Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Müller er ikke en spiss, ihvertfall ikke en klassisk spiss. Han er en offensiv midtbane. han har spilt som falsk nier i Bayern og på landslaget, men det var på grunn av manglende klassespiss. Nå som Lewandowski har ankommet har han bare spilt som offensiv midtbane, eller ving(selv om han ikke spiller som en ving). Han har uansett en ganske særegen spillestil, og har vel stort sett stor frihet til å være overalt på banen og finne rom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En forsvarskjempe + Strootman så kan vi nesten se oss fornøyd.

 

Bare håpe RVP er tilbake i scoringsformen sin. Håper å få se Falcao på banen mot Liverpool, spilte jo ikke mot Southampton.

Viss vi får det, da hadde jeg blitt kjempefornøyd. Er bare så redd for at forsvarskjmpen utebli.... Det blir nok Strootman eller ingen midtbane spiller, noe som er grei, men vi MÅ ha inn en forsvarskjempe! Håper van Gaal er enig!

Lenke til kommentar

Men alle unntatt RvP & DDG var vel egentlig dårlig sist da. Young, Herrera og Carrick var vel også greie nok. Så Fellaini var ikke akkurat alene. Vi fikk det bare ikke til å stemme. Tror nok de fleste kommer til å prestere bedre så lenge en holder seg unna 3-5-2. Vi har ikke spilt bra med den formasjonen i en eneste kamp denne sesongen! Enig i at det viktigste er å vinne, men jeg takler ikke å se så mange flere kamper som Southampton-kmapen i alle fall.

Lenke til kommentar

Han har vel vært skadet også? Så naturlig at han vil ha en noe lenger vei tilbake når man begynner å bli gammel. Når det er sagt skulle det vel mangle at spisser scorer alene med keeper.

Var jo ikke helt tilfeldig at han kom alene mot keeper. Han har fått tilbake det killer-instinktet vi så i hans første sesong synes jeg. Han jager ballen mye mer. Er våken og følger med på hva som skjer. Han var tidlig ute til å avskjære pasningen mot keeper. Løpet hans i feltet på det andre målet var også bra. Markeringen var riktignok ræva, men han er kjent for sine gode bevegelser. Og å ikke bare klemme til ballen i den situasjonen var et smart valg.

Etter målet mot Hull så har han begynt å spille bedre. Han har manglet selvtillit. Hvis han fortsetter å score så tror jeg han kommer til å bli svært viktig i kampen om topp 4.

Lenke til kommentar

Kan se for meg at det i årene som kommer gradvis vil bli mer og mer vanlig med fotballspillere som klarer å holde karrieren sin gående mot slutten av 30-årene. Der mange fotballspillere tidligere tok seg noen øl og en røyk etter kampslutt, og kanskje ikke var så nøye med å trene utenfor sesong, så ser vi idag stadig oftere 24t utøvere også innenfor fotballen. Og kanskje vel så viktig er hvordan man tar skader og restitusjon på alvor, (som i motsetning til å "ta det som en mann" og å fullføre kamper med skade osv).

 

Det er fint og flott med unge spennende talenter i tenårene/tidlig tyveårene, men man skal ikke undervurdere den rutinen eldre fotballspillere kan gi et lag. Carrick er et godt eksempel for oss nå. Og går vi tilbake til 11/12 sesongen, så vi at både Scholes og Giggs, da henholdvis 37 og 38 år, starte borte mot City i PL. Personlig synes jeg det er jævlig kult!

 

(Bilde jeg fant fra 2012 som viser veteraner som da fortsatt spilte for førstelaget sitt, nå er det vel riktignok bare Drogba og Pirlo igjen som fortsatt spiller på samme nivå men).

 

0XbQ2uW.png

Endret av blured
Lenke til kommentar

"Bayern München-vingen Xherdan Shaqiris fremtid har vært mye diskutert i media. Sjefen hans, Pep Guardiola omtaler den 23 år gamle sveitseren som «super-sub» og gir ham begrenset med spilletid. Slikt nører naturligvis oppunder spekulasjoner.

Nå sier Shaqiris bror – som også er agenten hans, i et intervju med Blick at de vil være villig til å lytte til bud fra storklubber som Manchester United og Inter Milan. Ja, av en eller annen grunn nevnes også Liverpool i denne sammenhengen, men det beror sannsynligvis på en misforståelse"

 

Link. Haha, måtte smile av det siste der :p Sier uansett ikke nei til Shaqiri. Men vi må nok også få unna noen spillere etter hvert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...