Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United

Latias

Anbefalte innlegg

Apropos Bailly, gærningen vår. Har vi gitt han opp, eller kan han endelig få en god sesong nå? Må slutte å være skadet hele tiden først og fremst.

Det ryktes at Bailly sin tid i klubben er over. Et salg som egentlig er greit for alle parter, når man ser hvor skadeplaget spilleren er. Jeg tror han har godt av å bytte klubb. For min del er det ingen krise om Bailly blir, men vi alle ønsker nye midtstoppere i klubben.. og da må noen dra. Jeg tipper Bailly er den første av midtstopperne som må forlate.. og deretter venter vel Jones eller kanskje aller helst Rojo. 

Endret av Speltlompe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ryktes at Bailly sin tid i klubben er over. Et salg som egentlig er greit for alle parter, når man ser hvor skadeplaget spilleren er. Jeg tror han har godt av å bytte klubb. For min del er det ingen krise om Bailly blir, men vi alle ønsker nye midtstoppere i klubben.. og da må noen dra. Jeg tipper Bailly er den første av midtstopperne som må forlate.. og deretter venter vel Jones eller kanskje aller helst Rojo. 

Litt gira på å se han minst en halv sesong til, han er fortsatt relativt ung (25). Klarer han å holde seg skadefri over en periode så har han jo utvilsomt potensiale som vi har sett glimt av før. Når det gjelder å kvitte seg med stoppere vil jeg gjøre det i denne rekkefølgen (ikke at jeg vil bli kvitt Lindelöf):

1. Rojo

2. Jones

3. Bailly / Smalling

4. Lindelöf

Rojo er det for meg uforståelig at vi ikke har fått bort tidligere. Skadet like mye som hele resten av gjengen til sammen. Den eneste grunnen må være at han kan vikariere for Shaw på venstrebacken. Jones hadde noen fine kamper i vinter, men han er også skadeplaget og altfor ofte ræva. Smalling er helt ok å ha i troppen litt til, ikke lenger skadet hele tiden og bra i lufta. 

Skal det kjøpes en stopper og Tuanzebe være med oss neste sesong må nok to ut, og da ser jeg helst at det blir Rojo og Jones, men kan godt hende du får rett i at det blir Bailly!

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Bailly!

Jeg ser gjerne at Rojo forsvinner før Bailly, men Rojo har vel flere ganger uttalt at han ønsker å bli værende og kjempe om en plass på laget. Enten trives han godt og har troen på seg selv, eller så vet han at han ikke får like mye penger i en annen klubb. 1 av disse - eller begge må ut i alle fall. Og det skal bli spennende å se hvilken rolle Tuanzebe får kommende sesong. 1 midtstopper må ut.. og om det kommer en midtstopper inn også (Maguire f. eks) så må det nok enda en midtstopper ut. 

Grusomt at Blind var den som måtte forlate.

Lenke til kommentar

Arsenal ville hatt han på utgående kontrakt og blitt tvunget til å la han gå gratis...

Woodward har vel ikke noe skyld i akkurat dette, kanskje bortsett fra å signere en spiller med Raiola som agent? Likevel ingen som hadde takket nei til De Ligt nå heller, selv om han har samme agenten. Dette er Pogba selv og Raiolas verk. 

Vi har Pogba på gullkantet kontrakt frem til sommeren 2021, og skal han bort så må noen legge en helt enorm sum på bordet. Hvis ikke er klubben nødt til å legge ballene på bordet og sette han på reservelaget eller noe. 

Lenke til kommentar

Sean Longstaff har vært koblet til Manchester United, og nå melder Sky Sports at Solskjær forbereder et bud på Newcastle-spilleren.

Longstaff skal ha fanget oppmerksomheten til Solskjær forrige sesong, men vil ifølge Sky Sports ikke være tilgjengelig for mindre enn 50 millioner pund. 21-åringen fikk 13 kamper (ni i Premier League) for Newcastle forrige sesong.

Fra 20m pund til 50m pund?????

Herrefred så tragisk dette overgangsmarkedet er.. :nei:
Lenke til kommentar

Longstaff har steinbra potensiale og et supertalent, men det var en voldsom pris - like dyr som Wan-Bissaka hvis det stemmer. Hvis vi skulle kjøpe en midtbanespiller ville jeg helst sett at vi kjøpte en mer etablert en, men ville uansett likt om vi fikk tak i Longstaff. Har veldig trua på han. Er vel egentlig Longstaff og Bruno Fernandes det virker som vi jakter nå om man skal tro ryktene.

Men viktigst - midtstopper! 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Fikk sansen for Bruno Fernandes etter å ha sett video av han. Virker jævlig god.

Hente han, og Maguire eller Koulibaly så begynner det å ligne på noe.

Skulle hatt en høyre ving også, om de ikke finner på å prøve Sanchez der da. Han har vel spilt der til tider i Barcelona om jeg husker riktig?

Lenke til kommentar

Om Longstaff er DM (sett lite av han). Må det være bedre å satse på McTominay som er året eldre(?). Ikke glemme vi har Garner som stort talent og Fred som kan spille den posisjonen.. Da er det bedre å bruke 50m pund + på mer etablert spiller fra øverste hylle IMO..

Ja. Midtstopper bør være førsteprioritet helt klart..

Lenke til kommentar

Longstaff er veldig god defensivt, men er litt mer fremoverrettet enn det McTominay er. Er egentlig slående hvor lik spillertype Longstaff er Carrick i sin prime (sier ikke at han er like god). Enormt bra pasningsfot, skuddfot og kan score mål. Godt blikk for spillet. Vanskelig å få så mye inntrykk på Youtube, men sjekker du ut noen klipp så ser man fort at han er noe spesielt.

Men ja, helt enig. Vi kan heller ikke bare kjøpe talenter og satse på å utvikle de fremover. Kjøper vi Longstaff håper jeg ikke det blir vårt eneste midtbanekjøp.

Matic hadde en helt forferdelig sesong, jeg håper han kan ha et siste år i seg. Hvis han har det så kan det i det minste ikke bli verre nå... samme gjelder Fred, som nå etter pre-season bør levere bedre. Vi så glimt av hva han kan i bortekampen mot PSG og noen få andre matcher.

Skulle hatt en høyre ving også, om de ikke finner på å prøve Sanchez der da. Han har vel spilt der til tider i Barcelona om jeg husker riktig?

Jepp! Spilte stort sett høyreving i Barcelona og noen ganger spiss. Daniel James kan også spille på høyrevingen. Rashford og, men han bør vel dyrkes som spiss. 

Lenke til kommentar

Statestikken han har gjorde at han ble regnet som en stor favoritt til å ta over for Dembele for oss i fjor, men den overgangen skjedde aldri. Har ikke sett ham for mange ganger men jeg hadde ikke hatt noe i mot å hatt ham i Spurs. Men nå fikk jo vi Ndombele, så...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...