Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Pato hadde blitt en dyr affære men det er nok ingen historisk sum det er snakk om, £30-35 millioner regner jeg med vil holde. Milan må generelt sett selge for å kjøpe, å kjøpe må dem til sommeren (Med mindre det kommer inn en veldig interessant Manager som gir større interesse). Jeg regner med de kommer til å vurdere Klaas Jan nøye, enten må de satse på han eller selge'n.

 

Tviler på at det blir noen stor aktivitet fra Fergie, om noe i det hele tatt. Nyinnkjøpte Javier H regner jeg med Fergie ønsker at skal fylle den manglende kreativiteten vi har hatt i år. Skal en ny sentral midtbanespiller ankomme må en annen ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt hvorfor folk har så stort elsk på Pato. Han har en av de bedre talentene i verden, har et sinnsvakt topp potensialet, men han er vedlig, veldig uvjen. Dessuten har han ikke den siste X-faktoren, ofte lite bestemt og avventende.

 

Pato har vært god, veldig god. Hvorfor han ikke har vært den store snakkisen er vel fordi han har vært mye skadet etter jul, fikk blant annet et 2-måneders skadeavbrekk. I November/Desember-måneden(e) viste han hva som bor i han.

Lenke til kommentar

Berbatov som offensiv midtbane? Er det så lurt da. Det betyr jo at fyren må løpe, og det har han ikke godt av.

 

Berba løper da ganske mye han? Spess til å være spiss. Tror ikke han har dårligere løpspotensiale enn de fleste andre. Han løper vel ca 8,5 i løpet av 90 min, som egentlig er bra for en spiss. Fullblods toveisspiller er han ikke, men det er jo derfor vi har Fletchy :)

For de våkne United- fans der ute ser man at Berba funker best i de situasjonene der han kommer mellom ball og motstander. For eksempel da han spilte seg gjennom forsvaret på Søndag. Han har en teknikk som ikke ligner grisen når han først kommer i gang. Dette er godt å ha. Jeg tørr også påstå han har en god skuddfot. Pasninger er bra. Gode argumenter for å flytte ham ned.

 

Avslutningene foran mål har vært en ubestridt katastrofe i år, som er et godt argument MOT å la ham spille spiss.

 

Dette er ikke OT, fordi det er en del i argumentasjonen min for å kjøpe en ny spiss, ikke en ny midtbanespiller.

 

Han er en vanvittig spiller. Hvis det er noen som husker hans tid i Tottenham, samt overgangssummen vi aldri får igjen, sier det seg selv at den perfekte situasjonen er at han blir satset på og slår igjennom! Og jeg tror det kan bli en positiv sirkel. Han spiller bra når motivasjonen er på topp, og han har motivasjon når han spiller bra. Hvis han kan spille bra i en Carew- rolle kan det gjøre gråstein til gull mener jeg :)

 

For morroskyld hiver jeg inn noen linker fra hans tid i Totteham:

http://www.metacafe.com/watch/973181/berbatov_season_06_07/

 

For de som følger med i timen ser man at i mange av de situasjonene han glimter til kommer han fra en relativt defensiv posisjon.

 

-----------------------

 

Pato er vel en våt drøm. Han er ustabil, men det er jo ganske naturlig med tanke på den unge alderen?

 

Tror dere Vidic forsvinner?

Lenke til kommentar

I fare for å bloate tråden med Berba- prat: Jeg tror Berba sliter i United grunnet psykologiske sperrer, ikke personlige egenskaper. Jeg tror trenerapparatet kunne ha gjort en bedre jobb med å erkjenne hans motivasjonsproblemer. Dette er hobbypsykologi på høyt nivå, men jeg ser det på ham at han ikke er motivert. Når jeg sier motivasjon, mener jeg det i et bredere spekter enn det mange andre kanskje tenker på.

 

Holdningene, ansiktsuttrykket, kroppsspråket, innsatsen og reaksjoner har endret seg drastisk siden tiden i Tottenham. Jeg tror kanskje overgangen fra å være best til "en av de gode" har gjort sitt. Derfor synes jeg han skulle fått en veldig, veldig fri rolle på toppen av midtbanen til neste år mot de dårligste lagene, for å løsne opp i ting. Jeg tror han hadde vist seg fra en HELT annen side.

