Gå til innhold

Mr. Rafa's corner | Newcastle manager

Gjest Slettet-D7I5Gr2

Anbefalte innlegg

Er du så trangsynt at du tror at selv om du arver et lag som vant the treble, så skal man forvente det samme av neste manager?

*Snip*

Trangsynt? Det er ikke jeg som forsvarer en mann som har vunnet jack-shit siden 2005, og attpåtil kaller han "attraktiv".

Du feiler til og med å svare meg på spørsmålet som er opprinnelsen til innlegget mitt, igjen, På hvilken måte mener du at rafa fremdeles kan være attraktiv?

Og hvor finner du at Inter-spillerne var "mette"? Dette er synsing og har ingen rot i virkeligheten. Uansett, et "mettet" lag skal godt gjøres å ligge på 6.plass, 13 poeng bak i serie a som ikke var all verden på den tiden. Og så om spillerne var mette så er det uansett manageren sitt ansvar å motivere dem! En av grunnene til at han fikk sparken var at han sa stallen ikke var god nok..... Really..... Så det at di vant treble året før er betydningsløst? Selvfølgelig får du ikke støtte på transfermarkedet da!!

Nei, jeg kjøper ikke at inter-spillerne var mette på noen som helst måte, om noe så var di mer sultne enn noensinne etter å ha slått lag som barca på veien til finalen, til en klovn av en manager tok over og begynte ta ned bilder fra veggene av mourinho pga en personlig vendetta.

Hvordan mener du forresten at Abramovich har "ødelagt" for rafa? Han ansatte han vel? Istedenfor at han er man nok til å si "sorry" fra dag 1, er han så desillusjonert at han støtter seg på tidligere bragder. Dette beviste han så til di grader i det nylige tv-intervjuet når han på død og liv må poengtere hvor mange titler han har.... Jeg skulle like å høre Mourinho, Pep, SAF eller Arsene Wenger være så smålig.

At Chelsea ville falt tilbake med RdM som manager er også synsing! Med rafa ved roret har vi faktaene. Dette er hans ansvar alene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trangsynt? Det er ikke jeg som forsvarer en mann som har vunnet jack-shit siden 2005, og attpåtil kaller han "attraktiv".

Du feiler til og med å svare meg på spørsmålet som er opprinnelsen til innlegget mitt, igjen, På hvilken måte mener du at rafa fremdeles kan være attraktiv?

Og hvor finner du at Inter-spillerne var "mette"? Dette er synsing og har ingen rot i virkeligheten. Uansett, et "mettet" lag skal godt gjøres å ligge på 6.plass, 13 poeng bak i serie a som ikke var all verden på den tiden. Og så om spillerne var mette så er det uansett manageren sitt ansvar å motivere dem! En av grunnene til at han fikk sparken var at han sa stallen ikke var god nok..... Really..... Så det at di vant treble året før er betydningsløst? Selvfølgelig får du ikke støtte på transfermarkedet da!!

Nei, jeg kjøper ikke at inter-spillerne var mette på noen som helst måte, om noe så var di mer sultne enn noensinne etter å ha slått lag som barca på veien til finalen, til en klovn av en manager tok over og begynte ta ned bilder fra veggene av mourinho pga en personlig vendetta.

Hvordan mener du forresten at Abramovich har "ødelagt" for rafa? Han ansatte han vel? Istedenfor at han er man nok til å si "sorry" fra dag 1, er han så desillusjonert at han støtter seg på tidligere bragder. Dette beviste han så til di grader i det nylige tv-intervjuet når han på død og liv må poengtere hvor mange titler han har.... Jeg skulle like å høre Mourinho, Pep, SAF eller Arsene Wenger være så smålig.

At Chelsea ville falt tilbake med RdM som manager er også synsing! Med rafa ved roret har vi faktaene. Dette er hans ansvar alene!

Å, så å vinne trofeer er altså synonymt med å være attraktiv? Vel, det var nytt for meg!

Han er attraktiv fordi han er en god taktiker som får mye ut av lite.

Du snakker om synsing mtp at Inter-spillerne var mette. Vel, det blir også synsing å påstå noen andre ville gjort det bedre. Fakta er at han ikke fikk støtte av eierne. Hvis han mente stallen ikke var god nok, så mente han vel at stallen ikke var god nok i forhold til hvordan han ville at fotballen skulle spilles.

Klovn av en manager? Var det jeg visste, du klarer ikke å være nøytral siden du er MUFC-supporter. Fortsatt butthurt over faktaene han kom med som LFC-manager?

Roman ødela for Chelsea ved å ansette en kontroversiell manager i Chelseas øyne. Han ødela ikke for Rafa, men supporterne har ikke gjort noe for å støtte Rafa.

Hva og hvorfor skal han si "sorry" for noe? Du er mer mann når du klarer å stå for dine meninger enn å føye seg som en sau.

Hvorfor er det smålig å trekke opp sine bragder? Han er vel stolt av dem, hvorfor skulle han ikke nevne dem? Alle har sin måte å takle kritikk og motargumenter på. Mange av de managerne du nevner har andre måter å takle det på. Noen er så smålige at de truer med å boikotte mediene om de ikke føyer seg. DET er smålig det.

Hvis man sammenligner poengfangsten så blir det litt mer enn synsing skjønner du vel. Da får man en indikator på hvordan det hadde gått videre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å, så å vinne trofeer er altså synonymt med å være attraktiv? Vel, det var nytt for meg!

Virkelig?

Han er attraktiv fordi han er en god taktiker som får mye ut av lite.

Eh, nei? Det er jo akkurat det han ikke gjør.

Klovn av en manager? Var det jeg visste, du klarer ikke å være nøytral siden du er MUFC-supporter. Fortsatt butthurt over faktaene han kom med som LFC-manager?

......Sånn seriøst? Han står for tidenes farse i premier league så tror du jeg følte meg truffet på noen som helst måte? Jeg lo så jeg dirra i sofaen når han begynte. Ellers klarer jeg fint å være nøytral, det er vel du som ikke greier det? Han var liverpool manager, fikk sparken, gjorde det drit i inter, fikk sparken, gjør det drit i chelsea, kan få sparken. Hvorfor har han en så høy stjerne hos deg? Har du ennå plakat av han på veggen hjemme?

Hva og hvorfor skal han si "sorry" for noe? Du er mer mann når du klarer å stå for dine meninger enn å føye seg som en sau.

Hvorfor er det smålig å trekke opp sine bragder? Han er vel stolt av dem, hvorfor skulle han ikke nevne dem? Alle har sin måte å takle kritikk og motargumenter på. Mange av de managerne du nevner har andre måter å takle det på. Noen er så smålige at de truer med å boikotte mediene om de ikke føyer seg. DET er smålig det.

Hvis du ikke selv ser hva du skriver så kan jeg ikke diskutere mer med deg.

Å være manager i store klubber handler mye om å være på lag med fansen. Dette forstår du vel? ALLE vet at chelsea-fansen har store krav til sin manager, og hvem kan klandre dem når det er investert milliarder i deres nåværende lag?

Det er smålig når det er nesten 10 år siden. Hadde det vært ifjor hadde det vært helt ok å bruke det som argument.

Jeg er enig i at det SAF gjør med media er smålig, men det er vel ikke han vi diskuterer?

Lenke til kommentar

Elsker hvordan Liverpool kritiserer oss for å ikke ha gitt støtte når de har gjort akkurat det samme selv. Og ikke prøv å lat som at dere hadde samlet dere rundt feks. John Terry eller Giggs...

Ja, for spillere og managere er jo det samme. Uansett hvordan du vrir og vender på det så er de ikke det. Hva som står videre i innlegget ditt blir derfor uinteressant og lite treffende.

Endret av Kimma16
Lenke til kommentar

Elsker hvordan Liverpool kritiserer oss for å ikke ha gitt støtte når de har gjort akkurat det samme selv.

Ser du ikke forskjellen i situasjonene? Var absolutt ingenting hat mot Hodgson på tribunene, kun laber stemning som følge av dårlig og kjedelig spill (mye mye verre enn under Hodgson og Dalglish, her er det snakk om å ligge lavt og avventende mot bunnlag). Det er det Hodgson har referert til. Kun helt i slutten at man hørte Dalglish-chants og "Hogson for England".

Jeg er helt enig i at Benitez aldri burde fått jobben forøvrig. Syntes bare situasjonene ikke er helt sammenlignbare. Hodgson kunne bare skylde på seg selv (innkjøpene, taktikken), Benitez derimot har det blitt jobbet i mot fra dag 1 fra fansens side.

That being said, som jeg har sagt tidligere sympatiserer jeg med dere. Helt forferdelig å ha en manager man ikke vil ha.

Endret av OKMarius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virkelig?

Eh, nei? Det er jo akkurat det han ikke gjør.

......Sånn seriøst? Han står for tidenes farse i premier league så tror du jeg følte meg truffet på noen som helst måte? Jeg lo så jeg dirra i sofaen når han begynte. Ellers klarer jeg fint å være nøytral, det er vel du som ikke greier det? Han var liverpool manager, fikk sparken, gjorde det drit i inter, fikk sparken, gjør det drit i chelsea, kan få sparken. Hvorfor har han en så høy stjerne hos deg? Har du ennå plakat av han på veggen hjemme?

Hvis du ikke selv ser hva du skriver så kan jeg ikke diskutere mer med deg.

Å være manager i store klubber handler mye om å være på lag med fansen. Dette forstår du vel? ALLE vet at chelsea-fansen har store krav til sin manager, og hvem kan klandre dem når det er investert milliarder i deres nåværende lag?

Det er smålig når det er nesten 10 år siden. Hadde det vært ifjor hadde det vært helt ok å bruke det som argument.

Jeg er enig i at det SAF gjør med media er smålig, men det er vel ikke han vi diskuterer?

Trofeer er ikke synonymt med suksess. Forventer man at Rafa skal ta Chelsea til PL-seier på en halv sesong så er man så virkelighetsfjern at nei, det er ikke vits i å diskutere mer.

Man må få mer enn 6 måneder i en klubb for å vurdere en managers prestasjon i klubb. Klarer ikke du å se det?

Rafa vant FA-cupen i 2006. 7 år siden. Hvor aktiv har han vært på disse 7 årene, og hva slags støtte har han fått? Han tok Liverpool til 2.plass før H&G ødela. Han fikk ikke støtte i Inter(transfer), og heller ikke nå i Chelsea(supportere). Man kan være virkelighetsfjern og distansere seg fra disse faktumene, men da er man rett og slett ikke nøytral.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trofeer er ikke synonymt med suksess. Forventer man at Rafa skal ta Chelsea til PL-seier på en halv sesong så er man så virkelighetsfjern at nei, det er ikke vits i å diskutere mer.

Man må få mer enn 6 måneder i en klubb for å vurdere en managers prestasjon i klubb. Klarer ikke du å se det?

roer_stor.jpg

Du forstår veldig godt hva jeg mener. Det at du ror som en galning forandrer ingenting. Har aldri sagt at han skulle ta ligagull med chelsea, men man kan vel forvente forbedringer?!

19 poeng bak, kontra 4 poeng når han overtok chelsea = facht

13 poeng bak, kontra mester året før når han overtok Inter = facht

Rafa vant FA-cupen i 2006. 7 år siden. Hvor aktiv har han vært på disse 7 årene, og hva slags støtte har han fått? Han tok Liverpool til 2.plass før H&G ødela. Han fikk ikke støtte i Inter(transfer), og heller ikke nå i Chelsea(supportere). Man kan være virkelighetsfjern og distansere seg fra disse faktumene, men da er man rett og slett ikke nøytral.

Ah, så det er H&G sin feil, Massimo Moratti sin feil og chelsea-supporterne sin feil. Good to know. Det er ingen manager i lfc sin histore som har brukt mer penger enn nettopp rafa... Ingen støtte? Please! Under tiden i lfc fikk han bruke £229 millioner!!! 1.5 milliarder fikk han av H&G til å bruke på 3 år!

For å lese deg opp: http://www.dailymail...gers-reign.html

Dere lfc-supportere forsvarer denne verdiløse manageren med nebb og klør, noe som er helt ultrakomisk med tanke på at han ikke greier tilpasse seg noen av klubbene han overtar.

Endret av Hårek
Fjernet personangrep, etter avtale med forfatter.
Lenke til kommentar

Ja, for spillere og managere er jo det samme. Uansett hvordan du vrir og vender på det så er de ikke det. Hva som står videre i innlegget ditt blir derfor uinteressant og lite treffende.

Poenget var at de er vanvittig upopulære hos LFC. Si at de hadde vært innom en klubb først og hatt masse suksess, samtidig som de uttaler seg om at dere ikke har lidenskap. Så kommer de til Liverpool.

Ser du ikke forskjellen i situasjonene? Var absolutt ingenting hat mot Hodgson på tribunene, kun laber stemning som følge av dårlig og kjedelig spill (mye mye verre enn under Hodgson og Dalglish, her er det snakk om å ligge lavt og avventende mot bunnlag). Det er det Hodgson har referert til. Kun helt i slutten at man hørte Dalglish-chants og "Hogson for England".

Jeg er helt enig i at Benitez aldri burde fått jobben forøvrig. Syntes bare situasjonene ikke er helt sammenlignbare. Hodgson kunne bare skylde på seg selv (innkjøpene, taktikken), Benitez derimot har det blitt jobbet i mot fra dag 1 fra fansens side.

That being said, som jeg har sagt tidligere sympatiserer jeg med dere. Helt forferdelig å ha en manager man ikke vil ha.

Ser forskjell på kritikken ja. Hetsen Rafa får er over kanten, men det er viktig at fansen får sagt sin mening slik at en viss russer forstår at enkelte ting ikke er greit. Det jeg svarte på var at Chelsea-fansen ble kalt for plastikk siden de ikke gav støtte til Rafa i fra første kamp. Det fikk ikke Roy heller selv om det dras mye lengre på brua.

Lenke til kommentar

Rafa fikser seieren i en hard hjemmekamp. Han holder seg profesjonell og har fullt fokus rettet mot 3. plassen!

Var veldig i tvil når jeg så Luiz satt opp som midtstopper, men han hadde en bedre kamp og det var riktig av Rafa å gi han mer tillit. Allikevel så røyk det nesten flere ganger og byttene kommer alt for seint eller er feil etter min mening. Når WBA begynner å etablere seg og få mer kontroll så bytter han Torres på for Ba. Forstår planen ved at Torres skal ligge å lure der bak, men det hjelper ikke når vi ikke får ballen og midtbanen blir overkjørt. SAF hadde aldri byttet spisser i det 87. minutt når dere bare leder med ett mål og det andre laget jager. Han klager også på slitne spillere, det er vel ikke så rart når byttene kommer så sent.

Lenke til kommentar

Poenget var at de er vanvittig upopulære hos LFC. Si at de hadde vært innom en klubb først og hatt masse suksess, samtidig som de uttaler seg om at dere ikke har lidenskap. Så kommer de til Liverpool.

Så, mer som om Mourinho skulle kommet til Anfield altså? Hva var det han kalte dere? Plastikksupportere? Den har dere vel hørt før uansett? Og hvor mange år er det siden?

Lenke til kommentar

Så, mer som om Mourinho skulle kommet til Anfield altså? Hva var det han kalte dere? Plastikksupportere? Den har dere vel hørt før uansett? Og hvor mange år er det siden?

Mourinho uttalte seg så langt jeg vet aldri om Liverpool sine supportere. Rafa sa at vi manglet "passion", noe som vi har hørt av andre før ja, men en manager skal være en del av laget som supportere heier på. Og da er det ikke noe særlig, uansett hvor mange år siden det er.

Lenke til kommentar

"I think the atmosphere was much better and the fans were behind the team. It was really positive," he told Sky Sports.

"The fans realise that when they are behind the team it will be easier to achieve what we want to achieve." - http://www1.skysports.com/football/news/11668/8534641/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Fikk inntrykk av at de kjørte på enda mer jeg, men så var ikke jeg der. Men håper det stemmer. Nå som han har sagt at han drar er det bare å tolerere han resten av sesongen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...