IPCop? IPCop bruker jeg selv hjemme, stilig sak, fungerer bra. Den bruker dog 3 nettverkskort, for å gjøre alt bittelitt mer sikkert 3 nettverkskort gir: grønn/orange/rød sone. Rød sone: Internett Grønn sone: Hjemme-pcer som skal opp mot internett (mao ditt lan) Orange sone: Servere (disse må kunne kobles til både fra rød og grønn sone. Også kalt DMZ så vidt jeg har forstått det) Høres kanskje fælt ut, men det er lett å sette opp. Alt fjernestyres igjennom en nettleser, eller gjennom ssh. Nyeste ISO: IPCop v1.3.0 ISO Image Release date: Apr 22 2003 Size: 22,432kB Lenke til kommentar
icarus1983 Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 "problemet" er at jeg har dem allerede og har lyst å "leke" litt og kansje lære litt og Vil du lære så hold deg unna clarkconnect, smoothwall, den diskett løsninga og alt annet jalla =) www.gentoo.org er plassen for deg =) ..menne.. da kan du glemme de 386 boxene : Du kan kjøre gentoo på alt fra 486 m/ 64 mb ram og oppover, helt genialt system! Lærer masse! Om ikke alt! =) Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Enig, skal du faktisk lære noe (nå snakker vi ekte lærdom her) så bør du ikke bruke en ferdigløsning, det sier seg selv. Men for din skyld hadde jeg kanskje begynt med en ferdigløsning, og ved en senere anledning prøvd med en "vanlig" distro (som f.eks. slackware, debian, gentoo) og sette den opp som en router/firewall selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå