Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare sånn for debatten sin skyld: Zlatan i United anyone?

Personlig hadde jeg gladelig sett han ta på seg den røde trøya!

Hvem hadde sagt nei?

 

Problemet er at Zlatan og LvG er to ufattelig ulike personer, og det har kommet ganske klart til uttrykk i blant annet Zlatan sin egen bok. Skyhøye odds på at han blir United-spiller, men absolutt en kvalitetsspiss vi kunne nytt godt av et par år.

Lenke til kommentar

"We went to Portugal for a training camp and by that time Beenhakker had resigned as director and was replaced by Louis van Gaal. van Gaal was a pompous type. Kind of like Co Adriaanse. He wanted to be a dictator without any sense of humor" :p

 

Et lengre utdrag fra "I Am Zlatan" som omhandler LvG:

 

 

 

“CHAPTER 10

 
We went to Portugal for a training camp and by that time Beenhakker had resigned as director and was replaced by Louis van Gaal. van Gaal was a pompous type. Kind of like Co Adriaanse. He wanted to be a dictator without any sense of humor. As a player he was nothing special, but in Holland he had a high status because he had won the Champions League with Ajax as coach and was knighted by the government for it. van Gaal liked to talk about playing systems. He was one of those in the club who talked about the players as numbers. It was a lot of the five goes here and the six there and I was happy when I didn’t have to see him. But in Portugal I couldn’t get away from him. I was going to meet up with van Gaal and Koeman and listen to what they thought of my first part of the season. It was one of those meetings whit grades that they loved in Ajax and I went to their room, sat in front och van Gaal and Ronald Koeman. Koeman smiled. van Gaal looked angry.
 
“Zlatan”, Koeman said. “You’ve been fantastic, but you’ll only get an eight. You haven’t worked enough in defence.”
 
“Alright, good”, I said and wanted to go.
 
I liked Koeman, but couldn’t put up with van Gaal, and I thought: Great, an eight is good enough. Can I go now?
 
“Do you know how to play in defense?”
 
“van Gaal meddled, and I saw how Koeman got irritated as well."
 
“I hope so”, I answered.
 
After that van Gaal started to explain and believe me, I had heard it before. It was the same old thing about how number nine, that’s me, defend to the right when the ten goes to the left, and vice versa, and he wrote arrows and finished pretty strong:
 
“Have you understood? Do you get this?” and I saw it as an attack.
 
“You can wake every player from their sleep in the middle of the night”, I said, “and ask them how they should defend and they will tell you, the nine runs this way and the ten runs that way. We know all that, and we know that you have made it up. But I have worked with van Basten, and he thinks the opposite.”
 
“Excuse me?”
 
“van Basten told be that the number nine should save his energy for attacking and scoring goals, and honestly, now I don’t know who I should listen to. van Basten who’s a legend or van Gaal?” I said and I especially marked the words van Gaal, like he was some insignificant person, and what do you think? Did van Gaal become happy?"
 
“He was completely raging. Who should I listen to, a legend or a van Gaal?
 
“I have to go now”, I said and got out of there.”

 

 

 

Videre så går vel endel av konflikten mellom de to på at Zlatan og van der Vaart, da kaptein på Ajax, ikke kunne utstå hverandre. Zlatan nektet å spille sammen med han, da van der Vaart angivelig skal å gått inn for å skade han på trening. Og denne mangelen på disiplin/respekt (fra Zlatan sin side) gjorde følgelig LvG rasende. Videre så sa LvG, med Zlatans ord: "He said he doesn't need me for the league. You can do it without me. But he needs me for the Champions League.”

Endret av blured
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Manchester_United_2015_2016.jpg

 

Forelsket i de 11 i startoppstillingen over her. En ny midtstopper må nok inn for Jones, men jeg vet egentlig ikke hvem jeg ønsker. Clyne og Depay er ihvertfall de to jeg håper kommer til oss i sommer. 

Ønsker også at Fellaini kan bli en joker som kan komme inn når vi trenger det, eller selvfølgelig starte kampen av taktiske grunner mot diverse motstandere. Jeg er allikevel ikke en så stor fan av spillertypen, så jeg ønsker at di Maria skal finne tilbake storformen som indreløper. 

 

Ellers føler jeg troppen dekker alle posisjoner, om vi får inn en høyreback, en midtstopper og en ving/sentral midtbanespiller. Så spørs det om noen av U21-gutta er klar for å ta steget opp. Noen vil nok bli solgt, og noen vil nok lånes ut. 

 

De potensielle innkjøpene skrev jeg ned bare ut i fra rykter. Jeg tok hardt i, da jeg har på følelsen av at vi kjøper en stjernespiller i sommer også. Sannsynligvis Hummels, eller en annen midtstopper. Bale tror jeg blir umulig å få tak i. 

Endret av G27
Lenke til kommentar

[....]

 

Ønsker også at Fellaini kan bli en joker som kan komme inn når vi trenger det, eller selvfølgelig starte kampen av taktiske grunner mot diverse motstandere. Jeg er allikevel ikke en så stor fan av spillertypen, så jeg ønsker at di Maria skal finne tilbake storformen som indreløper. 

 

Helt enig i det! Liker heller ikke Fellaini, selv om han har vært meget god. Kunne ikke en stor spiller som Pogba gjort samme jobb? Han er ca. 190cm, stor og sterk. Altså litt lavere enn Fellaini, men jeg tror nok at han har bedre spenst til gjengjeld.

 

Shaw, Di Maria og Depay på venstresiden hadde blitt sykt! De har mye fart, og er gode teknisk!

Lenke til kommentar

Hva tror dere skjer med Young da hvis vi får Depay? Da mister han jo formen. Er Depay en spiller som dribler og har gjennombruddspasninger eller har han innlegg også? Tenker da på innlegg til Fellaini. DiMaria kommer seg helt sikkert, kanskje han faktisk blir bedre når han får konkurranse. 

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke det store problemet med at Fellaini blir mer eller mindre fast for Manchester United. Idéen om at alle storlag skal ha samme typen tier (ja, jeg snakker om han der Götze/Iniesta/Isco-typen) kjøper jeg ikke.

 

Van Gaal er desperat etter et balansert lag med spillertyper som utfyller hverandre, og Fellaini er et levende bevis på dette. Han har vært en av våre aller beste spillere i år, og det er fordi han har kvaliteter som gjør han mer eller mindre unik på verdensbasis. Jeg vil faktisk påstå at han pr nu er verdt mer enn det vi kjøpte han for. Han er så jævla fuckings dominerende hver gang han spiller.

 

Nå er sesongen snart ferdig, så det er lov til å hobbysnekre litt foran neste sesong. Her er det jeg vil ha:

- Mats Hummels. Sannsynligvis billigere, mer rutinert (men fortsatt ung) og kanskje bedre rustet fysisk til å håndtere PL greit enn Rafael Varane. Får vi han har vi lagt et solid fundament. Ufattelig bra spillende stopper er han også. Kapteinsemne på sikt.

- Memphis Depay. Han må vi kjøpe fordi statistikken sier at vi ikke kan la være. Dersom han har vært så god som tallene fra Eresdivisie tilsier, så er det en no-brainer.

 

Så kan vi godt kjøpe Clyne og en ny spiss, men det er ikke prekært. Jeg synes det kan virke som et tillitsbrudd overfor Valencia, igrunn. Han har faktisk vært mye bedre på backen enn mange skulle mene, og med en Hummels ved siden av seg har han også tryggheten selv på høyre stopperplass. Jeg var mer for å kjøpe en ny RB i januar enn nå.

 

Pogba og Bale blir altfor dyr (hvertfall sistnevnte), Cavani er ikke særlig bedre enn Rooney, Gundogan vil jeg ikke ha og Carrick kan fortsatt spille et år til, med Blind som backup der.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Personlig så liker jeg ikke spillertypen, men om det fungerer så er det flott. Fellaini er uansett en herlig fyr! Vi får nok flere alternativer neste sesong, og det er viktig. Slik som mot Chelsea, så kan Fellaini benkes, pga Matic og Zouma. Fellaini er uansett en herlig fyr!

 

Skal jeg snekre kamptråd? Jeg går på(-)bygg, så det bør gå bra

Lenke til kommentar

 

 Han er så jævla fuckings dominerende hver gang han spiller.

Utenom mot Kurt Zouma  :wee:

Nei, det stemmer ikke. 

 

Fellaini klarte seg veldig bra mot Zouma, men han ble passet godt på av Ivanovic og Terry også, og de overbemannet United rundt Fellaini. Falcao var en marginal trussel, og Matic og Azpilicueta spiste opp Mata og Rooney.

 

Chelsea var ekstremt heldige med at United mistet Carrick og Blind til kampen, fordi det innebar mer eller mindre null støtte for Fellaini, bortsett fra en Rooney som er en dårlig CM.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...