Gå til innhold

Mr. Rafa's corner | Newcastle manager

Gjest Slettet-D7I5Gr2

Anbefalte innlegg

Tja, man må se hva de har gjort og. Real Madrid gikk igjennom 9 managere på 6 år før de ansatte Mourinho, mens Barcelona er på sin 6. siden 2000 tror jeg. Men at det ekskluderer endel managere som vil gå til klubber som en vet de får tålmodighet, stemmer.

Jepp, samme med Tottenham 8 managere siden 2000..

Og Chelsea med 9 managere siden 2000.

Endret av PrettyBoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jau. Hvis neste potensielle arbeidsgiver evner å se galskapen som foregår i Chelsea så er det jo igrunn positivt for hver dag man har den jobben.

Å, du hadde over en halv sesong i stolen i Chelsea??? Imponerende!

Var nok sånn intervjuet til AVB hos Tottenham foregikk. :p

Lenke til kommentar

Går rykter om at Avram Grant (!) skal gjøre comeback hvis Rafa får sparken før sesongslutt.

Trolololololololol LOL!

@Aleks, det er en viss forskjell på Rafa og Roy. Kvalitet. Rafa er ikke hovedproblemet i Chelsea, det er vel heller at managerne ikke blir gitt tid. Hvis Rafa får støtte så er han utvilsomt en dyktig manager, men siden dag 1 har han måtte forsvare seg. Da er det vanskelig. Roy har aldri blitt regnet som en manager i toppsjiktet, og heller aldri prøvd å få til noe fint spill, derav misnøyen/skepsisen fra LFCs supportere fra dag 1. Og når majoriteten heller ville valgt en annen (Kenny), så er det naturlig at det ble endel reaksjoner den gang. Han fikk støtte i begynnelsen, men det skinte gjennom ganske kjapt at han ikke var en god nok manager for LFC. Spill uten mål og mening oppfattes raskt, og desverre for Roy var han ikke god nok for et lag som skal være topp 4 +. Når det er sagt...

Det beste Chelsea kan gjøre er å gi Rafa langtidskontrakt. Da ville Chelsea virkelig blitt skumle! Uansett hvordan det ender nå så kan Rafa smile godt. Fet lønn og fortsatt attraktiv, alle blir jo sparket i Chelsea uansett.

Lenke til kommentar

Og Liverpoolsupportere støttet ikke Hodgson. Vanlig at supportere ytrer sin misnøye. For alt vi vet kunne Benitez blitt lengre om de ikke hadde gjort det.

Ganske stor forskjell på måten misnøyen ble uttrykt mellom de to lagene da. ;)

Det verste man hørte om Hodgson på tribunene kom kun helt i slutten, og da var det ikke verre enn "Hodgson for England!". Dere har jo vært direkte stygge fra dag 1, noe vi aldri egentlig var (på tribunen).

Endret av OKMarius
Lenke til kommentar

Allikevel mente han også han at det gikk utover resultatene.

"I have had to live with that. I have to hope the fans will become supporters because we need support. We are not deliberately losing games. You have seen these players before but they are not playing like they have in the past, so I think it is time for the fans to really help as well."

Det er aldri greit når en manager man ikke vil ha blir ansatt. Men det er forskjell på manager og laget.

Lenke til kommentar
Det beste Chelsea kan gjøre er å gi Rafa langtidskontrakt. Da ville Chelsea virkelig blitt skumle! Uansett hvordan det ender nå så kan Rafa smile godt. Fet lønn og fortsatt attraktiv, alle blir jo sparket i Chelsea uansett.

På hvilken måte mener du at rafa fremdeles kan være attraktiv? Han arvet et trippel (!!) vinnende lag i Inter som han fullstendig ødela og nå tok han over Chelsea liggende 4 poeng bak toppen, nå 19. Dette kan ikke forsvares på noen måte, verken med supportermisnøye eller mangel på tid. Arver du et lag som fullstendig gruste Bayern i en Champions League finale (inter), eller et lag som hadde sjanse på 4 (5?) titler når du overtar, så forventes det litt av deg som trener for neste sesong!

Hvor kommer denne uendelig troen på denne mislykkede mannen fra lfc-supportere fra?

Jeg er 100% enig med alle Chelsea-fans som sier at Rafa skulle bare lagt seg flat første dag på jobben i chelsea, da "kunne" alt vært glemt (jeg refererer til "plastikk-fans" uttalelsene hans som jeg har inntrykk av majoriteten har reagert på). Da ville han kanskje fått lettere arbeidsforhold, men det kan dessverre ikke skyves under en stol at uansett hvor profesjonell rafa prøver å virke, så vil hjertet hans alltid være i lfc.

Hvorfor vil noen ansette han da, og hva gjør han noe som helst attraktiv pga dette?

• Liker 4
Lenke til kommentar

På hvilken måte mener du at rafa fremdeles kan være attraktiv? Han arvet et trippel (!!) vinnende lag i Inter som han fullstendig ødela og nå tok han over Chelsea liggende 4 poeng bak toppen, nå 19. Dette kan ikke forsvares på noen måte, verken med supportermisnøye eller mangel på tid. Arver du et lag som fullstendig gruste Bayern i en Champions League finale (inter), eller et lag som hadde sjanse på 4 (5?) titler når du overtar, så forventes det litt av deg som trener for neste sesong!

Hvor kommer denne uendelig troen på denne mislykkede mannen fra lfc-supportere fra?

Jeg er 100% enig med alle Chelsea-fans som sier at Rafa skulle bare lagt seg flat første dag på jobben i chelsea, da "kunne" alt vært glemt (jeg refererer til "plastikk-fans" uttalelsene hans som jeg har inntrykk av majoriteten har reagert på). Da ville han kanskje fått lettere arbeidsforhold, men det kan dessverre ikke skyves under en stol at uansett hvor profesjonell rafa prøver å virke, så vil hjertet hans alltid være i lfc.

Hvorfor vil noen ansette han da, og hva gjør han noe som helst attraktiv pga dette?

Er du så trangsynt at du tror at selv om du arver et lag som vant the treble, så skal man forvente det samme av neste manager? For det første, det som ofte skjer etter en slik bragd er at spillerne blir mette på suksess, men atpåtil få "den i fleisen" at de får ny manager. Benitez ledet Inter til to trofeer, den italienske supercupen (ikke så betydningsfull, men allikevel) og klubb VM. Selv eier Massimo Moratti var fornøyd og ønsket ikke å støtte Benitez på transfermarkedet. Du må huske på at hver manager har sin måte å spille på og det er ikke sånn at selv om spillerne funket i Mourinho's system, at de vil funke i Benitez's system. Han fikk bare noen måneder i sjefsstolen, og å trekke konklusjonen om at han 'fullstendig ødela' er både vanvittig og galt.

Da er vi uenige. Jeg mener å jobbe under forholdet han har gjort i Chelsea er uholdbart. Med det sagt tar jeg ikke bort all kritikk fra han, for han fortjener noe kritikk også. Men det blir en fis i forhold til hvordan Roman og supporterne på egen hånd ødela sesongen. Roman tok bort en manager supporterne støttet og ansatte en kontroversiell manager sett på det med Chelsea-øyne, men da det skjedde skulle man tro at Chelsea-fansen var så voksne at de faktisk støttet han under kamper. Husker første kampen hans for Chelsea, ble møtt med "Rafa Out"-plakater. Hvis ikke det er et tydelig tegn på plastikk-fans så vet ikke jeg. Og det var ikke bare en person som holdt opp en sånn plakat... Rafa kan ikke "legge seg flat" for noe som faktisk stemmer, og stemte i det han sa det.

Klubber som tenker å ha et langvarig kontrakt med en ny manager, vil være tjent med en mann som Rafa. Rafa er ikke den beste i gamet, men han er en veldig dyktig manager, og at Chelsea har falt tilbake mtp poeng er noe som sannsynlig ville skjedd under RdM også. Hvis jeg ikke tar feil var vel statistikken mellom RdM og RB ikke så ulik mtp poeng sist jeg så. Kan hende det har endret seg nå.

Lenke til kommentar

Elsker hvordan Liverpool kritiserer oss for å ikke ha gitt støtte når de har gjort akkurat det samme selv. Og ikke prøv å lat som at dere hadde samlet dere rundt feks. John Terry eller Giggs og gitt de støtte om de hadde blitt ansatt som manager for Liverpool. Dere hadde gjort akkurat det samme.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...