Gå til innhold

Spillertråd: 17. Luís Nani

Bruno Mars

Anbefalte innlegg

Det er vel ikke akkurat noe Ronaldo drømmer om, med tanke på at det er hans mest brukte finte etter overstegsfintene.

EDIT: Nani har fungert bedre for både Portugal og høyre for oss. Hvorfor aner jeg ikke med tanke på at han er nærmest tobeint, men han går seg mindre fast der og spiller generelt bedre. Kanskje er han ikke like fristet til å skyte selv der?

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vel ikke akkurat noe Ronaldo drømmer om, med tanke på at det er hans mest brukte finte etter overstegsfintene.

EDIT: Nani har fungert bedre for både Portugal og høyre for oss. Hvorfor aner jeg ikke med tanke på at han er nærmest tobeint, men han går seg mindre fast der og spiller generelt bedre. Kanskje er han ikke like fristet til å skyte selv der?

Kan ha noe med det å gjøre. Jeg som er venstrebeint kjenner det kribler stygt i benet på 20-25 meter når jeg en sjelden gang skjærer inn fra høyre. Lite som er så digg som å se de vri seg inn i øvre hjørnet. Men dette er jo noe proffesjonelle spiller virkelig burde ha lært seg å ikke bli så frista av heeeeeeleeeee tia :p

Lenke til kommentar

Nani på venstre går seg som regel fast fordi han i de fleste tilfeller prøver å legge inn med høyre, noe som medfører en liten stopp i spillet, og ergo som regel mister ballen grunnet dette. På høyresiden kan han konsentere seg om å legge inn med høyre.

Lenke til kommentar

Det er jo det som i seg selv er litt pussig da Nani slår gode innlegg med venstre, samt skyter godt med venstre også, man skulle da vitterlig tro at han turte å legge inn med den "vonde" foten. Det er få spillere i dagens fotball som er så gode med begge bein som Nani.

Lenke til kommentar

Klarer ikke helt å hive meg på Nani-bølgen som feier over massene som glovarme hvetebrød og kaffe på pauserommet. Han har vært meget god i det siste og talentet/kvalitetene hans er udiskutable, men... Han må prestere over tid, ikke bare i enkeltkamper.

Ingenting ville gledet meg mer enn om Nani slo til. Var ufattelig glad på hans vegne i går og for meg var 1-0 goalen best fordi det åpenbart betydde så mye for portugiseren.

Gleder meg som en unge til neste kamp. United og vår offensive og brutale stil is back!

Det mest gledelig for meg med Uniteds form er at Carrick er på vei tilbake til 07-standarden. Ende-fuckings-lig. På tide...

Edit: Wis, liker at du tok awardsene i signaturen. Jeg håper flere følger våre fotspor...

Endret av The Game
Lenke til kommentar
Får Nani målet? Hadde vært sååå synd dersom de regnet det som selvmål. Hvor mange verre defletctions har vi ikke sett som ikke er selvmål?

Grunnen til at det antakeligvis blir regnet som selvmål, er vel fordi ballen ikke hadde gått rett i mål uten touchen fra Almunia. Nå har jeg ikke sett reprisen, bortsett fra i kampen i går, så skal ikke si det for sikkert, men for meg så det sånn ut.

Lenke til kommentar

Den var ganske tydelig ikke på vei inn i mål. Hvis ballen er på vei mot mål før deflection er det du som får målet. Hvis ikke, får du det ikke. Slik er nå en gang reglene.

Det The Game sier om Carrick er også sant. Jeg lurte faktisk veldig på hvem som slo alle de gode langpasningene langs bakken, for de var veldig presise. Det kunne ikke være Scholes, for for han kjenner du igjen på størrelsen og håret, og det er ikke så mange andre som slår de pasningene der.

Carrick imponerte i alle fall meg veldig i går. Selv om Rooney og Nani var enda bedre.

Hvis dere spiller slik som dere gjorde i går resten av sesongen, så er jeg veldig redd for PL-trofeet, for å si det sånn. CL også, for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Antageligvis hadde den truffet utsiden av stolpen eller gått forbi til Park. Jeg er nærmest 100 % sikker på at målet ikke blir kreditert Nani, det spiller nok forøvrig liten rolle for den magiske portugiseren selv. Jeg håper Nani fortsetter i samme stil fremover i en periode nå for troen på Nani har vært sterk hos meg og noen andre selv i tøffe tider.

@Game: Det håper jeg også. Det er herlig med egen kategori forresten, selv om vi kanskje er det eneste laget som hadde trengt det, kvaliteten og kvaniteten på trådene er betydelig bedre her. Awards-tråden var flott :)

Lenke til kommentar

Sakser dette fra Manutd.com:

Sir Alex was thrilled with the 23-year-old's performance on Sunday and agreed it was his finest yet for the Reds.

“Nani's last three games have been absolutely first class and today was his best,” the United boss said. "He was absolutely outstanding.

“It’s difficult to say why we’re seeing his best form now, but maybe maturity is one reason. He’s a very shy boy and maybe his personality is getting stronger and better for dealing with playing for us every week. Today was an example of that maturity.

"Hopefully games like that will give him the confidence to know he’s a United player. When you talk to the other players, they all want him to play, they all think he’s fantastic."

Nani, who’s now made 50 league appearances for United, is confident he can produce more top performances as the Reds chase a record fourth consecutive league title.

“I’m working hard every day to be fit and ready to play. I’m very happy because I feel the confidence from my team-mates, the manager and the fans. I hope I can continue to show good form. I'm feeling better with every game I play."

Sir Alex was thrilled with the 23-year-old's performance on Sunday and agreed it was his finest yet for the Reds.

Lenke til kommentar

Det har vore som å få inn eit friskt pust dei siste kampane og eg håpar verkeleg at Nani skal klare å halde dampen opp framover. Det er likevel som Game nevnte i RedCafe sånn at Nani må prestere over lengre tid om han skal "friskmeldast" fullstendig. Eg har lenge vore for at han skulle få sjansen til å vise fram skikkelig, og den ser det ut som han har fått og tatt imot med opne armar den siste veka. Spørsmålet blir om han klarar å forstsette den gode trenden og også om han etterkvart han spele gode kampar også på venstrekanten slik at vi kunne fått brukt Valencia og Nani samtidig. Han har då eit heilt habilt venstrebein også, så det burde vere mulig å slå greie innlegg også med den foten. Nani-Evra på ein ving og Valencia-Rafael på den andre kunne bli svært spanande offansivt om det hadde fungert.

Lenke til kommentar

Greia er at selv om han har spilt noen knallkamper nå, vil folk slakte han om han får en svak kamp mot f.eks. Portsmouth eller Aston Villa. Jeg mener at Nani kan prestere slik han nå har gjort over lengre tid (og man må tåle at en gang iblant har han en svak kamp), men da MÅ han få spilletid. Det kan ikke bli slik som i starten av sesongen, da spilte han godt, og plutselig fikk han mindre og mindre spilletid hvilket førte til at han spilte ræva.

Lenke til kommentar

Men det hadde vore gruelig fordelaktig om vi kunne fått igang Nani også på venstrekanten. Han spelte jo der endel førstesesongen (sjølv om at han og Ronaldo gjerne bytta siden eindel gongar i løpet av kanten) og han har jo heilt klart forutsetningar til å kunne spele på venstre også. Eg trur nesten det har litt med sjølvtillit å gjere at han ikkje har spelt så godt på venstre i det siste. Så lenge både Nani og Valencia berre kan spele på høgre, så får vi eit lite problem, ettersom vi pr dags dato manglar eit skikkelig farleg alternativ på venstre. Giggs er ikkje ein rein ving lenger, Park er bra, men ikkje den farlegaste spelaren vi har, medan Obertan har stort potensiale, men han er ikkje heilt på det nivået han må vere for å halde ein fast plass enda. Det er større sjans for å få Nani til å prestere på venstre enn at Valencia skal bytte ut venstrefoten sin med ein som fungerer, så etterkvart vil det nok nesten verte eit krav at Nani må takle venstrekanten også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...