Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*Klubben kjøper Memphis, Darmian, Schweini og Schneidi*

*Klubben kvitter seg med lenge forhatt "daukjøtt"*

Woodward og Van Gaal er fantastiske, Van WoodGaal delivers!

*Pedro, kun linket gjennom rykter, "glipper"*

Woodward og Van Gaal vet ikke hva de gjør, de er ubrukelige, vi har ikke forsterket EN ENESTE POSISJON og mistet masse TOPPSPILLERE!

---------------------

Hva er det med enkelte folk... 

The Sun kunne linket oss til Messi og Ronaldo og folk hadde blitt forbannet når det ikke skjedde.

Lenke til kommentar

Blir sånn når man tror på alle ryktene.

Jeg leser rykter, men gidder ikke å bry meg noe ut over det. Jeg tror ikke på noe før spilleren står der i United drakt, bekreftet av klubben.

Det har gått så langt for min del at jeg tror de største navnene kun bruker United for å utvide lønningsposen. Ramos er jo det siste eksemplet.

Lenke til kommentar

Har ingenting med Pedro å gjøre. Vi har kvittet oss med Di Maria, Persie, Nani (riktignok ikke her i fjor) og Falcao - Kun Depay har kommet inn lengst frem i banen og vi er stuck med Rooney på topp.

Ed og LVG har fått (også av meg) velfortjent hyllest for jobben de har gjort tidligere i vinduet, men det var før vi solgte vår beste fotballspiller (greit nok det ettersom han ville bort) uten å hente inn noen som helst, samt ikke løst De Gea problemet. Så da sitter vi her da, med kort tid igjen av vinduet og klubben kaster bort tiden på Muller, Bale og andre urealistiske mål isteden for å gå etter spillere som vi faktisk har sjans på.

Dersom folk ikke ser at det er krisetynt så har de 0 greie på fotball. Ferdig snakka.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Woodward og Van Gaal vet ikke hva de gjør, de er ubrukelige, vi har ikke forsterket EN ENESTE POSISJON og mistet masse TOPPSPILLERE!

---------------------

The Sun kunne linket oss til Messi og Ronaldo og folk hadde blitt forbannet når det ikke skjedde.

Pedro? Hva med for eksempel Ramos? Gundogan? Bale (i fjor)? Otamendi? Müller? Dette er spillere rapportert fra veldig sikre kilder, "detaljer fra å signere" eller vi har hatt bud inne på.

Ikke kom her å si at disse spillerne IKKE hadde gitt deg en semi hard om di hadde dratt på seg den rød drakta, for da lyver du!

Så kom deg ned fra den høye hesten din!

• Liker 4
Lenke til kommentar

---------------------

Pedro? Hva med for eksempel Ramos? Gundogan? Bale (i fjor)? Otamendi? Müller? Dette er spillere rapportert fra veldig sikre kilder, "detaljer fra å signere" eller vi har hatt bud inne på.

Ikke kom her å si at disse spillerne IKKE hadde gitt deg en semi hard om di hadde dratt på seg den rød drakta, for da lyver du!

Nå har nå United så godt som alltid holdt seg unna overbetalte spillere, og kun handlet dersom prisen har vært riktig.

Når de får avslått en bud så er det jo fordi klubb ikke ønsker å selge til prisen United mener spilleren er verdt. Synes da det er greit at de trekker seg fremfor å overdrive.

At de trekker seg fra en handel underveis kan også være mange grunner til, og som oftest er det bedre at ting finnes ut i forkant og ikke i ettertid slik som med AdM.

Tåpelig å påstå at Woodward har misslykkes fordi han ikke kan diktere prisene i markedet. Han legger inn bud, så blir det avslått, godtatt eller forhandlet på pris. Blir et bud avslått er budet for lavt eller spiller ikke tilgjengelig, men det er da ikke et tegn på at de har misslykkes i overgangsmarkedet av den grunn. 

Det er forøvrig ikke noe nytt at spillere linkes til United med ender opp i andre klubber til slutt, men nå er tydeligvis Woodward valgt ut som syndebukk uansett hva.

RvP var ingen grunn til å beholde lengre om en ser på hva han presterte sist sesong. AdM ville bort, får ikke gjort så mye med det, og det samme ser ut til å gjelde DDG. Slik var det med Ronaldo, Beckham osv også, uten at noen ble valgt som syndebukk på den tiden.

United har hatt et meget smart overgangsvindu så langt. Knapt brukt penger, forsterket det behovet var størst, nedjustert lønninger og blitt kvitt uromomenter i klubben.

De leter nok etter en forsterkning i angrep, men det blir nok som under SAF. Dukker ikke den rette opp så blir det ikke noe kjøp. Stallen vi har i år er også meget sterk.

Vi blir forøvrig linket til Bale og Muller dag, uten at jeg ser noen automatikk i at dette er noe annet enn fjas fra media.

• Liker 2
Lenke til kommentar

---------------------

1.Nå har nå United så godt som alltid holdt seg unna overbetalte spillere, og kun handlet dersom prisen har vært riktig.

2.Når de får avslått en bud så er det jo fordi klubb ikke ønsker å selge til prisen United mener spilleren er verdt. Synes da det er greit at de trekker seg fremfor å overdrive.

At de trekker seg fra en handel underveis kan også være mange grunner til, og som oftest er det bedre at ting finnes ut i forkant og ikke i ettertid slik som med AdM.

3.Tåpelig å påstå at Woodward har misslykkes fordi han ikke kan diktere prisene i markedet. Han legger inn bud, så blir det avslått, godtatt eller forhandlet på pris. Blir et bud avslått er budet for lavt eller spiller ikke tilgjengelig, men det er da ikke et tegn på at de har misslykkes i overgangsmarkedet av den grunn. 

Det er forøvrig ikke noe nytt at spillere linkes til United med ender opp i andre klubber til slutt, men nå er tydeligvis Woodward valgt ut som syndebukk uansett hva.

4.RvP var ingen grunn til å beholde lengre om en ser på hva han presterte sist sesong. AdM ville bort, får ikke gjort så mye med det, og det samme ser ut til å gjelde DDG. Slik var det med Ronaldo, Beckham osv også, uten at noen ble valgt som syndebukk på den tiden.

5.United har hatt et meget smart overgangsvindu så langt. Knapt brukt penger, forsterket det behovet var størst, nedjustert lønninger og blitt kvitt uromomenter i klubben.

De leter nok etter en forsterkning i angrep, men det blir nok som under SAF. Dukker ikke den rette opp så blir det ikke noe kjøp. Stallen vi har i år er også meget sterk.

Vi blir forøvrig linket til Bale og Muller dag, uten at jeg ser noen automatikk i at dette er noe annet enn fjas fra media.

Mange poeng du tar opp som jeg ikke har diskutert her i det hele tatt (dog aktuelt), så skal være grei å si min mening om det :) :

1. Ja og nei. Rio, Rooney, Veron, RvN, RvP. Forskjellen er vel at vi har kjøpt 1 og 2 per vindu, mens andre klubber har en tendens til å kjøpe 4-5.

2. Vi er verdens største klubb i forhold til fanskare og tjener penger deretter. Vi har råd til å gå inn i enkelte overgangssamtaler og si: "Hva vil dere ha? Vi betaler!" Istedenfor blir vi dratt inn i uendelig kjedelige sagaer om "detaljer". Se på for eksempel Pedro i år, Thiago Alcantara i forfjor, Ramos i år. Bayern og Chelsea fullførte kjøpet av Thiago og Pedro iløpet av under 48 timer. Vi bruker i snitt 2 måneder (satt på spissen). Til eksempel: Ruud van Nistelrooy forhandlet vi om i over 1 år (pga skaden han fikk blant annet)... Hadde Real vært på hugget der hadde vi garantert mistet han. Samme skjedde med Robben og Ramsay (Ja, jeg vet Woodward ikke var direktør her). Dette er en tralt som forhandlingsteamet ikke ser ut til å komme seg ut av.

3. Woodward har mislykkes hvis han blir dratt inn i et spill for galleriet om og om igjen, istedenfor å komme fram til en kjapp, endelig konklusjon, i mine øyne. Da ser han mer ut som en vits!  

4. Enig. Vil også skyte inn her at folk har klaget på summen vi fikk for RvP og etc., men er enig i klubbens strategi om å bli kvitt "daukjøtt" for å frigi midler til lønninger.

5. For så vidt enig i utsagnet som helhet, men utrolig misfornøyd med våre standpunkt i Ramos og Pedro-sakene...

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Og hva er Uniteds standpunkt i Ramos og Pedro-sakene? Har du lest en offentlig pressemelding eller en tweet fra Manchester United om disse to spillerne? Det ryktes mye rart, for eksempel at Van Gaal brøt inn i Pedro-forhandlingene og sa han ikke ønsket spilleren likevel. Det ryktes at Barcelona ikke var fornøyd med pengesummen United ville tilby. Kan det hende at Pedro heller ville spille med lille Cesc fra katalonia? Hvorfor skal United betale mer enn de selv ønsker for en spiller, og hva er galt med ikke å gjøre det? 

United er vel den klubben i verden det sirkulerer mest rykter rundt. Vi blir jo "linket" til hver eneste spiller. Overgangssagaene vil ingen ende ta og vi er linket til Ronaldo, Bale, Griezmann, Gundogan, Reus, Muller, alle på Southampton, Lewandowski, Cavani, Zlatan, Benzema, Vidal, Pogba osv hver eneste sommer. Ja, til og med Raheem Sterling. Fem av de ti øverste artiklene på fotballsidene til de engelske tabloidene dreier seg som regel rundt Manchester United. Interessen er enorm, ryktene florerer og forhåpningene til idiotiske supportere som ikke husker fem år tilbake da vi kjøpte færre superstjerner.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Og hva er Uniteds standpunkt i Ramos og Pedro-sakene? Har du lest en offentlig pressemelding eller en tweet fra Manchester United om disse to spillerne? Det ryktes mye rart, for eksempel at Van Gaal brøt inn i Pedro-forhandlingene og sa han ikke ønsket spilleren likevel. Det ryktes at Barcelona ikke var fornøyd med pengesummen United ville tilby. Kan det hende at Pedro heller ville spille med lille Cesc fra katalonia? Hvorfor skal United betale mer enn de selv ønsker for en spiller, og hva er galt med ikke å gjøre det? 

United er vel den klubben i verden det sirkulerer mest rykter rundt. Vi blir jo "linket" til hver eneste spiller. Overgangssagaene vil ingen ende ta og vi er linket til Ronaldo, Bale, Griezmann, Gundogan, Reus, Muller, alle på Southampton, Lewandowski, Cavani, Zlatan, Benzema, Vidal, Pogba osv hver eneste sommer. Ja, til og med Raheem Sterling. Fem av de ti øverste artiklene på fotballsidene til de engelske tabloidene dreier seg som regel rundt Manchester United. Interessen er enorm, ryktene florerer og forhåpningene til idiotiske supportere som ikke husker fem år tilbake da vi kjøpte færre superstjerner.

Disse argumentene synes jeg er halmstrå på sitt beste. Å tro at informasjonsflyten rundt enorme klubber som Barcelona og Man Utd er kun for lukkede dører er toppen av naivitet. Det finnes så mange agenter, advokater og aksjonærer med forskjellige agendaer, som sitter på informasjon, så ja, i mange tilfeller tror jeg på noe av det som står på twitter. Spesielt når sentrale skikkelser innad i klubbene uttaler seg (Pedro).

Uthevet skrift: FCB sa hele tiden at vi måtte betale klausulen. Det er ikke vanskelig å forstå!

Lenke til kommentar

Poenget mitt var mer å illustrere hvordan enkelte supportere (og andre lags supportere) hele tiden blir lurt til å tro at vi ligger langflate etter spillere, eller at det bare er å "hente" den og den. Så enkelt er det jo ikke. Jeg er kanskje mest uenig med deg fordi jeg aldri ønsket kjøpet av Pedro selv, og er også skeptisk til Otamendi. 

Pedro-ryktet til United startet jo med at Van Gaal fikk spørsmål om Pedro er en spiller som passer inn i profilen til laget. Van Gaal svarte "ja, han er rask og kreativ, raske og kreative spillere passer inn". Dermed fikk Pedro spørsmål om han kunne tenke seg å dra til Manchester, hvorpå han svarte at United er en klubb han kunne tenke seg, og så var hele eventyret i gang. 

https://twitter.com/ManUtdReport_/status/634661455204339713

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Det betyr nok bare at United ikke var så veldig interessert dersom det stod om småpenger for å få gjennomført handelen til Pedro. Om vi var interessert tolker jeg det slik at de så på ham som en fin "squad player", men ikke noe mer. De hadde aldri latt det dra så langt ut om de så på ham som nøkkelspiller, da hadde handelen blitt gjennomført umiddelbart. Er jo bare å se på de som er blitt signert i år, alle overgangene har gått sømløst uten problemer :)

Ramos var bare fjas hele veien. Han hadde aldri tenkt å forlate RM, og hadde en agent som fikk fortgang i forhandlinger og kraftig økning i lønn. Var vel samme med Ronaldo for noen år siden, og det vil nok være en gjenganger angående spillere fra RM. Bare å styre unna spillere derfra med mindre det er RM som ønsker å kvitte seg med dem.

United har hentet inn to sentrale midtbaner, en hb, keeper og en i angrep. Ja en skulle gjerne hatt en ren spiss inn, eller en kantspiller til. Men å handle inn en verdensstjerne på høyreving vil ødelegge for Januzaj. Vil vi egentlig det? Ser helst at han får flere sjanser og slår til for fullt, så kan han rotere med de som alt er der denne sesongen å se om han tar de nødvendige steg som trengs.

Spiss skulle vi nok hatt slik det har vært til nå i sesongen, men vi har fortsatt Rooney, Erten og Willson. Ser ikke bort i fra at Erten kan fungere som spiss med Rooney bak. Men det letes nok aktivt etter en spiller her, men så skal de være tilgjengelig også og faktisk ha lyst til å dra fra den klubben de er i.

Det beste en gjør er nok å slutte å tro på alt fjas som kommer av rykter. Hadde ryktene bestemt hadde vi hatt så mange verdensstjerner at vi kunne stilt med tre lag i CL der de alle ville vært gode nok til å vinne turneringen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Poenget mitt var mer å illustrere hvordan enkelte supportere (og andre lags supportere) hele tiden blir lurt til å tro at vi ligger langflate etter spillere, eller at det bare er å "hente" den og den. Så enkelt er det jo ikke. Jeg er kanskje mest uenig med deg fordi jeg aldri ønsket kjøpet av Pedro selv, og er også skeptisk til Otamendi. 

Pedro-ryktet til United startet jo med at Van Gaal fikk spørsmål om Pedro er en spiller som passer inn i profilen til laget. Van Gaal svarte "ja, han er rask og kreativ, raske og kreative spillere passer inn". Dermed fikk Pedro spørsmål om han kunne tenke seg å dra til Manchester, hvorpå han svarte at United er en klubb han kunne tenke seg, og så var hele eventyret i gang. 

Kan LvG strengt tatt si noe annet når forhandlingene kollapser? Her handlder det om å ikke tape ansikt. Vi var lenge i forhandlinger om han, twitter regelrett bugner over av sitater fra sentrale skikkelser i Barcelona.

Bare så det er sagt så hadde jeg samme tanker om både Pedro og Otamendi. Men jeg syntes fremdeles det hadde vært spennende å se di i United.

Edit: Det samme tenkte jeg for øvrig om Cesc også.. Det gikk jo bra.

Endret av Corey
  • Liker 2
Lenke til kommentar

La oss være helt objektive her: Pedro er god, men ikke verdensklassemateriale. Er mange bedre i liknende posisjoner. Ser rett og slett ikke ut som vi ville ha Pedro, og da må jeg bare anta at det er større fisk LvG er ute etter, så enkelt kan det tolkes. Eller så mener han at ikke troppen blir styrket av de som kan fås tak i.

• Liker 1
Lenke til kommentar

La oss være helt objektive her: Pedro er god, men ikke verdensklassemateriale. Er mange bedre i liknende posisjoner. Ser rett og slett ikke ut som vi ville ha Pedro, og da må jeg bare anta at det er større fisk LvG er ute etter, så enkelt kan det tolkes. Eller så mener han at ikke troppen blir styrket av de som kan fås tak i.

Spørsmålet er vel: Hvis vi har bedre spillere i kikkerten, hvorfor i det hele tatt inngår vi forhandlinger? Det virker ganske amatørmessig i min bok.

Ryktes jo Bale (igjen og igjen) i dag.

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Ja, Bale ja.. Det er Daily Mail som har kommet med dette "ryktet", som blant annet VG gjengir i dag. Basert på dette:

Van Gaal has told friends in the past week he thinks Bale can be persuaded to leave Real Madrid at some stage. 

When, during United’s pre-season tour, he spoke of the creative player he needs, it is understood he had Bale in mind.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3205278/Gareth-Bale-man-transform-Manchester-United-says-Louis-van-Gaal.html

Det er Ian Ladyman som har skrevet denne artikkelen. Han er nok den mest troverdige i Daily Mail, men tar også ofte feil. Sist han hadde rett var vel da han var blant de første med nyheten om Moyes' sparking. 

Spørsmålet er vel: Hvis vi har bedre spillere i kikkerten, hvorfor i det hele tatt inngår vi forhandlinger? Det virker ganske amatørmessig i min bok.

Fjøra mener noe annet enn deg:

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Ja, Bale ja.. Det er Daily Mail som har kommet med dette "ryktet", som blant annet VG gjengir i dag. Basert på dette:

Van Gaal has told friends in the past week he thinks Bale can be persuaded to leave Real Madrid at some stage. 

When, during United’s pre-season tour, he spoke of the creative player he needs, it is understood he had Bale in mind.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3205278/Gareth-Bale-man-transform-Manchester-United-says-Louis-van-Gaal.html

Det er Ian Ladyman som har skrevet denne artikkelen. Han er nok den mest troverdige i Daily Mail, men tar også ofte feil. Sist han hadde rett var vel da han var blant de første med nyheten om Moyes' sparking. 

Fjøra mener noe annet enn deg:

Tror ikke et sekund på ryktene angående Pedro ikke vil til oss pga. LvG sin lederstil... Men det er vel en helt annen debatt.

Det finnes vel liten til ingen tvil om at MUFC-representanter har sittet rundt et bord med FCB sine på et tidspunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...