Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner at jeg er litt skuffet til nå. Det var en pangstart på dagen med Falcao, en av verdens 5 beste spisser, men så stoppet det opp. Jeg er positiv til Falcao, men ønsker virkelig ikke å selge Welbeck. Det gjør meg trist hvis han går, uansett hvem han går til, så lenge det ikke er på lån.

Jeg vet at vi har signert Blind og derfor ikke har et skrikende behov for en DM, men jeg skulle ønske at vi fikk inn en midtbanespiller til. Den er litt tynn når vi bare har Herrera, Blind og Carrick. I tillegg hadde jeg store forhåpninger om at vi kanskje kunne få inn en leder i forsvar, noe som heller ikke skjer.

For et overgangsvindu vi har hatt i år. 2 spillere (hvis Falcao består medical) i verdensklasse, 2 unge spillere med masse potensialet (Shaw/blind) og Herrera / Rojo som også kan vise seg å være svært gode kjøp. Vi har handlet inn 2 på midten (3 hvis engelen blir spilt på midten), den plassen vi trengte spillere mest. Som jeg sa litt lengere opp, så skulle jeg gjerne sett at vi hadde kjøpt en midtstopper til. Vi mistet to og har handlet inn 1. Vi stiller litt svakt der.

 

Dette er starten på et nytt United lag. Jeg er ikke helt fan av at vi sprenger banken for å hente spillere, men nå er det kanskje nødvendig. Spillerne som funket under SAF, funker ikke under Moyes/LVG. Kanskje de ville funket om et år eller to, men det har ikke Glazer tid til å vente på. Manchester United er en enorm bedrift som drives for å tjene penger, og jeg tror at Glazer er veldig interessert i at vi skal tilbake til toppen snarest mulig sånn at de kan fortsette med å øke merkevaren "Manchester United".

 

Jeg har tenkt å gi LVG all den tiden han trenger. Jeg var positiv etter kampen mot Burnley fordi jeg så progresjon. Backene virket tryggere med ballen og linja lå mye bedre når vi ikke hadde ballen. Jeg tror det er en enorm forandring som pågår hos oss nå, og at vi må være tålmodig. Det kan hende vi ikke tar topp 4 i år, men det er noe jeg har forberedt meg selv på. Så lenge troppen har en progresjon og vi kan se en klar forbedring er jeg fornøyd. Det viktigste er at vi gir gutta tid. Jeg vil ikke ende i en vond sirkel hvor manageren sparkes og vi til slutt ender opp som Liverpool, Leeds osv.osv..

 

For alle dere som fremdeles er litt skeptisk til LVGs formasjon og taktikk, anbefaler jeg å lese linken jeg legger ut under. Den ble lagt ut her av en annen bruker bare for en dag siden, men kanskje noen av dere enda ikke har lest den. Den er veldig lettlest og beskriver veldig godt hva spillerne går gjennom nå.

 

http://babb.telegraph.co.uk/2014/08/van-gaals-philosophy-begins-to-take-shape-still-not-great/

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom over dette på RedCafe. Noen enige? Jeg er halvveis enig, føler United mistet litt sjel i dag. Hvor ble det av langtidsperspektivet? Selge vår egen Welbeck? Det er faen meg beyond latterlig.

 

Tonight we are selling Danny Welbeck to Arsenal while we spend a huge chunk of that transfer fee on a player who spent much of last season injured and unless we pay another huge chunk of money will not be our player thereafter.

This to me signifies the dawn of a new era of Real Madrid esq dealings at Manchester Utd. I was hoping LVG would have been a superb tactician and man manager who could life our players with a few additions to be a top 4 team again, but after a tough start it seems he too has simultaneously hit the panic button with Ed Woodward and we are now spending Monopoly money in the hope it does not bite us on the bum and we come 5th or worse again.

We were ripped of by Real Madrid on the fee of 60m for a player worth circa 40m.

We sanctioned the purchase of a mop for 27m and a talented Chelsea off cast who could now be a bench warmer here for 37m.

What has happened to the soul of the club Fergie built, not to mention the scouting network. We dont panic buy we invest (as Arsenal have done yet again tonight).

Wenger like him or hate him is from the SAF school of thought, he would not panic buy and has never finished outside the top 4. We do it once and all of a sudden were playing a real life version of the PC game of football manager in the boardroom.

LVG for me (yes even now) was the wrong man for the job, he is too old and clearly with his signings has short term ambitions for his CV and Utd. We sadly in 3-4 years will pay for transfer windows gambles like this especially if were outside the top 4.

How I miss what Fergie could achieve with British players with heart who cared for Man Utd rather than
the types on huge money and if the truth were told would rather be somewhere else.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...