 

Men da føler jeg at jeg beveger meg OT. Ikke mer Berba fra meg :)

Lenke til kommentar

 

Pato er vel en våt drøm. Han er ustabil, men det er jo ganske naturlig med tanke på den unge alderen?

 

Tror dere Vidic forsvinner?

Pato får vi aldri, vil heller ha Silva eller Villa.

 

Vidic: ja jeg tror han forsvinner

 

I fare for å bloate tråden med Berba- prat: Jeg tror Berba sliter i United grunnet psykologiske sperrer, ikke personlige egenskaper. Jeg tror trenerapparatet kunne ha gjort en bedre jobb med å erkjenne hans motivasjonsproblemer. Dette er hobbypsykologi på høyt nivå, men jeg ser det på ham at han ikke er motivert. Når jeg sier motivasjon, mener jeg det i et bredere spekter enn det mange andre kanskje tenker på.

 

Holdningene, ansiktsuttrykket, kroppsspråket, innsatsen og reaksjoner har endret seg drastisk siden tiden i Tottenham. Jeg tror kanskje overgangen fra å være best til "en av de gode" har gjort sitt. Derfor synes jeg han skulle fått en veldig, veldig fri rolle på toppen av midtbanen til neste år mot de dårligste lagene, for å løsne opp i ting. Jeg tror han hadde vist seg fra en HELT annen side.

 

Men da føler jeg at jeg beveger meg OT. Ikke mer Berba fra meg :)

Berba kan pakke baggen sin å gå for min del. jeg har fått nok av fyren

Lenke til kommentar

Foster er visst ferdig i klubben, om vi skal tro Daily Mail.

 

Før sesongen var Foster vår nest beste keeper i mine øyne, men det synet har endret seg voldsomt gjennom det siste året. Var ikke imponert over Foster i det hele tatt (de 7-8 kampene han fikk på starten), pluss at PIG har tatt vare på sine sjanser. Det at Foster forsvinner, gjør ikke meg noe som helst egentlig.

Lenke til kommentar

Vi bytter utvilsomt ut et par spillere, det er jeg nesten bombesikker på. Fergie sa i et intervju før siste serierunde eller var det etter(?) til MUTV at å bytte ut et par spillere var en nødvendighet. Det ligger vel under exclusive interviews manutd.com.

 

Sneijder er blant verdens aller beste midtbanespillere og det hadde vært en fryd å ha han i klubben. Jeg er rimelig sikker på at vi kunne sikret oss han når vi solgte Ronaldo, men vi valgte vel og ikke forsøke å sikre oss noen av nederlenderne. I retrospektiv var det dårlig av oss med tanke på det spillet både Sneijder, Robben og VdV har vist. Subotic som jeg regner med er Borussia Dortmund-stopperen det snakkes om er vel blant Bundesligaens aller mest solide stoppere, et monster i lufta, men hvis Vidic blir (noe han bekrefter like ofte som jeg skifter sokker) så blir det for mye med en stopper til, spesielt nå som vi har hentet Smalling. Ferdinand, Vidic, Evans og Smalling bør holde i massevis.

 

Jeg vet ikke hva vi skal gjøre med alle spissene våre neste sesong, men man må jo nesten utelukke flere kjøp når vi har Hernandez, Diouf, Rooney, Welbeck, Macheda og Berbatov. Hvis vi skulle kvitte oss med Berbatov, har vi fortsatt fem spisser. Vi kan si at vi leier ut Diouf og Welbeck. Da sitter vi igjen med Rooney, Hernandez og Macheda. Det er i mine øyne bare da det er mulig at vi kan hente en spiss til. Navnet øverst på min blokk er fortsatt Edin Dzeko, men det forblir nok bare en drøm.

 

Det viktigste i mine øyne vil være å få inn en spiller alà Van Der Vaart på midten, noen som kan styre tempoet og tre de vanskelige ballene igjennom. Det vil også være viktig å få bedre dekning på vingene hvis vi ikke endelig skal satse Obertan eller evt. Tosic. SAF har uttrykt at han ikke vil betale overpris og da er nok Joe Cole og Pienaar aktuelle navn på blokka. N'Zogbia er også en spiller man bør ta en titt på.

 

Det blir spennende å se hvordan vi legger kabalen foran neste sesong, men noe må gjøres. Chelsea har en klart sterkere stall og vi må forsterke.

 

 

Lenke til kommentar

Are we there yet?

 

Gleder meg faktisk til Silly Season nå. Tviler på vi gjør de helt store kjøpene, men noe gjør vi helt sikkert. Tviler på vi får tak i Modric. Det håpet forsvant nok med Spurs sin CL-plass.

 

Kanskje City henter Berba for 500M eller noe. De skal vel ha en 4-5 nye klassespisser. Arsenal henter Ljungberg? Hvor ender Gerrard opp?

Henter vi inn en ny keeper?

 

*Glede seg!*

 

Også er det VM!

 

Litt synd at sesongen er over nå. Skulle gjerne hatt en CL-finale igjen.

Lenke til kommentar
Tok lengre tid en jeg trodde dette. Ble ikke ferdig tidligere Fredag kveld og har vært en tur ute på byen å tatt noen pils. Håper alt skal være i orden nå. Er vel ikke så farlig om det er noen skriveleifs. Nå er det natta ellers så går jeg glip av tottenhamkampen. =)

 

 

'Manchester United Player Squad 2010 / 2011' (* unconfirmed)

 

01. Edwin Van Der Sar

02. Gary Alexander Neville ©

03. Patrice Latyr Evra

04. Owen Lee Hagreaves

05. Rio Gavin Ferdinand

06. Wesley Michael Brown

07. Michael James Owen

08. Anderson Luís de Abreu Oliveira

09. Dimitar Ivanov Berbatov

10. Wayne Mark Rooney

11. Ryan Joseph Giggs (v-c)

12. Benjamin Anthony Foster

13. Park Ji-Sung

14. Javier Hernández Balcazar (Chicharito) *

15. Nemanja Vidic

16. Michael Adrian Carrick

17. Luís Carlos Almeida da Cunha (Nani)

18. Paul Aaron Scholes

19. Daniel Welbeck

20.

21. Rafael Pereira da Silva

22. John Francis O'Shea

23. Jonathan Grant Evans

24. Darren Barr Fletcher

25. Luis Antonio Valencia Mosquera

26. Gabriel Obertan

27. Federico Macheda

28. Darron Thomas Daniel Gibson

29. Tomasz Miroslaw Kuszczak

30. Richard Ria Alfons De Laet

31. Corry John Evans

32. Mame Biram Diouf

33.

34.

35. Thomas Cleverley

36. David Peter Gray

37. Craig George Cathcart

38.

39. James Grant Chester

40.

41. Joshua King

42. Magnus Wolff Eikrem

43.

44. Joseph Dudgeon

45. Oliver Gill

46. Cameron Stewart

47. Oliver Norwood

 

'Manchester United Player Rank 2010 / 2011' (* home-grown)

 

1. Van Der Sar (1)

2. Rafael (21)

3. Ferdinand (5) *

4. Vidic (15)

5. Evra (3)

6. Valencia (25)

7. Fletcher (24) *

8. Hagreaves (4)

9. Nani (17)

10. Rooney (10) *

11. Berbatov (9)

 

12. Foster (12) *

13. Brown (6) *

14. O'Shea (22) *

15. Carrick (16) *

16. Anderson (8) *

17. Park (13)

18. Owen (7) *

 

19. Johnny Evans (23) *

20. Neville (2) *

21. Paul Scholes (18) *

22. Ryan Giggs (11) *

23. Chicharito (14)

24. Mame B Diouf (32)

25. Tomasz Kuszczak (29)

 

! Rafael to be moved down to the U21 list if new players are purchased over the age of 21.

This has no affect on the rank as its based on a projected figure of matches for 2010/2011.

