Old Game Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 På tide å sette ting i perspektiv: 22.04: Manchester United were named the world's most valuable football club for the sixth year in a row in Forbes magazine's annual table. Forbes tallied income from revenue streams including broadcast deals, sponsorship and ticket sales. United, who claim to have 333 million followers worldwide, will begin a new sponsorship deal with American insurance giants Aon Corporation next season that will bring in $34 million a year over four years, 50% more than its current deal with AIG. "The club has really established itself as one of the top brands in world sport," Peter Schwartz, a business sports writer for Forbes, said in a statement. 1. Manchester United 1,835 2. Real Madrid 1,323 Man Utd tjener altså soleklart mest av alle klubber i England og er kun slått mariginalt av RM for året når det gjelder inntjening grunnet det svake pundet og ulikheter i skattesystemet. Så kan vi se på hva Real Madrid har hentet inn fra feks 2007. Arjen Robben (Chelsea) Ivan Gabriel Heinze (Manchester United) Wesley Sneijder (Ajax) Jerzy Henryk Dudek (Liverpool) Javier Pedro Saviola (Barcelona) Christoph Metzelder (Borussia) Roberto Soldado Rillo (loan, Osasuna) Júlio César Clement Baptista (loan, Arsenal) Javier Ángel Balboa Osa (loan, Racing) Royston Ricky Drenthe (Feyenoord) Kléper Laveran Lima Ferreira (Oporto) Ezequiel Marcelo Garay (€10 mil, Racing Santander) Ruben De la Red (undisclosed, Getafe) Esteban Felix Granero Molina (loan return, Getafe) Javi Garcia (€4 mil, Osasuna) Jean Raphael Vanderlei Moreira (€13m, Hamburg SV) Klaas-Jan Huntelaar (£17m initally, Ajax) Lassana Diarra (£20m, Portsmouth) Ricardo Izecson dos Santos Leite (£56.2m, AC Milan) Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro (£80m, Manchester United) Karim Benzema (€35m, Lyon) Raúl Albiol Tortajada (€15m, Valencia) Esteban Felix Granero Molina (€4m, Getafe) Álvaro Arbeloa Coca (€4m, Liverpool) De fleste overgangssummene er ukjente (jf Robben, Sneijder og andre store navn) men av de jeg har tallene på (som listet ovenfor) finner man ila de tre siste årene innkjøp for $253m. Total brutto er nok nærmere $350m+. Salg har stort sett vært for en liten krone, men av de tallene jeg har så snakker vi salg for i underkant ca $60m og det er inkludert de $32m RM fikk for Robinhoo. Det finnes flere lag som feks naturligvis Chelsea og City (ja, allerede) men også Tottenham og Liverpool (!) som jeg vet om, har netto har brukt mer enn United siden 07. ----------------------------------------------- Vil ikke at United skal bli en kjøpeklubb, men det begynner å bli farse når vi kun linkes til spillere på free transfer. Takk til Glazers og Fergie! Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 PS: Vi har siden 2007 brukt ca like mye som vi har kjøpt for. Iflg mine beregninger (av tallene jeg har tilgjengelig, som dog ikke her helt ajourførte) er vi £11m i pluss. Altså har vi solgt for mer enn vi har kjøpt for. Disse tallene inkluderer altså ikke en klassespiller som Tevez som vi kun lånte og hadde opposisjon på. Det eneste innkjøpet jeg vet at ikke er tatt rede for i disse tallene er Anderson som kostet det samme som Nani, ala £12-14m. Så there you have it. Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Jeg tror man burde ta mange av ryktene med en stor klype salt. Selvfølgelig trenger vi forsterkninger, og det er jeg sikker på at kommer. Selvom Real har gjort kjøp av mange gode enkeltspillere er det på ingen måte oppskriften til suksess. Mange er nok litt frustrerte, og savner en stjerne som Ronaldo. Jeg har fortsatt god tro på at SAF vet hva han gjør. Selvfølgelig kommer vi til å bli linka til gud og hvermann, vi er jo United. Føler det er litt for tidlig å begynne å rope ulv. Forresten denne Eljero Elia var frisk for Nederland. Helt ukjent for meg, men fortsetter han sånn som i dag kunne jeg godt tenkt meg han i en United trøye. Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 07.56 Zoran Tosic appears set to join CSKA Moscow after Cologne revealed they are unable to compete with the offer for the Manchester United winger. Det opereres med en sum ala £8m. Ryktes også at vi kikker på Chiellini som ersatter for Vida Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Det eneste jeg har sett av Chiellini var kampen i gaar, og jeg ble ikke imponert. Er forsaavidt ikke imponert av noen som helst saa langt i VM, alt har vaert skuffende med unntak av et OK Tyskland. Ser ogsaa at vi ryktes til Benzema i bytte med Vidic. Hadde vi mistet Vidic og faatt Benzema og Kjaer som erstatter, tror jeg vi kommer positivt ut av det. Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Jeg har fulgt Cheillini med argusøyne i et par kamper denne sesongen og han var bøtta i samtlige. I mine øyne er han overgangsvinduets mest oppskrytte spiller. Dessuten er Serie A såpass temposvakt og duellveigt at det er stor forskjell fra å herje der, til å gjøre det i PL. Jeg syntes Chiellini er på høyde med Hangeland, toppen. Vidic er uerstattelig spiller for spiller, men dersom vi får en god sum for granittblokka og henter inn feks 2 klassespillere, så dør jeg ikke av sorg. Problemet er vel at som ved et evt tosic salg (£8m er mer enn hva vi kjøpte han for, ergo god deal) at pengene ikke går til spillerkjøp, men i bukselomma til Glazer og på sparekontoen til Sir Alex. Blir nok ikke noen kruttsommer i år heller. Får bite i oss muppetønskene og vente til SAF gir seg Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Jeg personling oensker ingen kruttsommer. De siste "kruttinnkjoepene" vaare har vaert mer eller mindre ubrukelige, og hvis det skal fortsette slik kan vi like godt ta rennafart aa drite i det. Anderson: Daarlig. Berbativ: Daarlig. Hargreaves: Brukbar, men han kommer aldri tilbake. Nani: En god vaarsesong, fortsetter han slik blir det bra. Tevez: Var god, men alle vet jo hvordan det endte. Valencia har vaert det beste kjoepet vaart de siste 3-4 sesongene, og man kan vel ikke akkurat si at han var en etablert verdensstjerne. Endret 15. juni 2010 av String-Emil Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Jeg personling oensker ingen kruttsommer. De siste "kruttinnkjoepene" vaare har vaert mer eller mindre ubrukelige, og hvis det skal fortsette slik kan vi like godt ta rennafart aa drite i det. Anderson: Daarlig. Berbativ: Daarlig. Hargreaves: Brukbar, men han kommer aldri tilbake. Nani: En god vaarsesong, fortsetter han slik blir det bra. Tevez: Var god, men alle vet jo hvordan det endte. Valencia har vaert det beste kjoepet vaart de siste 3-4 sesongene, og man kan vel ikke akkurat si at han var en etablert verdensstjerne. At du stempler Anderson som dårlig etter en sesong han har slitt med skader syntes jeg er dårlig, han var eksepsjonell til tider første sesong! Tro meg, han vil bli god da han ikke er skadet lengere! Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Anderson var eksepsjonell foerste sesong? Jeg er uenig. Jeg husker han gjoerde en kjempekamp sammen med Hargreaves paa midten mot Liverpool paa Anfield, men det er omtrent det eneste eksepsjonelle jeg har sett av han, og det er jo 3 aar siden naa. Han bidrar omtrent ingenting offensivt og har altfor daarlig pasningsfot. Maalratioen vet vi jo alle hvordan ser ut. Edit: Og ja, ettersom vi prater om skader. I en alder av noen-og-tjue har han hatt et benbrudd og to alvorlige kneskader. Dette lover ikke godt, selg han foer han blir vaar neste Hargreaves/Saha. Hvorfor er vi "alltid" det laget i PL som er mest skaderammet? Endret 15. juni 2010 av String-Emil Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 det er jo ett par lag i PL som er overfylt sentralt. hvordan er mulighetene for Deco evt Essien? Vet ikke om jeg tar det med Ireland så veldig seriøst. han er jo fra Storbrittania(de knytter gjerne ett sterkere forhold til klubben enn foreigners), så har mer tro på Chelseas utenlandske...Cole, Veloso og Neuer, da må vi vel være fornøyd? Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Deco og Essien? Jeg har ikke ord, hvilke standarer er det folk har? Jeg hadde følt meg pissa på, som supporter av Man United, om SAF hadde hentet inn Deco/Ballack osv. Til og med Joe Cole hadde fått brekningene i høygir. Stephen Ireland? Spar meg. String: Anderson og Berba på dårlig, mens Hargreaves brukbar? Du mener Hargreaves har vært et bedre kjøp enn Ando og Berbatov? Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Jeg mener at en skadefri Hargreaves er bedre. Det kom litt daarlig fram. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Essien er en av verdens beste midtbanespillere skadefri, niko. Hvordan du får fram brekninger av en stjernespiller som Essien skjønner jeg ikke. 1 Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Essien er kanskje verdens beste defensive midtbanespiller. Hvorfor skulle Chelsea la han gå? Dessuten er det en spiller med offensive kvaliteter vi trenger på midtbanen som kan spille sammen med en mer defensiv Fletcher. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) "Deco & Essien?" -delen var ment som at de begge er tullete rykter. Deco er en spiller vi overhodet ikke trenger + generelt forkastelig fyr, og Essien er helt usannsynlig. Dessuten syns jeg ikke vi trenger en type som Essien når vi har Fletcher som er en av de aller største i United for tiden. Nevertheless så syns jeg Essien er en stjernekar, både på og utenfor banen. Ingenting vondt retta mot han. Skrev ikke at jeg får brekninger av han heller, men ser at det kan misforståes. Blir som regel spykvalm av overganger mellom rivaler, og det er vel den aller største grunnen til at Essien er way off på min ønskeliste i tilegg til at vi faktisk ikke trenger han når vi har Fletcher. Endret 15. juni 2010 av niko_90 Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Er transfervinduet åpnet? evt. når åpner det? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Jeg har fulgt Cheillini med argusøyne i et par kamper denne sesongen og han var bøtta i samtlige. I mine øyne er han overgangsvinduets mest oppskrytte spiller. Dessuten er Serie A såpass temposvakt og duellveigt at det er stor forskjell fra å herje der, til å gjøre det i PL. Jeg syntes Chiellini er på høyde med Hangeland, toppen. Rett og slett helt utrolig. Overdrivelse er din spesialitet, men dette vitner om uvitenhet. Ikke bare er du veldig fordomsfull ovenfor Italiensk fotball, men du har et syn iforhold til disse uttalelsene som er helt på vidda. Undertegnede er Anti-Juve'ish, hater Chiellini som den svikern han er. Men det må da gå an å være litt objektiv allikevel? Chiellini er duellsterk som få, i omtrent samme klasse som den overhypa Vidic. Han er taklingssterk med de metersbeina sine og er en lederskikkelse uten like. Temposvak er han heller ikke, vesentlig raskere enn den siræva Serbern. Itilegg så har han noe Vidic ikke har; Klokhet. Han leser spillet på en ypperlig måte og forholder seg stort sett utenfor trøbbel. Sistnevnte er et stort, stort ankepunkt for Vidic. Når det er sagt så spilte han på muligens tidenes svakeste Juventus lag. Et lag uten moral, arbeidsinnsats eller vilje. Det blir det ikke mye resultater av. Endret 15. juni 2010 av Giallorossi 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 07.56 Zoran Tosic appears set to join CSKA Moscow after Cologne revealed they are unable to compete with the offer for the Manchester United winger. Det opereres med en sum ala £8m. Det blir vel en fortjeneste for United? Ble vel kjøpt for mindre? Lenke til kommentar
Boll1 Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Det blir vel en fortjeneste for United? Ble vel kjøpt for mindre? fra united.no tosic kom til United for £12 millioner i januar 2009, og har siden den gang kommet inn som innbytter to ganger i Premier League, én gang i FA-cupen og to ganger i ligacupen. Dog har han fortsatt ikke spilt fra start for Uniteds førstelag. Endret 15. juni 2010 av Speedfrog Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå