Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Kva vil vi med United-kategorien?

archanios

Kva vil vi med United-kategorien?  

30 stemmer

1. 1. Bør vi ha subkategoriar for spelartrådar?

• Ja
      16
    • Nei, vi bør ha det som no
      4
    • Nei, spelertrådane bør organiserast på andre måtar (skriv begrunnelse i tråden)
      1
    • Veit ikkje
      0
    • Vente å sjå korleis ting utviklar seg
      9

Anbefalte innlegg

Vel å merke tenker jeg litt langsiktig nå. I alle fall vedrørende underkategorier.

Problemet er at det ikke lengre er behov for redcafé, da det heller startes egne tråder om diskuterbare emner. Derfor kommer tråden etter alle solemerker til å dø hen og forsvinne, noe vi ikke kan tillate.

Supporterprofiler (ikke diskusjontråden), skadesituasjon og andre informasjons emner mener jeg også bør skilles ut som sticky. Kan egentlig ikke se noen ankepunkter mot dette for å være ærlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjølve syns eg absolutt me ha eit par sub-kategoriar, mellom anna for spelarar. Det vert veldig rotete dersom dei 17 øvste innlegga til ei kvar tid er spelartrådar. Desse kunne med fordelt vore samla slik at det og er lettare å finne den spelaren du vil snakke om... Derfor; me treng ein kategori for spelartrådar som andre og er samde med meg i.

I tillegg kunne det med fordel vore oppretta eit "arkiv" der tidlegare kamptrådar vert flytta til etter kvart som kampen er ferdig. Kven har interesse over at framsida med nyaste innlegg er fullt opp med tidlegare kampar?

Eg vil gjerne ha United-delen så oversiktleg og ryddig som mogleg. Då er den einaste måten, så framt einskilde ikkje får forbod mot å opprette x-antall nye innlegg kvar time, å dele kategorien i nye under-kategoriar.

RedCafé - Unitedpuben må utan tvil bli stickey då den skal vera vår "her kan du spørja om alt som ikkje har eigen tråd"-tråden vår. Personleg trur eg me må godta at RedCafé vil få meir og meir off-topic, då me som alle andre må ha ein stad me kan snakke om laust og fast utan å bli sensurert (les: moderert vekk). Den vera enkel og finne att, og eg skal innrømme at eg sleit litt med å finne den att i stad. Talet på innlegg vil truleg gå ned i tida som kjem, noko anna vil vera naivt og tru. No får alle tenkelege, og utenkeleg, spørsmål eigne trådar som får eit par innlegg kvar før dei døyr... Er det slik me vil ha kategorien vår? Sjølve kunne eg tenkt meg følgjande oppsett:

United:

RedCafé - Unitedpuben (skal vera stickey)

Gode faktatrådar om klubben bør og vurderast som stickey.

Andre trådar som ikkje har noko eigen tråd.

Underkategoriar

• Spelartrådar
  • Reservelaget
  • Arkiv/kamptrådar
  • Kven er me? Kategori der me kan presentere oss sjølve, og diskutere andre

Lenke til kommentar

Kategori for reservelaget? HVa i huleste skal vi med det? :dontgetit: Presentere seg selv kan man gjøre i tråden som allerede har blitt laget, bare å gjøre den sticky.

Spillertråder er vel det eneste vi trenger underkategori for, men atm. må vi bare takke og bukke for at vi har fått vår egen kategori. :)

Lenke til kommentar

@Latias: No veit ikkje eg kor aktive folk er til å skrive om reservelaget, og sjå kampen deiras, men dersom det etter kvart dukkar opp kamptrådar der og kunne det etter mitt syn vore aktuelt for reservelaget og. Eg syns sjølve at det er kjekt å finne att trådar som eg ikkje har i mine innlegg, og derfor kunne formuet hatt fleire underkategoriar dersom alle hadde brukt dei rett etter mitt hovud...

Per i dag er dei einaste underkategoriane eg ser behov for:

Spelarprofilar

Arkiv (tidlegare kampar)

Lenke til kommentar

For mange underkategorier blir "kronglete" igjen. Det skal ikke være tungvindt å finne frem, noe det fort blir med masse splitting. Jeg mener vi må skille ut de mest vitale/informative trådene, så for heller hovedforumet være litt uryddig. Vi kan ikke sortere alt heller...

Visuelt:

Underkategori

Spillerprofiler

Kamptråd arkiv

---

Manchester united (header)

Viktige emner:

Redcafé

Supporterprofiler

Skader/suspensjoner

Forumemner: (Kan vi her feks ha "Theater of dreams" i steden for "forumener" ?

Hovedkategorien med alt mulig at det vi måtte finne på.

Når det gjelder reservelaget og akademiet, mener jeg vi må ha en samletråd i hovedforumet for det. Ikke egen kategori, da det ikke er nok interesse pdd for emnet.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1177171

Noen samletråder er greit å ha. Det er positivt med egne tråder for de mer diskuterbare topics, men for mange tråder og lite respons ser visuelt stygt ut og er uoversiktlig.

Endret av Plagueis
Lenke til kommentar

Ang kamptråder, hvorfor trenges det et arkiv til slikt? De vil jo slutte å postes i et par dager etter kamp, og da tar det ikke lang tid før de er på side 2, som blir det samme som et arkiv..:)

Ikke aktive tråder vil også fort havne på side to, så om det skjer med viktige tråder, så vil vi selvsagt vurdere sticky på de.

Trøbbelet er jo bare at stickyer hopper folk veldig veldig fort over, det er viktig å huske på. Det er derfor ikke sikkert at redcafe blir enkel å finne selv om den står som sticky.+

Redcafé har forøvrig godt over 30 innlegg i dag :).

Men, på sikt, om aktiviteten øker enda mer, så er et underforum for spillertråder, og et arkiv for kamptråder noe som kan være lurt. Dersom vi ønsker å ta vare på kamptrådene for enkelt å finne de fram igjen?

Allikevel, dette er fortsatt et prøveprosjekt med egne forum for klubber, tror det ønskes å prøve ting ut litt nå framover før vi kan ta det skritt videre..

EDIT: Hvert emne må ha 3 ord minst egentlig - så jeg er åpen for forslag ang emnefelt :). Vi kan tilogmed kjøre en poll i redcafé om ønskelig?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Men, på sikt, om aktiviteten øker enda mer, så er et underforum for spillertråder, og et arkiv for kamptråder noe som kan være lurt. Dersom vi ønsker å ta vare på kamptrådene for enkelt å finne de fram igjen?

Nemlig. Jeg syns det er viktig med spillertråd og kamptråd underforum. Utenom det syns jeg det ser greit ut. Forøvrig enig med Plagueis angående stickytrådene.

Lenke til kommentar

Alastor: Skriver du som representant for forumet, eller som bruker av tilbudet nå?

Foreløpig klart flertall (60.87%) for subforum, noe ledelsen bør ta til etterretning. Aktiviteten har tredobbelt seg i internasjonalfotball siden innføringen av separate klubbfora og United kategorien er blant nettsidens største i skrivende stund. Det var aldri noe å tape på disse endringene uansett, så ser ikke helt prøveprosjekt-aspektet ved saken lengre. Det var en åpenbar suksess, noe tilbakemeldingene i forkant var et pro på. Så hvorfor ikke prøve underkategorier som et test-prosjekt? Dette emnet bør linkes til i andre tråder som er relevant mht endringer i fotballkategorien, slik at viktigperer (admins) og andre brukere av internasjonalfotball blir gjort oppmerksomme på problemstillingen.

Etter hva jeg forstår vil brorparten av de regulære skribenter i Redcafé, inkludert meg selv, udødeliggjøre tråden av nostalgiske hensyn. Jeg kjøper ikke helt at tråden blir oversett som sticky, da den etter alle solemerker ville blitt det på side 2 også.

Ikke alt handler om antall innlegg (aka penger) her i livet.

Føler at jeg klager veldig ofte på dette forumet, men det er fordi jeg bryr meg om layout og hvordan vi best mulig kan ivareta de allerede etablerte brukerne.

Lenke til kommentar
Foreløpig klart flertall (60.87%) for subforum, noe ledelsen bør ta til etterretning. Aktiviteten har tredobbelt seg i internasjonalfotball siden innføringen av separate klubbfora og United kategorien er blant nettsidens største i skrivende stund.

Nå er det ikke polls som avgjør slik, men bølgene av bidrag brukerne skaper. Der har vi dog laget en mal basert på brukertilbakemeldinger angående hvor mange nye tråder i en kategori man anser som optimalt ila dager/uker/måned.

Det er gjennom handling fra brukerne vi altså tilpasser. Dette var også grunnen til at vi opprettet United-kategori, fordi tallene viste at det var et klart grunnlag for det. For united-forumet sin del så har det startet bra, blant forumets mest aktive kategori første helg. Nå er helger normalt mindre aktive over hele linja, fremfor hverdager. Samt at hverdager nok ikke er den mest aktive siden ved en fotballkategori. Men fortsetter det vil det jo bli aktuelt, dette går sin naturlige gang. Nå er det alt for tidlig å evaluere hvilket behov United-kategorien har, vi må jo først se at det faktisk er en jevn aktivitet over litt tid og ikke bare en ketsjup-effekt. Så vil vi se på om det er så mange bidrag at det blir for mange tråder, hvor da underkategori kan være veien å gå. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...