 

'Manchester United Home-Grown Player List 2010 / 2011' (27 players)

 

02. Gary Alexander Neville ©

05. Rio Gavin Ferdinand

06. Wesley Michael Brown

07. Michael James Owen

08. Anderson Luís de Abreu Oliveira

10. Wayne Mark Rooney

11. Ryan Joseph Giggs (v-c)

12. Benjamin Anthony Foster

16. Michael Adrian Carrick

18. Paul Aaron Scholes

22. John Francis O'Shea

23. Jonathan Grant Evans

24. Darren Barr Fletcher

28. Darron Thomas Daniel Gibson

30. Richard Ria Alfons De Laet

31. Corry John Evans

 

19. Daniel Nii Tackie Mensah Welbeck * (19) (Preston 30.june.2010)

33. Samuel Hewson (21) * (Bury 30.june.2010)

35. Thomas Cleverley * (20) (Watford 30.june.2010)

39. James Grant Chester *

40. Benjamin Paul Amos * (19) (Molde 30.june.2010)

43. Matthew James (18) * (Preston 30.june.2010)

--. Febian Earlston Brandy * (21)

--. Joe Coll (16)

--. Paul Pogba (17)

--. Robert Brady (18)

--. Ryan Tunnicliffe (17)

--. Liam McClair (18)

--. Etzaz Hussain (17)

--. Ravel Morrison (17)

--. Larnell Cole (17)

--. Antonio Bryan (20)

--. Davide Petrucci (18)

--. Nicholas Ajose (18)

--. Jesse Lingard (17)

--. William Keane (17)

--. Thomas Thorpe (17)

--. Christopher Curran (19)

--. John Cofie (17)

--. Conor Devlin (18)

--. Samuel Johnstone (16)

--. Kenneth Strickland (19)

--. Scott Moffatt (19)

--. Scott Wootton (18)

--. Reece Brown (18)

--. Ezekiel Fryers (17)

--. Marnick Vermijl (18)

--. Christopher Lloyd Smalling *

 

Transfer Listed (* home-grown)

 

38. Ron-Robert Zieler (21) *

--. Thomas David Heaton (23) * (Wycombe 30.june.2010)

--. Daniel Noel Drinkwater * (20) (Huddersfield 30.june.2010)

 

Transfer Listed (EU)

14. Zoran Tosic (22) (Köln 30.june.2010)

20. Fabio Pereira da Silva (19)

--. (34.) Rodrigo Pereira Possebon (21)

 

Incomming Transfers (blank unconfirmed) (* confirmed) (# pending negotiations)

 

Miguel Veloso (23) (Sporting Lisbon) #

Steven Defour (22) (Standard Liege)

Joe coll (16) (Glenea United) *

Sam Barnes (18) (Stockport County)

Javier Hernandez Balcazar (Chicharito) (22) (Chivas Guadalajara) *

Ramon Olamilekan Azeez (18) (Future Pro Academy) # (*pending work permit)

Marnick Vermijl (18) (Standard Liege) * (pre-contract signed)

David Silva (24) (Valencia) #

Klaas-Jan Huntelaar (26) (AC Milan)

Luis Alberto Suárez (23) (Ajax)

Christopher Lloyd Smalling (Manchester United) (2014) * (Fulham 30.june.2010)

 

Outgoing Transfers

 

14. Zoran Tosic (22) (Köln)

20. Fabio Pereira da Silva (Sporting Lisbon)

35. Thomas Cleverley (Birmingham)

--. Rodrigo Pereira Possebon (Bologna)

 

The New Rules

- Clubs must include eight home-grown players out of a squad of 25.

- A home-grown player is a player who, irrespective of his nationality or age, has been registered with any club affiliated to the Football Association or the Football Association of Wales for a period, continuous or not, of three entire seasons or 36 months prior to his 21st birthday (or the end of the season which he turns 21)

- Changes to the squad list of 25 may be made during the period of a transfer window.

- Clubs will be able to supplement their squads with unlimited additional players under the age of 21.

- An under-21 player refers to a player under the age of 21 as at 1 January in the year in which the season concerned commences.

 

Full name: Ramon Olamilekan Azeez

Born: 12 December 1992 Country: Nigeria Region: Oyo State Town: Iwajowa

Age: 18 Height: 169 cm Kg: 69 (17, 2009)

Club: Future Pro Academy (NGA)

Position: Midfield Shirt: Azeez

 

Det siste innlegget til coccamocca angående ManUtd.

Endret av Sameboe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...