Gå til innhold

Kva vil vi med United-kategorien?

archanios

Kva vil vi med United-kategorien?  

30 stemmer

1. 1. Bør vi ha subkategoriar for spelartrådar?

• Ja
      16
    • Nei, vi bør ha det som no
      4
    • Nei, spelertrådane bør organiserast på andre måtar (skriv begrunnelse i tråden)
      1
    • Veit ikkje
      0
    • Vente å sjå korleis ting utviklar seg
      9

Anbefalte innlegg

RedCafé

Reserve-lag og U18

Supporterprofiler

Info-tråd

Økonomi

Tur-tråd

Retro

Bilde- og video-tråd

Kamptråder

Spillertråder

---------------------

Og trådene bør ikke opprettes før en har laget en utfyllende og god førstepost, eller at det faktisk er noe man vil dele / diskutere.

Flere tråder trenger vi ikke. Og skulle det trenges, så tar vi det da. Dette skal kunne samle det meste av diskusjonsemner innenfor temaet Manchester United.

Dessuten hadde jeg stått i og laget maler for førsteposter og trådtitteler så vi kunne ha et ryddig forum. Men det ble med drømmen da vi ikke uventet (jeg nevnte det for en del folk for noen dager siden), hadde en kar på stand-by som gikk inn og spraya ned hele kategorien med diverse tråder.

Endret av Points
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde dere blitt fornøyd da? Uansett hva Latias hadde gjort så hadde jo alle trådene kommet i kategorien allikevel, da de gamle trådene av en merkelig grunn ble knyttet til kategorien.

Og eg tør påstå at mange, om ikke de fleste, av de trådene Latias startet er blitt relativt populære på ganske kort tid. Så det spørs om ikke slik det er nå er ganske allright for folk flest og at mange av trådene faktisk er ønsket av folket her inne.

Points: Du hadde allerede laget en regeltråd? Hvem har vært med å bestemme? Hvor lang tid skulle det tatt folk å bli enige?

Plagueis: Istedet for å bare klage så kanskje det hadde vært en ide å bidra med dine tunge kunnskaper. Ting blir hvertfall ikke bra om me bare sitter her og krangler om hvordan det kunne blitt, og ikke ønsker å bidra i trass fordi me ikke får det på prikken slik som me selv kunne tenke oss.

Ellers er eg helt 100% enig i underkategorier. Men det mener eg me burde fått til uansett om opprettingen av tråder gikk unna i begynnelsen. For skal man ha kamptråder og spillertråder så vil disse rote til bildet uansett. Og kjører man underkategorier for type "spillertråder", "kamptråder", "Utd. off topic" osv så vil man i hovedkategorien kunne ha tunge "seriøse" tråder, mens i underkategoriene ha mindre tunge tråder som inneholder litt "leik og morro" også.

Edit: Misforstå meg rett, er ikke 100% enig i slik det er nå, men er langt fra like uenig som det dere fremstår som. Gi folket brød og kaker sier eg. Det er det de vil ha. Så får heller utdelingen være under kontroll.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot mange tråder, det er naturlig at saker kan kreve sin egen tråd. F.eks dommersaken med Sir Alex, eller Fa's evige korstog mot United o.l. Men slike tråder kommer naturlig når saken oppstår, og dør naturlig når interessen faller bort.

Spillertråder er jeg imot, siden diskusjoner rundt spillere sjeldent blir givende. Den eneste spilleren vi faktisk har diskutert i noe grad den siste tiden er jo Nani. Om formen til Evra er stigende eller ikke kan man ta i den store tråden. Evt når diskusjonen måtte oppstå i mer generelle tråder. Om man havner off-topic grunnet at det fins en tråd om f.eks nevnte Evra om man diskutere han i andre tråder blir det søkt for min del.

Lenke til kommentar

Synest kanskje vi kunne klart oss med en spillerinformasjonstråd. Er enig i at det blir spesielt å diskutere spillerne enkeltvis og ikke i en tråd som allikevel handler om andre ting.

Og som Hyrlen sier: Nani er vel pdd eneste spiller som skaper skikkelig heftig diskusjon :D

Lenke til kommentar

Forumet diskusjon.no som helhet har en tanke: 1 tråd pr tema. Dette gjør det oversiktlig og greit, og lett å benytte seg av søkefunksjonen. Samletråder ønsker vi stort sett ikke, med mindre det er snakk om skikkelig kvalitet, evt en ren pratetråd/café.

Nå vil det være et rush av nye tråder - kanskje uoversiktlig i starten, men dette vil bedre seg.

At det bare skal være en 10-11 tråder maks blir for meg helt feil. For ikke å snakke om det at "eliten" skal bestemme at kun så og så mange tråder og den og den type tråder skal få lov til å være her.

Alle som vil kan opprette tråder på diskusjon.no, så lenge de holder seg innenfor kategoriens tema, og våre retningslinjer. Om man ikke liker trådene, så la være å svare i de :). Da vil alle lære hva som funker og ikke funker.

De nye forumene er ikke opprettet for å splitte united-tråden i 5-6 emner. De er til for å fungere som resten av diskusjon.no gjør, bare mer for United :).

EDIT: Underkategorier vil jeg ikke tro kommer på en lengre stund, da vi ønsker å se hvordan de nye kategoriene virker. Husk at denne delen av forumet også skal være lett å finne fram i for de som leser, men ikke skriver, for å inspirere de til å skrive og bidra de også (er ca 10 som leser for 1 som skriver..) - underforum på underforum gjør det vanskelig å finne fram for en leser.

EDIT2: Ang det at viktige tråder kan forsvinne - dersom det skjer vil det jo være fordi de har lavere aktivitet enn andre mer populære tråder. Men om det skjer, kan sticky vurderes, selvfølgelig. De tradisjonellt aktive trådene trengte ikke sticky i det vanlige fotballforumet, ikke når vi splittet til internasjonal fotball, og de vil ikke trenge det her heller.

NB: Opprettes det flere tråder om en sak, kan en moderator lett slå sammen trådene.

EDIT4: Da det ikke står i klartekst i innlegget mitt, kan jeg sikkert legge til at dette her ikke er noen føringer for Unitedforumet. De er det andre enn meg som kan komme med, Jarmo, Dotten osv. Dette er altså mine meninger, ønsker og synspunkter på hva jeg mener unitedforumet burde inneholde. Det er lov å være uenig med meg, og å diskutere med meg her i tråden.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Det Alastor sier er viktig, samt andre ting som er nevnt tidligere her om å la ting gå litt sin naturlige gang. Et strengt regime med mye detaljeregulering er av erfaring lite lurt. Et forum består av brukerbidrag, det er ikke så mange som tar seg bryet med å bruke sin egen tid til å bidra om det er en jungel av regulering. Dette er en ny kategori og det siste man bør klage over da er om folk tar seg mye tid til å lage bidrag, den er faktisk avhengig av det for å ha livets rett. Dette handler om å stimulere til det gode bidrag, ikke drepe folks bidragslyst.

Lag de tråder man vil ha, flott om man bruker tid til å gjøre de så bra som mulig. Samarbeid og gjør det beste for en god kategori. Om det eksploderer i tråder, så blir det underkategorier, det trenger dere ikke bekymre dere for. Vi skal tilrettelegge i henhold til den bølgen av bidrag dere skaper :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde nå håpet på at dere kunne prøve å holde antall tråder litt nede også. Jeg vil ikke ha det slik det er på feks liverpool.no- forumet hvor man har 3 tråder for hver sak og 100 tråder om samme spiller. Skal man skrive en overgang til feks Nani, så ta det i overgansgstråden eller Nani- tråden, ikke lag 3 nye emner om det.

Lenke til kommentar

Det er klart at vi må sjå litt korleis ting utviklar seg framover. Eg har framleis trua på at vi kan få det ganske bra til etterkvart, men det krever litt innsats og litt tolmod. Noko av det viktigaste for meg er at eindel prominente medlem her inne fortsetter å gjere ein god jobb i forhold til å levere kvalitetsinnlegg og sånt noko. Ting vil mest truleg gå seg til her inne etterkvart. Ser at eg muligens gjentek meg sjølv litt no, men det får heller berre vere.

Naturleg seleksjon vil nok fungere rimelig greit der dårlege eller uinteressante trådar dør ut. Einaste problemet då er jo om dei blir leita fram igjen eit år etterpå av eitelleranna troll eller liknande. Ser jo også nokre av trådane som plutselig poppa opp langt nede i kategorien, som eg virkelig håper ingen prøvar å få liv i igjen.

Lenke til kommentar

Er helt enig med Alastor og Dotten.

Dette med underkategorier får man ta om det er behov for det.

@mx1000: Synes du krisemaksimerer litt. Kommer det flere tråder av samme emne er det jo bare å slå de sammen. Om overgangen til Nani er bekreftet, eller det er veldig tydelig at han kommer til å bli solgt fortjener det kanskje en egen tråd.

Lenke til kommentar
Ellers er jeg uenig i det siste du sier. Det er mye ryddigere om slikt holdes i en tråd. Trenger ikke ny tråd for hver gang en spiller er i media.

Det er jo ikke det jeg skriver. Om det er bekreftet at Nani blir solgt, eller det med nærmest 100% sikkerhet at han kommer til å bli det så fortjener det en egen tråd siden det er et tema som garantert blir debattert/kommentert mye, eksempelvis.

Om Nani derimot sier at han ikke liker været og maten i Manchester er det jo en helt annen sak og blir neppe debattert/kommentert så mye, og kan legges i en eller annen samletråd.

Edit:

For øvrig kan det kanskje vurderes å gi skade/suspansjontråden en sticky. Om den blir jevnlig oppdatert selvfølgelig.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Forslag:

Sett følgene tråder som Sticky:

Supporterprofiler – hvem er så du?

Redcafé

Alastor: Du ser jo selv hvor lite aktivitet det har vært i tråden de siste dagene og det er god grunn til å tro at innlegg-kurven faller ytterligere med tiden. United-tråden er pulsåren og hele grunnlaget for dagens kategori og bør hedres som en hellig gral.

Håper det opprettes en poll på hvordan vi skal ha det. sub forum for spillerprofiler anser jeg som et must for å opprettholde enn viss orden. Å ha alt samlet i en gryte uten noen form for skiller, gjør det uoversiktlig å finne frem.

Edit: Rettet opp en feil.

Endret av Plagueis
Lenke til kommentar

Trur litt av problemet med den gamle tråden er at eindel her inne kanskje lurer litt på korleis ein skal bruke den. Ein har jo plutselig trådar for alt mulig anna, så då blir det naturligvis mindre å snakke om i den raude kafeen. Eg støttar forsåvidt også at den blir sett som sticky, for eg håpar også vi klarar å opprettholde den best mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...