Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snipp!

 

Salg:

 

Lindegaard: Han skal få lov til å dra. Det er etter eget ønske og han har vært en trofast oppvarmer av benken siden han kom. Litt synd siden han er meget god keeper, men det er helt riktig å gi slipp på han.

 

Anderson: På tide å pakke baggen og dra. Han har absolutt ingenting å bidra med, i hvert fall ikke relatert til fotball. Hater hele historien til Anderson og jeg skylder på SAF for at han aldri ble den spilleren han kunne blitt.

 

Nani: Godt. Synd at han aldri kom seg opp på toppnivå igjen, og at han aldri ble stabil. I toppform er han en stjerne, men etter snart 3 år er det vel på tide å innse at det ikke skjer.

 

Chicharito: En herlig spiller, en herlig person - men ikke god nok til å spille fast på Man Utd. Hvis han vil dra er det helt ok, hvis han vil bli er det helt ok. Jeg tenker at han må få velge selv.

 

Cleverley: Han falt helt gjennom og kom seg aldri opp igjen. Tryggheten ble helt borte og nivået hans sank med det. Helt greit å selge Cleverley til en klubb som kjemper om en plass mellom 10-20.

 

Zaha: Det er jeg uenig i. Nå har jeg jo nesten ikke fått sett noe, men han har et år i CP for å overbevise både oss og seg selv om hvor god han kan bli. Spennende spiller fortsatt, men formen har dessverre bare pekt nedover. Vi får se hva som skjer i løpet av årets sesong og om han kan bidra med noe for CP.

 

Henriquez: Absolutt ikke. Han har enda ikke fått testet seg i Utd og han har stort sett gjort det ganske bra i alle utlånene han har vært. Dessverre er det til klubber med en del lavere nivå enn i England. Har lyst å se hva gutten kan gjøre først, han er enda ung.

 

Powell: Jeg hadde så stor tro på Powell. Dessverre har han ikke prestert noe særlig. Kanskje ble hoppet fra lavere divisjoner til Utd for stort. Blir han solgt blir jeg aldri å savne han, men kanskje han enda kan ta nye steg? Jeg vet ikke.

 

Fletcher: Synd å si det, men det er på tide. Han kom seg aldri opp igjen etter sykdommen og tiden på toppnivå er over.

 

RVP: Blir neppe å skje. Blir sjokkert hvis han blir solgt.

 

Smalling: Nei, han må vi ikke selge! Selg Evans

 

Jones: Jones har et stort potensial, men ødelegger hele tiden for seg selv med hodeløse taklinger som skader han. Nå må han ta tak i tullet og begynne å vise hva han kan. Jeg har enda ikke gitt opp Jones, men vi kan ikke ha kjekser i forsvar året rundt. Selg Evans.

 

Young: Tjaa, det er vel på tide. I årets sesong har han gjort god suksess med å være L(W)B, og kanskje kan han være en grei rotasjonsspiller. Han kan bekle flere posisjoner og er sånn sett en grei spiller å ha i troppen.

 

Rafael: Helt ok så lenge vi henter inn en ny. Jeg er så drita lei av lysken til Rafael (og Fabio). Vi kan ikke ha en HB som er ute halve sesongen, selv om han er ekstremt god offensivt når han spiller.

 

 

 

kjøp: Godin, Hummels, Clyne eller Alves, Strootman og Robben

 

Godin: Det hadde vært en herlig spiller å hente

 

Hummels: Det hadde vært en herlig spiller å hente

 

Clyne: Liker Clyne. Kanskje kan han bli veldig god også. Ville valgt Clyne over vår skadeplagede Rafael.

 

Alves: Kortvarig og backup. Han er god, mye bedre enn Rafael - men har ikke lenge igjen. Hvis han kommer på lav eller middels lønn kan det være greit med ett år eller to.

 

Strootman: Hvis kneet holder i år, KJØP! Min absolutt favoritt å hente til klubben. Det ville vært vår nye general på midten. Har ekstrem sans for Strootman og er misfornøyd med at vi ikke hentet han for en billig penge for et år eller to siden.

 

Robben: Skjer ikke. Hadde elsket å se han i rødt, men nå er det for sent. Han begynner å bli gammel og koster skjorta. Kjøp noen andre heller.

Lenke til kommentar

De fem nederste er jeg ikke uten videre helt enig i nei :p (Ellers så er resten spillere vi godt kan selge. Selvfølgelig litt vemodig om Lindegaard forsvinner, og Fletcher har jeg alltid likt, uten at det hjelper når du ikke presterer godt nok selvfølgelig).

RvP. Finner han formen ila sesongen, ser jeg ikke hvorfor vi skal selge han. LvG har valgt å plassere han på topp mye flere ganger enn han hadde trengt denne sesongen, så om planen er å selge til sommeren, tviler jeg på at han ville brukt RvP like aktivt som han har gjort.

 

Smalling. Han gjort noen gode kamper for oss nå i høst, ser ikke helt hvorfor kvitte seg med han. Kan riktignok være at LvG ser for seg McNair og Blackett, kombinert med 1(2) nye midtstoppere av enda høyere klasse.

 

Young. Har som Smalling visst denne høsten at han kan holde et høyt nivå. Riktignok lenge siden han presterte slik han har gjort de siste kampene, og er vel ikke umulig å få inn en spiller som er bedre heller. Men har alltid likt han, så vet ikke helt om jeg ønsker han vekk.

 

Rafael og Jones. Begge gode spillere, men for mye skadet, så kan forstå LvG om de forsvinner. Men begge er om de holder resten av sesongen etter at de kommer tilbake fra skade, to spillere som har potensiale til å utvikle seg videre.

Lenke til kommentar

At det ikke skyldes Moyes og LVG er jeg 100% enig i. Anderson var katastrofe når begge kom til klubben.

 

Ikke helt enig i at SAF ikke her en finger med i spillet. Vi kan være enig om at Anderson ikke taklet overgangen til posisjonen, og derfor skyldes han litt selv - men jeg mener at de tok vekk store deler av potensialet hans når han måtte bytte formasjon. Hvorfor ikke hente en defensiv midtbane hvis det var det de ønsket?

 

Blir litt som det samme med Kagawa. Hvorfor hente en 10er når vi trengte en venstreving, og Kagawa ble brukt der gang på gang. Trodde de at han skulle være bedre enn Rooney (eller var planen å selge Rooney) som 10er? Ble selvfølgelig ikke lettere når Moyes sprengte banken for å hente Mata.

Lenke til kommentar

Må huske på at han har slitt mye med skader også da. Men det er nok heller ikke usannsynlig at holdningene hans ikke var gode nok. Har inntrykk av at mange brasilianere sliter med akkurat det der. Men det er jo ikke helt uforståelig heller. Det er store kontraster for mange av de som kommer fra fattigere strøk, til å bli hentet til en toppklubb, få en inntekt på 6 siffer i uken, og leve drømmelivet. Det er forståelig at mange kan miste motivasjonen til å prøve å forbedre seg, og at de slutter å tenke på konsekvensene videre. Mange er sikkert også fornøyde med å bare være i klubben, uten å nødvendigvis ha ambisjoner om å bli verdens beste.

 

Han ble forøvrig årets gullgutt i 2008, med tidligere og senere vinnere som Rooney, Messi, Fabregas, Aguero, Gotze og Pogba. Det sier litt om talentet han en gang hadde.

Lenke til kommentar

Blir litt som det samme med Kagawa. Hvorfor hente en 10er når vi trengte en venstreving, og Kagawa ble brukt der gang på gang. Trodde de at han skulle være bedre enn Rooney (eller var planen å selge Rooney) som 10er? Ble selvfølgelig ikke lettere når Moyes sprengte banken for å hente Mata.

 

Tror nok planen med Kagawa var å bruke han som 10'er, og Rooney på topp. Må huske at dette kjøpet ble gjort tidlig på sommeren, før Van Persie kom. Når Van Persie ble "available" så kjøpte man han også, når muligheten bød seg og behovet for Kagawa var ikke der lenger.

Lenke til kommentar

Ja, jo, det kan være mange mulige grunner til at Kagawa aldri ble brukt der han er best - det samme kan det være med Anderson. Jeg finner det bare rart å skulle omplassere spillere når vi heller kan kjøpe spillere vi trenger. Men, men!

 

 

E: Det funker også, det er ikke det jeg sier. Det fins flust av tilfeller hvor spillere har blitt bedre av en omplassering.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Han spilte stort sett offensiv midtbanespiller, men jeg kan ikke garantere at han bare spilte det. Han har hatt noen gode kamper for oss også, men det er stort sett kamper hvor han har hatt offensiv frihet. Han ble dessverre aldri den spilleren han var for Porto, eller den han kunne ha blitt.

 

E: Vi sprengte tross alt banken for han..

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Jeg er fortsatt forbanna på hvordan United har håndtert overgangsmarkedet de siste årene. Det virker som SAF bygde videre uten å egentlig tenke på hva som ville skje når han gikk av.

 

For meg er det tydelig at Kagawa var ment som vår neste 10'er og at SAF ville selge Ronni. Han handlet inn RvP, og jeg føler meg sikker på at han hadde en plan om Kagawa bak RvP. Dette ville ha fungert ypperlig om SAF hadde tatt Moyes' år og solgt Ronni. Tenk dere SAF bak denne duoen, det ville blitt mål.

 

Men, Moyes kom inn (en fyr jeg støttet langt og lenge btw) og kjøpte fuckings Fellaini og Mata. Det var den dagen Mata ble signert at jeg forsto United kom til å bli latterlige. Ingen plan, ingen gevinst.

 

Det blir en lang vei tilbake, for dagens United er langt ifra det vi har sett før. Overfylt med sør-amerikanere og europeere. Det er aldri en oppskrift som gir kontinuitet, som SAF gjorde.

Lenke til kommentar

Nei, i ettertid tror jeg ikke det. Jeg skjønte etterhvert at en mann uten meritter kan ikke komme til en stall full av meritter og kreve oppmerksomhet. Han var fucked fra første stund siden han ikke hadde mer enn 12% av stallen med seg.

 

Jeg har ikke fasit på hvordan man skulle ordnet opp, men jeg tror ikke LvG er noen god langsiktig løsning etter å ha sett laget i år.

Endret av iniestagram
Lenke til kommentar

Føffaen så mye daukjøtt vi har i stallen...

 

Om jeg hadde vært manager hadde kun disse vært garantert plass i troppen neste sesong:

 

 

De Gea

Smalling

Jones

McNair

Rojo

Rafael

Carrick

Herrera

Blind

Fellaini

di Maria

Mata

Januzaj

Rooney

Wilson

 

 

 

Det betyr at listen over spillere som ikke leverer varene ofte nok av ymse grunner eller ikke har potensialet til å bli god nok i fremtiden ser slik ut:

 

 

Amos

Evans

Cleverley

Anderson

Fletcher

Powell

Valencia

Young

Zaha

Nani

RvP

Chicharito

 

 

 

I tillegg har vi Lindegaard som bør få lov til å søke lykken som førstekeeper for et mindre lag og Falcao som ikke nødvendigvis fortsetter i United og en haug med unggutter som ikke nødvendigvis kommer seg gjennom nåløyet som jeg utelater herfra. Av ungkællene er Blackett den som er nærmest å spikre en garantert plass for øyeblikket.

 

Da sitter vi (med Falcao og Lindegaard) med en liste over stallfyll som ikke er bra nok om vi skal erobre tronen i fotball-England igjen som er nesten like stor som listen over spillere vi bør bygge troppen rundt neste sesong. I tillegg er det en god del på den gode lista som er litt vel ivrige på å henge med det medisinske personalet, eller f.eks. Carrick, som sikkert blir oldefar i nærmeste fremtid.

 

van Gaal er kanskje den i verden som er best egnet til oppgaven, men jeg er virkelig spent på om vi har talenter blant rekkene som er i stand til å prestere på det nødvendige nivået og om klubben har midler til å hente inn spillere til de posisjonene hvor vi ikke har mulighet til å fylle på med akademiprodukter, for til tross for sommerens kjøpebonanza er det mye arbeid igjen. Til tross for gode resultater er det dessverre pinlig åpenbart i hver eneste kamp at et flertall av spillerne rett og slett ikke fortjener å være på banen. Sånn var det ikke i SAF sine beste lag, fra '99 og '08, og det er der lista bør ligge.

 

En og annen donkey trenger man alltid for å fylle på med spillere uten å sprenge lønnsbudsjettet, men at halvparten av troppen består av middelmådigheter holder ikke mål. Minst halvparten av spillerne på den dårlige lista bør ryddes vekk i sommer til fordel for spillere som det går an å stole på og som vil levere på det nivået som forventes av en tittelutfordrer. Hadde jeg fått valget ville i hvert fall Cleverley, RvP, Anderson, Powell, Young og Zaha forsvunnet neste sommer. Det er de spillerne som gir mest penger inn til nye spillerkjøp i forhold til hva de kan bidra med, føler jeg.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...