Prusk Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Vi må bare hente Zlatan. Han er 34, og spiller som om han spiller 5-a-side i Ligue 1. Høydepunkt kveldens kamp: http://footyroom.com/paris-saint-germain-4-0-stade-rennes-2016-04/ Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Bare å signere Mou så er det en done deal. Lenke til kommentar
Momspaghetti Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Selv om Real heller ikke har fått valuta for pengene, er de fremdeles en av verdens fem beste klubber. United er ikke en gang på topp 20. United er i en langt bedre stand nå enn for tre år siden. Real Madrid har ikke hatt den nedturen i min levetid i hvert fall, fordi de alltid har tenkt maks ett år frem i tid. Real Madrid er IKKE et godt eksempel på hvordan man skal drive en klubb IMO. Barca, derimot. De var i en verre situasjon enn United for bare 12-15 år siden, og gikk fra 1999 til 2005 uten å vinne et eneste trofé. Ressursene deres ble allokert på den måten at de kunne utvikle en generasjon med spillere fremfor bare et kortvarig blaff av et vinnerlag. I løpet av de seks årene innlemmet de Valdés, Puyol, Xavi, Iniesta, Messi og Ronaldinho i førstelaget (verdt å nevne at også Cesc Fabregas og Gerard Piqué holdt til på La Masia på samme tidspunkt). Det KOSTER å skape en vinnende generasjon, og om det medfører noen oppbyggingsår uten særlig med titler å skimte med, så sier jeg likevel ja takk. United har gjort helt rett i å ansette Van Gaal, som sannsynligvis er en av de eneste managerne som har baller nok til å satse på å avle frem slike generasjoner. Resultatet av Van Gaals arbeid ser vi i den unge stammen i United i dag. United har ikke et komplett mannskap ennå, men den stallen vi har nå er i hvert fall den eneste United-stallen siden 2008 som jeg har giddet å skryte litt av. Ellers er jeg enig i at vi, i likhet med Barcelona i 2003, behøver å hente inn en eller to klassespillere for å sette kronen på verket. Enig i det med Real, men forstår overhodet ikke hvordan du kan si at United er i bedre stand nå enn for tre år siden. For tre år siden vant vi ligaen, spilte attraktiv fotball og var et av verdens beste lag. Nå spiller vi forferdelig fotball og ligger på europaligaplass. Har du glemt at vi har brukt rundt 3 milliarder under Van Gaal? Med så mye penger bør vi ihvertfall vinne ligagull! Vi har brukt omtrent like mye penger som Barca, Real og Bayern de siste årene, og burde være blant de aller aller beste. Fergie brukte sikkert like mye i løpet av sine 27 år som Van Gaal gjorde denne sommeren! Kommer aldri til å bli et bra lag under LVG. Hver gang vi er inne i en grei periode på 3-4 kamper, svikter vi totalt. Føler meg aldri sikker på seier lengre. Sliter oss til 1-0-seier mot Aston Villa, kanskje tidenes dårligste lag i PL. Van Gaal avler heller ikke fram en "ny generasjon", han er bare heldig for at han har mange unggutter å velge i når spillerne som egentlig skal spille er skadet. Det er u21-treneren som har utviklet disse spillerne, ikke LVG. Hvis han hadde satset på de unge, hadde han ikke kjøpt et nytt lag forrige sommer. Han begynte først å bruke dem da hele laget var ute med skader. Hadde erstattet det fjolset av en trener med Donald Trump any day of the week Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 United har ikke spilt attraktiv fotball siden 2009. Lenke til kommentar
Momspaghetti Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Spør du meg var mye artigere å se Utd i 2013 enn å se på laget vi har i dag. Nå har vi 42 mål på 34 kamper. Siste sesongen under Fergie hadde vi 86 på 38, ergo scorte vi omtrent dobbelt så mange mål per kamp. Statistikk sier ikke alt, men når forskjellen er så stor, skyldes det også måten vi spiller fotball på. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Spør du meg var mye artigere å se Utd i 2013 enn å se på laget vi har i dag. Selv en Gudstjeneste blir artig om man sammenligner det med dagens United, det betyr ikke at det er artig i seg selv. Lenke til kommentar
Momspaghetti Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Spør du meg var mye artigere å se Utd i 2013 enn å se på laget vi har i dag. Selv en Gudstjeneste blir artig om man sammenligner det med dagens United, det betyr ikke at det er artig i seg selv. Så du mener de spilte kjedelig? Var ikke like underholdende som i 07-08, men var fortsatt artig å se på. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Spør du meg var mye artigere å se Utd i 2013 enn å se på laget vi har i dag. Selv en Gudstjeneste blir artig om man sammenligner det med dagens United, det betyr ikke at det er artig i seg selv. Så du mener de spilte kjedelig? Var ikke like underholdende som i 07-08, men var fortsatt artig å se på. Jeg er forferdelig dårlig til å huske sesonger i grunn, men det inntrykket jeg sitter igjen med er kjedelig fotball men at vi plukket med oss poeng pga Persie.. Lenke til kommentar
blured Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Tror det bare er lett å glemme. Hadde LvG vunnet PL med United denne sesongen, så hadde jeg om noen år tenkt tilbake på det som en underholdende sesong, og antakelig bare husket på de kampene der vi faktisk spilte bra. Med 5-plass så blir det motsatt... Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 (endret) Enig i det med Real, men forstår overhodet ikke hvordan du kan si at United er i bedre stand nå enn for tre år siden. For tre år siden vant vi ligaen, spilte attraktiv fotball og var et av verdens beste lag. Vi vant ligaen ja, men fotballen var slettes ikke spesielt bra. Du kan vel si at vi fikk maksimalt ut av et lag som regelmessig startet med Cleverley, Anderson, Young, Valencia, Fletcher og en gammel Rio Ferdinand. At vi var blant verdens beste lag er en påstand du sikkert ikke tror på selv engang. United var en kasteball i Europa også før Van Gaal. I Uniteds fire siste sesonger før Van Gaal tok over, var disse de lagene vi faktisk klarte å vinne over i Champions League: Valencia, Bursaspor, Rangers, Marseille, Schalke, Chelsea, Otelul, Braga, Galatasaray, Cluj, Leverkusen, Sociedad, Shakhtar og Olympiakos. De gangene vi møtte skikkelig motstand, som da vi møtte Bayern, Barca og Real Madrid ila de årene, ble vi i tur og orden sendt rett ut av turneringen. United hadde systematisk griseflaks gjennom flere år når det kom til trekninger i Champions League, og ville med litt mer utur og en vagt dårligere seeding blitt sendt ut av gruppespillet enda mer regelmessig. 2010/11-sesongen er kroneksempelet, der vi kom til finalen uten å egentlig møte noen verdige motstandere bortsett fra Chelsea. I finalen mot Barca ble vi selvsagt fullstendig rundspilt, pissa på og sendt hjem med halen mellom beina. Nå spiller vi forferdelig fotball og ligger på europaligaplass. Har du glemt at vi har brukt rundt 3 milliarder under Van Gaal? Med så mye penger bør vi ihvertfall vinne ligagull! Vi har brukt omtrent like mye penger som Barca, Real og Bayern de siste årene, og burde være blant de aller aller beste. Fergie brukte sikkert like mye i løpet av sine 27 år som Van Gaal gjorde denne sommeren! Dersom du plukker kjøpene fra hverandre vil du se det på en annen måte. Di Maria kostet cirka 1/4 av alt vi har brukt under LvG, men jeg setter pengene mine på at han kom pga Mendes og de kompistjenestene Mendes, Woodward og Ferguson driver med overfor hverandre. Sjelden en god start på karrieren i en ny klubb, det å bruke første dagen på jobb på å fortelle at du ikke ville forlate din forrige arbeidsgiver. De andre kjøpene har enten vært bra (Martial, Morgan, Shaw, Blind) eller lavrisiko (Bastian, Rojo, Darmian). Memphis og Herrera er jeg litt i grenseland på. Spillerne koster mer enn markedsverdi når United melder seg på, av flere grunner som jeg ikke gidder å gå inn på nå. Van Gaal avler heller ikke fram en "ny generasjon", han er bare heldig for at han har mange unggutter å velge i når spillerne som egentlig skal spille er skadet. Det er u21-treneren som har utviklet disse spillerne, ikke LVG. Hvis han hadde satset på de unge, hadde han ikke kjøpt et nytt lag forrige sommer. Han begynte først å bruke dem da hele laget var ute med skader. Nettopp, og det er også det Van Gaal hele tiden har sagt. Istedenfor å betale 600 000 kr i uka til middelmådigheter som uansett ikke skal være mer enn tredjevalget i sin posisjon, så får akademispillerne den rollen. Van Gaal hadde ingen store intensjoner om å bruke Rashford fast f.o.m august, men pga skadesituasjonen fikk han sjansen. Hadde det derimot vært opp til sånne som Mourinho eller Ancelotti, så hadde aldri Rashford og Mensah fått sjansen. Istedenfor hadde de hentet inn middelmådigheter med en viss appell i navnet for å være backup, à la Wilfried Bony eller Peter Crouch. Van Gaal skal ha hyllesten for at ungguttene får sjansen, noe som neppe hadde skjedd under en annen manager. Nå sitter vi igjen med en stall som har en stamme bestående av unge spillere, noen i sin beste alder (Morgan, Herrera, Smalling), og samtlige av spillerne født før 01.01.1989 kan egentlig bare selges for min del, kanskje med unntak av Rooney og Bastian. Mål det opp mot det laget Ferguson etterlot. En gjeng med overbetalte, gamle middelmådigheter som trodde de var noe mer enn de egentlig var - spillere langt over middagshøyden som i enhver annen toppklubb hadde blitt sendt på dør langt tidligere. Endret 30. april 2016 av Amoralsk 3 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Nå spiller vi forferdelig fotball og ligger på europaligaplass. Har du glemt at vi har brukt rundt 3 milliarder under Van Gaal? Med så mye penger bør vi ihvertfall vinne ligagull! Vi har brukt omtrent like mye penger som Barca, Real og Bayern de siste årene, og burde være blant de aller aller beste. Fergie brukte sikkert like mye i løpet av sine 27 år som Van Gaal gjorde denne sommeren! Dersom du plukker kjøpene fra hverandre vil du se det på en annen måte. Di Maria kostet cirka 1/4 av alt vi har brukt under LvG, men jeg setter pengene mine på at han kom pga Mendes og de kompistjenestene Mendes, Woodward og Ferguson driver med overfor hverandre. Sjelden en god start på karrieren i en ny klubb, det å bruke første dagen på jobb på å fortelle at du ikke ville forlate din forrige arbeidsgiver. Di Maria forlot ikke RM på grunn av noen "kompistjenester" mellom Mendes, Woodward og Sir Alex. Hadde han ikke hatt lyst til å dra fra RM så hadde han ikke dratt heller. Enten så ville han dra derfra (helst til PSG?) eller så ville ikke RM beholde ham. Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 (endret) Hadde han ikke hatt lyst til å dra fra RM så hadde han ikke dratt heller. Enten så ville han dra derfra (helst til PSG?) eller så ville ikke RM beholde ham. http://www.tv2.no/a/5950758/ Tenk å være så idiot å starte United-karrieren sin på den måten. Burde solgt han 28/8. Di Maria forlot ikke RM på grunn av noen "kompistjenester" mellom Mendes, Woodward og Sir Alex. Jeg sa at han kom til United pga disse kompistjenestene. Egentlig passer "rompistjenestene" bedre, da. Ettersom United er et rasshøl som Jorge Mendes stapper pikken sin inni når han selv føler for det. Endret 30. april 2016 av Amoralsk 1 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Ja husker de greiene der. Skulle ha formulert det annerledes; han ble ikke tvunget til å signere for United. Skrev på slutten at han enten ville dra eller RM som ikke ville beholde ham. Det siste som var riktig. Men når jeg leser posten din igjen så ser jeg at jeg misforstod hva du mente; han klaget ikke på å ha blitt tvunget til å dra fra RM og signere for United, men at han rett og slett bare klaget over RM. Helt feil fokus fra ham. Lenke til kommentar
ChopperRead Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Gikk inn hit tilfeldigvis og leste, hva mener dere er forskjellen på at özil gikk til oss og di Maria til dere? Har ikke hørt özil sutre en eneste gang, tvert imot. Virker nesten som om han trives mer enn i real. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 United var nok bare en mellomstasjon for Di Maria. Tror aldri han hadde intensjoner om å bli her lenge. Hadde PSG hatt lov til å kjøpe han den sommeren hadde han jo endt opp der. Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Gikk inn hit tilfeldigvis og leste, hva mener dere er forskjellen på at özil gikk til oss og di Maria til dere? Har ikke hørt özil sutre en eneste gang, tvert imot. Virker nesten som om han trives mer enn i real. De kan være flere årsaker. Personlig tror jeg United har blitt en klubb som spiser deg litt opp som person, egentlig. Se bare på hvordan fansen behandlet Di Maria i fjor. Fra nyttår og ut var det vel ingen som likte han engang. Jeg synes ikke United virker som en "small happy family" (noe kanskje Arsenal gjør), men derimot bare en organisasjon som folk skal melke penger ut av på bekostning av klubbens beste. United har egentlig blitt en litt ekkel fotballklubb med elendige verdier, og det lille gjenstående jeg synes er sjarmerende med den er de ungguttene som fortsatt er unge og naive nok til å bare ville spille fotball for favorittklubben sin. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Jeg tror ting står litt bedre til innad i klubben enn det ser ut gjennom media. Spillerne skryter stadig vekk av stemningen i garderoben, og klubben har fortsatt svært mange av sine mangeårige ansatte. Virker også som det er stor optimisme rundt akademiet og de yngre spillerne som gjør det veldig bra. Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 (endret) Her er to spillere jeg kunne tenkt meg i United. Endret 9. mai 2016 av Amoralsk Lenke til kommentar
Espp Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Jeg er iallfall enig i Mané og har faktisk tenkt på Arnautovic også. Begge har vært bortimot den viktigste spilleren for laget sitt, og jeg tror begge kunne gjort det ganske bra i større klubber. Arnautovic har en holdning som minner om Zlatan, så jeg lurer på om han faktisk kunne briljert litt for oss! Mané har vi alle sett hva han kan. Når han har dagen er han totalt ustoppelig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå