Gå til innhold

[Løst]Kjøpe bærbar pc med over 4GB minne.

Anbefalte innlegg

Hei,

er på jakt etter en bærbar pc ikke større enn ca 15". Må være over 4GB og ha en god prossesor som takler en del hard belstning. Hdd bør også være opp mot 400GB i lagringskapasitet..

Sliter med å finne en slik laptop..

Kan noen hjelpe ?

EDIT: Fant denne pcen . men er litt usikker på om dette er noe..

EDIT2: Må ha stor prossesor/hastighet da jeg kjører en virtuelbox på pcen.

Endret av Datasmurfen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med slike krav burde du seriøst vurdere en stasjonær.

det jeg kan tipse deg om er følgende.

Skaff deg en passport ekstern harddisk for lagringsbehovene dine.

Alle burde ha en ekstern passport hdd uansett.

Så skaff deg en lapptopp med ssd disk inni.

Deretter sett deler av denne som scratch disk.

Scratch disk er når du setter noe av hardisken til å bli brukt som ram. Vanlige HDD er ikke så bra på dette men en SSD ville jeg tro er bedre. Dette vil i praksis muliggjøre å ha mer en 4gb ram uten at du betaler ut nesa. Siden de fleste laptopper ikke kommer med mer 4gb og som oftest nærmere 2-4.

den du valgte er bra da. bare at du kunne få så mye mer for den prisen i en stasjonær.

Lenke til kommentar

ræva batteri tid da.

OG om du skal spille på den kan du kutte enda mer på den lille batteri tida som er. Med max 2.8timer ville jeg tro at effektiv tid ved høy bruk er nærmere 2.

Mister mye av poenget med en laptopp (les:mobilitet) når du ikke kan være borte fra et veggstøpsel i noe særlig mer enn 2 timer.

Lenke til kommentar
ræva batteri tid da.

OG om du skal spille på den kan du kutte enda mer på den lille batteri tida som er. Med max 2.8timer ville jeg tro at effektiv tid ved høy bruk er nærmere 2.

Mister mye av poenget med en laptopp (les:mobilitet) når du ikke kan være borte fra et veggstøpsel i noe særlig mer enn 2 timer.

Godt du såg dette.. Har oversett det selv..

Ja, må ha mer enn to timer..

Lenke til kommentar

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=136858

har bare 6 celler batteri da. 9 celle er det shizniz.

Og uansett en kraftig laptopp vil bruke mer strøm så du vil uansett ikke få super batteri levetid. Den har også en del større skjerm enn hva du ønsket. Men jeg tror det er noe du må akseptere.

Tviler litt på at du finner en laptopp med 6gb ram og under 15" skjerm. Er noe med at alt det hardwaret må tross alt ha en del plass.

Men som sagt tror du kan komme langt med 4gb ram og en ssd disk som du kan stjele noen gig til ram fra via virtual memmory.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...