Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Ikkekjøpfalcao snip

 

Om vi velger Cavani istedenfor Falcao pensjonerer jeg meg fra fotballen.

Jeg må vel neste være enig i det du sier om Falcao her. han er jo nesten 30 år, og vil bør heller gå for en med de beste åra fremfor seg.

 

Det var bare ment som et eksempel.

 

Jeg håper på en rask spiss, so vil være god på overganger. Har virkelig troa på Lacazette. Eller Doumbia. Eller som Hansoen sier, Kane

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Harry Kane er veldig risikabelt. Ingen hadde troen på han før han plutselig slo til, og han lever i en "flytsone" nå. Jeg ville ikke kjøpt han før vi får sett hvordan normalnivået hans er når det stabiliserer seg litt.

 

En herlig spiller, men hvor god er han? Tottenham er noen blodsugere å handle fra også...

21, engelsk, vist at han har målteft, og han jobber og sliter og skaper problemer for forsvaret med mye bevegelse. Rett og slett alt vi trenger. Han er mitt ønske nummer 1.

Lenke til kommentar

21, engelsk, vist at han har målteft, og han jobber og sliter og skaper problemer for forsvaret med mye bevegelse. Rett og slett alt vi trenger. Han er mitt ønske nummer 1.

Må ærlig talt si at jeg heller har lyst på unge Ross Barkley, men vi får se. Kanskje ingen av de er gode nok om 2 sesonger.

Lenke til kommentar

Lacazette har 19 mål og 5 assist på 20 kamper i Ligue 1 i år. Nå er ligaen noen gode hakk under PL, men franske spillere har ofte fått det til i England. Jeg har ikke sett en eneste kamp med Lacazette, men er han noe for oss? Statistikken sier ja.

Han er også ganske rask i følge FIFA, noe som er fint ift kontringer. Han er ganske ung, bare 24 år. Han blir sikkert ikke så sinnsykt dyr heller?

Lenke til kommentar

Van Persie står med 1675 min (cirka), 8 mål og to assists for United i år. (http://www.espnfc.com/player/18858/robin-van-persie)

Falcao står med 730 min (cirka), 3 mål og tre assists for United i år.
(http://www.espnfc.com/player/87706/radamel-falcao)

Snittet deres er med andre ord cirka like elendig når det kommer til scoringer (Van Persie har ett mål pr 209 min og Falcao har ett mål pr 243 min). Falcao har på sin side allerede flere assists enn Van Persie, og et langt bedre snitt der.

 

Jeg synes Falcao bør få sjansen med bedre medspillere rundt seg enn Van Persie, som alenespiss. Gjør han ikke jobben da, så er det ikke noen vits i å punge ut i dyre dommer for han. Men alt er bedre enn Robin Van Persie sånn som han er nå.

Endret av LimeCanes
Lenke til kommentar

LimeCanes: Var mye bra stats å finne på espnfc! Har selv brukt WhoScored.com endel. Funfact derfra: Det er nå 459 dager siden Falcao puttet flere enn ett mål i en kamp.

 

Håper virkelig at vi begynner å spille med vinger igjen til neste sesong. Ser for meg at det vil kunne være med på å løse opp i mye av problemene vi har med tempo. Men ettersom vi ikke har gode nok vinger til å spille 433/4231 osv ut denne sesongen, så regner jeg med at både Falcao og RvP får starte nok av kamper sammen denne våren. Det vil overraske meg mye om de ikke kommer til å prestere vesentlig bedre i den siste halvdelen av sesongen, da begge hadde en ganske trøblete start.

 

Begynner riktignok å bli litt mer tvilende til RvP: Det så bra ut fra kampen mot Hull (29 november) og frem til kampen mot Newcastle, i den perioden ga han oss målpoeng oftere enn i 12/13 sesongen. Men i de tre siste har han vært skikkelig bøtte igjen :/

Endret av blured
Lenke til kommentar

Ja, Van Persie hadde gode kamper mellom Hull og til og med Liverpool i hvert fall. Men problemet med både han og Rooney er at det ikke nytter å leve på å være i god form i to måneder av en sesong. Rooney har hatt det problemet stort sett hvert år siden han kom til United (med noen unntak, som i 2009-2010),

 

Nå vet ikke jeg hva som skjer på treningsfeltet, men hvorfor Adnan Januzaj ikke er prioritert fatter jeg ikke. Dette er et talent som, foruten Pogba, vi ikke har hatt maken til siden Ronaldo. Jeg driter i om han har hatt et par dårlige kamper på venstre/høyre vingback og tjue svake minutter mot WBA. Han bør DYRKES. For det første har vi i vår situasjon ingenting å tape (offensivet kan umulig bli dårligere enn det er nå) og for det andre kommer det til å klikke for meg om vi mister han til en rival.

Lenke til kommentar

Blir i dårlig humør bare av å tenke på Pogba, helt utrolig at vi lot han gå gratis...

 

Januzaj burde vært ute på lån frem til sommeren. For så lenge vi ikke spiller fast i en formasjon han går rett inn i, så vil han ikke få muligheten ofte nok pdd. Hadde vi spilt 433/4231 ville det vært en haug med muligheter for han denne sesongen, men nå må vi legge om formasjonen for at han skal få en naturlig plass på laget. Det ville antakelig vært bedre også for Di Maria, så sånn sett håper jeg virkelig at vi går til anskaffelse av en ving til sommeren!

Lenke til kommentar

De Gea

Rafael - Smalling - Rojo - Shaw

Carrick

Herrera - Rooney

Di Maria - RvP - Januzaj

Må vel være den beste versjonen av 4-3-3 med de spillerne vi har pdd. Ville vært deilig om United satset på Januzaj igjen.

 

Når det kommer til RvP, så har jeg fortsatt troen på han. Kanskje det forutsetter at spillerne rundt han faktisk presterer også. At vi hele angrepet vårt presterer. At hele laget presterer. Hurtige spillere rundt han. Kreative spillere rundt han. Han putter på hodet. Putter med begge føttene.

 

Mata forsvinner i en 4-3-3. Han forsvinner også i en 4-2-3-1. Da spiller nemlig Rooney i 10'er rollen. Overflødig spiller om vi skal gå for kantspill neste sesong. Bare nevner det. For dårlig defensivt som indreløper på midtbanen. Han er ihvertfall verdt oppunder det samme som vi kjøpte han for. Samler jo på målpoeng. Fint snitt.

 

Mata ut - Reus inn. F.eks. Passer laget bedre. Falcao ut - Hurtig spiss inn. Ikke Hernandez. Selv i RM, med det spillermaterialet rundt han, sliter han. Greit nok. Der er det Ronaldo som først og fremst skal motta ballen...

Endret av G27
Lenke til kommentar

Når det gjelder Mata så synes jeg han har vært MYE bedre enn Rooney de siste ukene (og egentlig hele sesongen med enkelte unntak). Pragmatikeren i meg sier Mata > Rooney, men jeg har forståelse for at han er kaptein, et symbol og ikke minst en spiller som kan passe inn i Van Gaals totalfotball i større grad enn Mata.

 

Men en av de to må nok dessverre ut, ja. Sammen med Van Persie IMO.

Lenke til kommentar

Bale hadde vært fantastisk!

 

(Som jeg skrev noen sider tilbake)

 

 

United trenger først og fremst en midtstopper ja. Men jeg håper at vi etterhvert kan gå over til litt bredere formasjoner som 433 og 4231, og da trenger vi også en ving/offensiv kantspiller i verdensklasse.

Bortsett fra prisen ville Bale sånn sett vært en tilnærmet perfekt signering. (1) Han er fortsatt relativt ung. (2) Man vet at han funker i PL. (3) Han "hører til" på balløya, og dermed er sannsynligheten ganske stor for at han blir lenge/ut karrieren om vi først signerer han. Viktig med lojale britiske spillere! (4) Han mestrer både høyre og venstre side. Det samme gjør Januzaj og Di Maria, vil gi oss stor fleksibilitet fremover. (5) Om vi spiller fast med en 433 formasjon, så vil det i mye større grad enn i dag gi muligheter for utvikling av Januzaj.

nolZjrL.png

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...