appelsinergodt Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Jeg har en gammel cd-spiller i bilen min, hvor jeg må brenne cd'er for å kunne høre på musikk.. begynner å bli lei, og vil vite hvilke muligheter jeg har når det gjelder å koble til Ipod i bilen.. Jeg kan kjøpe ny cd-spiller med Usb-utgang, det er en mulighet.. Jeg har også tenkt litt på Fm-sender, men er i tvil om det vil funke, pga defekt radio (veit ikke årsaken). Hvilke andre muligheter har jeg? Er det mulig å bruke en sånn AUX kabel som er lik i begge ender? ( putte den ene i Ipod'en og den andre i AUX inngangen i cd'spilleren) går det ann? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Så lenge det er aux INNGANG så skal det funke via det. Da må du bytte sanger ved å trykke på ipoden. Finnes også spillere hvor du kobler ipoden til med slik ipod kabel(overførings/ladekabel), å styrer alt fra spilleren. Lenke til kommentar
appelsinergodt Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Så lenge det er aux INNGANG så skal det funke via det. Da må du bytte sanger ved å trykke på ipoden. Finnes også spillere hvor du kobler ipoden til med slik ipod kabel(overførings/ladekabel), å styrer alt fra spilleren. Jeg har 1 AUX mulighet på den cd-spilleren jeg har nå.. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Men hvis den ikke er merket med inngang er det sannsynelig at det er en utgang til ekstern forsterker. Lenke til kommentar
appelsinergodt Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Hva med sånn fm-sender a? Det eneste problemet er jo det at når jeg setter på radioen i bilen, så er det bare skurr.. Vil ikke brenne av 300-400kr på fm-sender hvis det ikke funker.. Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Har sjølv ein Iluv FM sender. Fungerer bra i bilen. Har og ein bil med aux inngang og synes det er greiast, sidan eg liker betre å bruke ipoden til å skifte sanger, enn å bruke cdspelaren. Du får litt redusert lydkvalitet med aux i forhold til usb. men eg føler det er verdt det- Lenke til kommentar
daruu Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 SKal du ha fm sender får du det ihvertfall billig her: http://www.dealextreme.com/products.dx/category.710 Lenke til kommentar
appelsinergodt Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 SKal du ha fm sender får du det ihvertfall billig her:http://www.dealextreme.com/products.dx/category.710 Men, tror du det vil funke med fm-sender, selvom jeg bare får skurr på radioen? Hva med denne ? http://www.bilxtra.no/butikk/?ItemId=12778 Er det noe jeg kan bruke? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Det skurrer fordi du ikke har antenne/har amerikansk spiller? Den funker nok, om spilleren din er en av de som støttes Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 FM-sender er en elendig løsning, forferdelig dårlig lydkvalitet og lite brukervennlig. Ta deg råd til en CD-spiller med USB/iPod-tilkobling. Da får du ingen forstyrrelser på lyden og mulighet for å styre musikken direkte via spilleren. Det koster ikke mange kroner for en dugende spiller i disse dager. AUX-inngang duger jo det og men er litt mer plunder å måtte styre musikken via iPoden. Lenke til kommentar
appelsinergodt Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 FM-sender er en elendig løsning, forferdelig dårlig lydkvalitet og lite brukervennlig. Ta deg råd til en CD-spiller med USB/iPod-tilkobling. Da får du ingen forstyrrelser på lyden og mulighet for å styre musikken direkte via spilleren. Det koster ikke mange kroner for en dugende spiller i disse dager. AUX-inngang duger jo det og men er litt mer plunder å måtte styre musikken via iPoden. Åssen er det å skifte cd-spiller i bilen? Vanskelig, tar det lang tid? Det skurrer fordi du ikke har antenne/har amerikansk spiller? Den funker nok, om spilleren din er en av de som støttes Jo, jeg har antenne. tror ikke det er amerikansk spiller.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Skurrer nok fordi antenneforsterkeren din er død tipper jeg, er som oftest det som er problemet. Skifte CD-spiller i bilen er ikke vanskelig, burde ikke ta mer enn et kvarter såfremst det ikke er noe tull. Er det en standard størrelse bilspiller du har? Lenke til kommentar
appelsinergodt Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Skurrer nok fordi antenneforsterkeren din er død tipper jeg, er som oftest det som er problemet. Skifte CD-spiller i bilen er ikke vanskelig, burde ikke ta mer enn et kvarter såfremst det ikke er noe tull. Er det en standard størrelse bilspiller du har? Ja det er det.. Lenke til kommentar
appelsinergodt Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Skurrer nok fordi antenneforsterkeren din er død tipper jeg, er som oftest det som er problemet. Skifte CD-spiller i bilen er ikke vanskelig, burde ikke ta mer enn et kvarter såfremst det ikke er noe tull. Er det en standard størrelse bilspiller du har? Er det bare å ta ut den gamle cd-spilleren, og så sette kablene inn i den nye? eller må jeg ha nye kabler osv? Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Kan hende du må ha en overgang på kablene, selges på de fleste steder som selger bilstereo og koster mellom 50-100,- Men utover det er det bare ta ut spilleren og peise inn den nye ja. Lenke til kommentar
appelsinergodt Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Kan hende du må ha en overgang på kablene, selges på de fleste steder som selger bilstereo og koster mellom 50-100,- Men utover det er det bare ta ut spilleren og peise inn den nye ja. Hvordan kan jeg vite det på forhånd før jeg setter inn ny spiller? eller ser jeg ikke det før jeg tar ut den gamle? Lenke til kommentar
appelsinergodt Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/bil...RN/lg-bilstereo Jeg har en lignende spiller som den nå.. Og i teksten så står det: "Cd-spilleren har minijack-inngang (3,5mm) i fronten slik at du enkelt kan koble til din iPod eller MP3-spiller". Hvordan kan jeg enkelt koble til mp3 spiller? Åssen kabel trenger jeg? noen som kan sende en link/bilde på en slik kabel? Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 standard minijack kabel. Skal du kjøpe ny spiller ville jeg tatt ut spilleren og sjekka forholdene først. Lenke til kommentar
appelsinergodt Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 standard minijack kabel. Skal du kjøpe ny spiller ville jeg tatt ut spilleren og sjekka forholdene først. Duger disse? Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Ja, helt ypperlig. Plugg i og nyt musikken din! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå