Gå til innhold

Spillertråd: 17. Luís Nani

Bruno Mars

Anbefalte innlegg

Ja, virker ikke som om han har tenkt til å selge Nani, men Nani selv må jo bli ufattelig frustrert over å ikke få spilletid og tillit, og tålmodigheten hans kan jo fort renne ut og ønske seg vekk ifra United. Og det håper jeg ikke skjer. Får håpe vi snart ser Nani i United trøyen fra start igjen, han begynte jo å komme i form da han plutselig ble vraket igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikkje gjort noko bra i United? Kor mange kampar har du sett han i då?

Den første sesongen viste han veldig lovande takter, var målfarlig, haddde den hyppigaste assistraten i klubben og fekk også mykje speletid, på grunn av litt skader i midtbaneleddet. Problemet hans seinare er sjølvsagt at han ikkje har hatt den utviklinga vi har ønska, men så har han også fått sjeldnare og sjeldnare muligheiter til å vise seg fram, og speletida han har hatt i det siste er så latterlig at eg forstår godt om han ender opp med å forsvinne i januar. Nani er nok ein spelar som må nyttast eindel for at han skal spele seg skikkelig varm i trøya, og det har han ikkje fått muligheitene til verken denne eller sist sesong.

Nani har eindel sider som muligens gjer han litt uspiselig for endel, går veldig lett overende og blirr lett "skadd" før han finner ut at det ikkje var noko gale. I tillegg så kan ein til tider lure på kvar fotballforståelsen har tatt vegen. Han gjer mange veldig rare valg, går seg fast og ventar for lenge med innlegg. Samtidig så har han ein fantastisk innleggsfot og eit veldig godt skuddbein, som vi kunne hatt god bruk for, men han vil nok aldri komme opp på eit så godt nivå at vi får sjå dette, om han ikkje får ei rekke med kampar på rad, sånn at han får spelt på seg litt sjølvtillit. Blir du tatt av tidleg kvar gong du er på bana, og neste kamp så er du på tribuna, så blir det vanskeleg å ha trua på at du skal få til noko sjølv.

Når det er sagt, så er det også klart at Nani heilt klart kunne jobba litt meir med haldningane sine. Litt meir innsats og guts, så kanskje han hadde blitt foretrukke meir.

Lenke til kommentar
men så har han også fått sjeldnare og sjeldnare muligheiter til å vise seg fram, og speletida han har hatt i det siste er så latterlig at eg forstår godt om han ender opp med å forsvinne i januar.

Han har fått lite spilletid i det siste fordi han ikke tok vare på sjansene han fikk tidligere i sesongen. Da er det naturlig at han ikke spiller når vi har andre alternativ som er bedre.

Nani er nok ein spelar som må nyttast eindel for at han skal spele seg skikkelig varm i trøya, og det har han ikkje fått muligheitene til verken denne eller sist sesong.

Dette er en sannhet med visse modifikasjoner. På de første sju kampene startet han fem og var innbytter i én. Han spilte tre hele kamper og ble byttet ut tidlig i to av de.

Hvis vi utvider "søket" litt, så har han på de 18 første kampene startet elleve og kommet inn som innbytter i to av de. I seks av kampene han startet spilte han hele kampen, mens i de resterende fem ble han tatt av relativt tidlig (før 70).

Altså var han involvert i 13 av 18 kamper, jeg vil derfor tørre å påstå at han har hatt nok spilletid denne sesongen til å kunne vise seg frem.

I tillegg.

Statistikk etter hjemmekampen mot CSKA Moskva viser at Nani hadde spilt totalt 805-minutter til nå i sesongen, til sammenligning hadde Giggs spilt 705, Owen 541 og Berbatov 943.

I CL var det bare Valencia av de offensive spillerne som hadde spilt mer enn Nani på dette tidspunktet.

Hvis vi går tilbake til starten av oktober var det bare ca 90-min som skilte Valencia og Nani fra spilletid.

Linky statistikk.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Tingen er jo at han absolutt ikkje gjorde det spesielt dårleg i starten av sesongen. Nani hadde ein god pre-sesason og tok med seg mykje positivt inn i sesongstarten. Det har gått nedover utover i sesongen, men ser du på speletida etter siste landslagspause, då han f.eks var svært sentral i begge Portugal sine kampar, med assistar og som banens beste i vertfall ein av kampane. Etter dette har han ikkje vore på bana i Premier League og fått 73 minutt i Cl mot Wolfsburg. I løpet av dei siste 7 kampane har han spelt 73 minutt. I fleire av kampane har han ikkje vore på benken heller. Det stemmer altså veldig dårlig med SAF sine kommentarar om at han ynskjer å behalde Nani i klubben.

At han har blitt tatt av tidleg i nesten halvparten av kampane han har spelt frå start seier også sitt, det er faktisk ein god del. Då får du på ein måte inntrykket av at ein ikkje har trua på at du har potensiale til å påverke kampen, eller at du har spelt dårleg. No har jo dette mest truleg stemt også i eindel kampar, men når det skjer i halvparten av kampane du spelar, så gjer nok det noko med sjølvtilliten.

Og at han spelte eindel i starten, er jo naturleg sidan Nani var i god form og leverte bra. Deretter fekk han litt nedgåande kurve på forma, og har som ein konsekvens fått spele veldig lite etterpå.

Lenke til kommentar
Tingen er jo at han absolutt ikkje gjorde det spesielt dårleg i starten av sesongen. Nani hadde ein god pre-sesason og tok med seg mykje positivt inn i sesongstarten. Det har gått nedover utover i sesongen, men ser du på speletida etter siste landslagspause, då han f.eks var svært sentral i begge Portugal sine kampar, med assistar og som banens beste i vertfall ein av kampane. Etter dette har han ikkje vore på bana i Premier League og fått 73 minutt i Cl mot Wolfsburg. I løpet av dei siste 7 kampane har han spelt 73 minutt. I fleire av kampane har han ikkje vore på benken heller. Det stemmer altså veldig dårlig med SAF sine kommentarar om at han ynskjer å behalde Nani i klubben.

Dette oppsummerer alle mine meninger/frustrasjoner om Nani. Skulle svært ønske at han ble behandla annerledes, men det virker som sangen nærmer seg slutten for Nani. For min del syns jeg det er trist. Er sikker på at han kommer til å blomstre og brilliere i en annen klubb, slik som han har gjort for Portugal.

Lenke til kommentar

At han har blitt tatt av tidleg i nesten halvparten av kampane han har spelt frå start seier også sitt, det er faktisk ein god del. Då får du på ein måte inntrykket av at ein ikkje har trua på at du har potensiale til å påverke kampen, eller at du har spelt dårleg. No har jo dette mest truleg stemt også i eindel kampar, men når det skjer i halvparten av kampane du spelar, så gjer nok det noko med sjølvtilliten.

Og at han spelte eindel i starten, er jo naturleg sidan Nani var i god form og leverte bra. Deretter fekk han litt nedgåande kurve på forma, og har som ein konsekvens fått spele veldig lite etterpå.

Nå skal jeg si akkurat det jeg mener. Uten å argumentere videre for det. Nani har fått nok spilletid for å vise seg. Han sinker spillet vårt, han er rett og slett elendig. Det eneste jeg finner positivt med han kontra f.eks Valencia er innleggsfoten å det faktum at han faktisk to føtter han kan føre og skyte en ball med.

Men Nani spilte godt i pre-season mot stort sett dårlig motstand, gjorde det OK i starten av sesongen. Bare for å falle tilbake til gamle synder. Nani har fått mer enn nok spilletid for å vise at han kan. Ja han kan utvikle seg mer, men nei vi har ikke tid til at det kanskje skjer om og hvis. Nani er rett og slett en flopp i stor grad. Han kom i skyggen av Ronaldo, han tålte ikke presset. Få mannen bort, Obertan har vært skadefri i noen få måneder og har allerede vist mer positivt i vårt angrepspill enn det Nani har gjort på år. Jeg syns ikke han fortjener mer tid, spesielt ikke etter det famøse intervjuet.

La Obertan, Welbeck, Macheda m.fl få spilltid isteden for han sier nå jeg.

Lenke til kommentar
...

Han hadde som du sier en god og positiv start på sesongen, men han falt tilbake på gammelt nivå, gjør mange rare og dumme valg i at han sentrer når han burde gå selv, fortsetter løpet når det er tydelig at han burde sentre. Ikke bruker han farten og rykket sitt riktig heller.

Jeg er enig i at han ble tatt av banen i mange kamper, men det er helt vanlig når du ikke er et klart førstevalg og det er andre spillere som er like gode/bedre som sitter på benken. Og det er det en god del som er bedre enn Nani i Man Utd.

Men selv om han ble tatt av i mange kamper så fikk han faktisk mange sjanser, og når formen synker og vi har andre alternativ, spesielt nå i Obertan som er spennende, så er det naturlig at han får mindre spilletid.

Ser nå at han ikke sitter på benken engang mot Wolves, og for å være ærlig, selv om vi har mange skader så mener jeg at alle som sitter på benken i dag er bedre enn Nani, da blir det etter min mening feil å gi en spiller spesialbehandling når vi har andre som er bedre.

Det er synd med karrieren til Nani og jeg tror han vil lykkes i en annen klubb, om han vil lykkes i like stor grad som Forlan er vel tvilsomt, men jeg er i hvert fall sikker på en ting. Uansett hvor bra han vil gjøre det etter han har forlatt Man Utd blir jeg ikke lei meg eller bitter om han skulle slå til som Forlan.

Jeg håper likevel at han er i klubben frem til sommeren slik at vi har et alternativ på kantene.

Nå er det kamp, lykke til! :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når du uttaler deg på den måten Nani har gjort i media, da har du ikke noen framtidg under SAF, og godt er det. Har vært overbevist om at Nani egentlig er drittsekk siden han "skallet ned" en motspiller og latet som han selv ble skadet. Den prestasjonen var det faktisk Drogba-klasse over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...