appelsinergodt Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Vil bare takke for alle svar! Kjøpte meg en minijack kabel nå, og det funket utmerket! Endret 28. november 2009 av appelsinergodt Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Har et spørsmål ang. minijack/AUX-kabel. Jeg har en sånn utgang på spilleren min, også har jeg testa iPod'en min i den - jeg lånte en tynn og kort liten kabel av en kompis. Syntes kvaliteten var ganske mye lavere enn å spille vanlige CDer (brent eller ubrent), men har allikevel lyst til å skaffe meg en kabel siden det er mye mer lettvint og da kan jeg lage spillelister og slippe å skippe sanger / bytte CDer hele tiden. Spørsmålet lyder; er det forskjell på disse kablene? Vil noen gi bedre lyd enn andre? (jeg vil helst ha en kort kabel (maks 30cm)) Hvilke anbefales, og hvor får jeg kjøpt disse? Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Alt fra Clas Ohlson, Elkjøp/Expert/Andre lignende butikker til netshop/komplett/mpx.no eller Hifiklubben. Du får kjøpt kabler av bedre kvalitet enn andre ja, det synes ofte på prisen. Så du får hva du betaler for Men er veldig enkelt og greit å bruke iPod i bilen, gjorde det i gamlebilen jeg og. Kvaliteten er ikke like bra som CD som du sier, men så har man tilgang på hele musikkbiblioteket sitt i bilen da. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Men da tenker jeg, jeg vil jo ha best mulig lyd - MEN det er mye mer lettvint med iPoden... Hva skal man velge??? Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Tja. Samle favorittene på en cd og ha resten på ipoden. Blir jo helt opp til deg selv det Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Det kommer jo litt ann på bitkvaliteten på sangane du har på ipoden og rekner eg med. Sidan CDer speler på ein del meir enn 128/192 bits. Laster sjølv ned kun i 320. Men merker framleis tap i forhold til cd. Men føler ikkje det er noko merktbart lydkvalitet forskjell, eigentleg berre at eg må bruke to hakk høgare på volumet, så er ikkje noko stress Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Nå har jeg også skaffet meg en minijack Kjøpte den på Class Ohlson, kr. 50,- og den funker bra. Også er den halvannen meter, akkurat passe lang så de i baksetet kan styre musikk fra iPod'ene sine Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Når det gjelder slike minijack-kabler er det ett fett hva du velger, så lenge du bare skal spille fra iPoden din. Jeg lagde kontakt selv (lodding og greier), som fungerte helt perfekt i gamlebilen min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå