Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Høre på Ipod i bilen

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel cd-spiller i bilen min, hvor jeg må brenne cd'er for å kunne høre på musikk.. begynner å bli lei, og vil vite hvilke muligheter jeg har når det gjelder å koble til Ipod i bilen..

Jeg kan kjøpe ny cd-spiller med Usb-utgang, det er en mulighet.. Jeg har også tenkt litt på Fm-sender, men er i tvil om det vil funke, pga defekt radio (veit ikke årsaken). Hvilke andre muligheter har jeg? Er det mulig å bruke en sånn AUX kabel som er lik i begge ender? ( putte den ene i Ipod'en og den andre i AUX inngangen i cd'spilleren) går det ann?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sjølv ein Iluv FM sender. Fungerer bra i bilen. Har og ein bil med aux inngang og synes det er greiast, sidan eg liker betre å bruke ipoden til å skifte sanger, enn å bruke cdspelaren. Du får litt redusert lydkvalitet med aux i forhold til usb. men eg føler det er verdt det-

Lenke til kommentar

FM-sender er en elendig løsning, forferdelig dårlig lydkvalitet og lite brukervennlig. Ta deg råd til en CD-spiller med USB/iPod-tilkobling. Da får du ingen forstyrrelser på lyden og mulighet for å styre musikken direkte via spilleren. Det koster ikke mange kroner for en dugende spiller i disse dager.

AUX-inngang duger jo det og men er litt mer plunder å måtte styre musikken via iPoden.

Lenke til kommentar
FM-sender er en elendig løsning, forferdelig dårlig lydkvalitet og lite brukervennlig. Ta deg råd til en CD-spiller med USB/iPod-tilkobling. Da får du ingen forstyrrelser på lyden og mulighet for å styre musikken direkte via spilleren. Det koster ikke mange kroner for en dugende spiller i disse dager.

AUX-inngang duger jo det og men er litt mer plunder å måtte styre musikken via iPoden.

Åssen er det å skifte cd-spiller i bilen? Vanskelig, tar det lang tid?

Det skurrer fordi du ikke har antenne/har amerikansk spiller?

Den funker nok, om spilleren din er en av de som støttes ;)

Jo, jeg har antenne. tror ikke det er amerikansk spiller..

Lenke til kommentar

Skurrer nok fordi antenneforsterkeren din er død tipper jeg, er som oftest det som er problemet.

Skifte CD-spiller i bilen er ikke vanskelig, burde ikke ta mer enn et kvarter såfremst det ikke er noe tull. Er det en standard størrelse bilspiller du har?

Lenke til kommentar
Skurrer nok fordi antenneforsterkeren din er død tipper jeg, er som oftest det som er problemet.

Skifte CD-spiller i bilen er ikke vanskelig, burde ikke ta mer enn et kvarter såfremst det ikke er noe tull. Er det en standard størrelse bilspiller du har?

Er det bare å ta ut den gamle cd-spilleren, og så sette kablene inn i den nye? eller må jeg ha nye kabler osv?

Lenke til kommentar
Kan hende du må ha en overgang på kablene, selges på de fleste steder som selger bilstereo og koster mellom 50-100,-

Men utover det er det bare ta ut spilleren og peise inn den nye ja. :)

Hvordan kan jeg vite det på forhånd før jeg setter inn ny spiller? eller ser jeg ikke det før jeg tar ut den gamle?

Lenke til kommentar

http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/bil...RN/lg-bilstereo

Jeg har en lignende spiller som den nå.. Og i teksten så står det: "Cd-spilleren har minijack-inngang (3,5mm) i fronten slik at du enkelt kan koble til din iPod eller MP3-spiller".

Hvordan kan jeg enkelt koble til mp3 spiller? Åssen kabel trenger jeg? noen som kan sende en link/bilde på en slik kabel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...