Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker det RoM skriver i dag. Hadde vært veldig glad om den overgangen hadde skjedd i sommer. En slik Offensiv spiller er det vi trenger. :)

 

Silva.jpg

“When you hear a club like Manchester United is interested in you it is an honour,” Silva said. “I am very aware of the Premier League, and in recent years it has been the stand-out league in the world. If it came calling, especially if it was a club like Manchester United, it would be very hard to resist. I am happy at Valencia but every player has his price and if they get an offer they think is good business anything is possible.”
Lenke til kommentar

Rooney vil ha forsterkninger

 

Det vil jeg også ha. Håper SAF handler stort i sommer, ellers kommer vi til å ligge langt etter Chelsea. Er ikke skuffet over 2. plassen, for det var det jeg forventet etter at Ronaldo dro. Det jeg er mer skuffet over, er at vi ikke brukte penger i vinduet. Valencia har vært helt rå, men det er ikke nok til å vinne serien. Håper Fergie har fått opp øynene nå, og kjøper kvalitet.

Lenke til kommentar

Hm, slik jeg ser det er det to spillertyper vi virkelig mangler per i dag:

 

a) En offensiv, kreativ midtbanespiller. Her håper jeg i det lengste på Cleverley, som ble kåret til Watford's beste spiller i 2009/2010 i CCC. 11 mål på 33 ligakamper er slettes ikke verst for en midtbanespiller. Det kan ta et år eller to til han er god nok til å spille fast så spørsmålet er om vi kan vente eller om vi må ha noe med en gang. Skulle vi derimot ha hentet en klassespiller i denne posisjonen ville jeg gått for enten David Silva (£30M?), Marek Hamsik (£20M?) eller Milos Krasic (£25M?). Jeg har dog virkelig troen på Cleverley så jeg håper vi får til en løsning som gjør at han får en fair sjanse til å spille seg inn på laget for jeg tror han kan bli virkelig god.

 

b) Vårt evige keeperproblem. Van der Sar kommer til å legge opp ila. de neste 3 årene er jeg rimelig sikker på, og da trenger vi en ny keeper. Foster vil etter hva jeg har skjønt bort fra klubben fordi han har lyst på førstelagsfotball, og Kuszczak (eller Foster for den saks skyld.) er jeg usikker på om holder nivået. Her hadde jeg gjerne sett at vi henta klasse allerede i sommer da jeg er i den oppfatning at de ikke innehar nivået som kreves. Mine egne forslag er Manuel Neuer (horribelt fornavn) eller René Adler, begge tyske landslagsmålvakter.

 

Jeg hadde også to spillere på min liste før sesongen og i Januarvinduet, men disse ser ut til å ha løst seg selv:

 

- Jeg ønsket meg en ny ving, men vi har en portugiser som har begynt å skinne.

- Jeg ønsket meg en spiss, men det ser ut som vi skal spille mye 4-5-1/4-3-3.

 

Slik så forresten ønskelisten min ut forrige sommer (le i vei. :) ):

 

Inn: Wesley Sneijder (£10M?), Klaas-Jan Huntelaar (£20M?), David Silva (£20M?), Rafael van der Vaart (£10M?).

Ut: Cristiano Ronaldo (£80M), Carlos Tevez.

 

Per i dag så er det nok bare Silva som er mulig å få tak i tror jeg, og skulle jeg ha valgt en signering for sommeren hadde det nok vært ham. Kan spille på begge vingene i tillegg til å være en god sentral midtbanespiller. Blir vel noe dyrere enn jeg anslo i fjor sommer dog.

 

Jeg legger også merke til at vi er linket til en serber fra Dortmund til £20M, spennende spiller (som jeg ikke husker navnet på i farten), men enda en midtstopper-prospect blir dumt.

 

Et slikt førstelag hadde sparket godt fra seg:

 

Van der Sar - Evra, Vidic, Evans, Rafael - Fletcher, Hargreaves - Nani, *OFF.MIDT*, Valencia - Rooney.

 

Dette ser sikkert litt dumt ut i morra, men var det jeg hadde på hjertet så enjoy nattens FM. Savner coccamocca :(

Lenke til kommentar

Ikke noe sletne nederlendere.... Hver gang eg ser en kamp med disse, huntelaar, scjhijneeiideer, Fjert og diverse så skuffer de stort. Er en grunn til at de er kasteball mellom klubber.

 

Per i dag så er det nok bare Silva som er mulig å få tak i tror jeg, og skulle jeg ha valgt en signering for sommeren hadde det nok vært ham. Kan spille på begge vingene i tillegg til å være en god sentral midtbanespiller.

 

Slike spillere liker eg. Vil ikke kjøpe en til rein kant slik som Valencia. For da må en annen spiller alltid vike hvis Valencia skal spille, uavhengig av formen til den andre som da heller blir plassert et annet sted.

 

Rar setning den siste der ;)

Lenke til kommentar

Ikke noe sletne nederlendere.... Hver gang eg ser en kamp med disse, huntelaar, scjhijneeiideer, Fjert og diverse så skuffer de stort. Er en grunn til at de er kasteball mellom klubber.

Hvor lenge siden er det du sist så Sneijder, egentlig? Han har iallefall ikke skuffet stort i år. Mye skadet, men fremdeles en fremragende fotballspiller.

Lenke til kommentar

Mulig eg blander sammen noen spillere da, men det eg har sett av han i CL i år har vært piss.

 

Sier ikke i det hele tatt at han har vært dårlig denne sesongen, eg skriver:

 

Hver gang eg ser en kamp med disse, huntelaar, scjhijneeiideer, Fjert og diverse så skuffer de stort.

 

Godt norsk vil eg si ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor lurer du på det? Mot Barca blir det litt lite relevant, siden de spilte antifotball, men i den kampen irriterte holdningen hans meg noe grusomt. Hater slik sutrete innstilling.

 

Hva eg har sett og ikke sett burde ikke bety en dritt, de kampene eg har sett har han skuffet meg. Eller eg har ikke lagt videre merke til han. Var forøvrig den gemene hop eg snakket om i innlegget. Vil ikke ha noen av de som ikke er gode nok for andre klubber. Vil ha spillere som er for gode for andre klubber som vil til større klubb ala United.

Lenke til kommentar

Det jeg mente Jotun (mulig at det kommer feil ut med setningen min) er at han primært spiller som den offensive midtbanespilleren, men også gir oss god dekning til vingene om det trengs.

 

Edit: Angående det med nederlandske kasteballer så er jo det rett og slett fordi de ikke blir satset på! Jeg er overbevist om at hadde vi kjøpt Huntelaar istedenfor Berbatov sommeren 2008 og Huntelaar hadde fått like mye tillit så hadde han vært dobbelt den goalgetteren Berbatov er i dag. Nå blir det mye innhopp og slikt, og det gagner de færreste. Jeg så han begge kampene han spilte mot oss, han hadde jo ikke selvtillit i det hele tatt, slikt spiller man ikke så lett på seg når man ikke blir satset på.

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Kanskje Olic kunne ha vært noe i United? Nå har jo vi en del spisser i rekkene allerede men, liker typen. Jobber jo som bare det og gir seg aldri. Vil heller ha han enn Benzema. Blir spennende og se hvor aktiv United blir på markedet, og om vi slår til før eller etter Vm.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært en fotball- gud, hadde jeg hentet Pato fra AC Milan. Men han er nok uaktuell. Tviler på at AC selger ham, og han hadde uansett blitt dyr.

 

Jeg håper generelt at Berba, hvis han fortsetter i United, blir flytta ned på banen. Berba som veldig offensiv midtbane, med Fletcher, Nani og Valencia rundt seg, og Rooney og en eller annen nyinnkjøpt goalgetter på topp = mange mål!

 

Derfor håper jeg at United går til innkjøp av en GOD spiss. Vi trenger det for å hevde oss blant de store gutta. Jeg synes årets sesong bærer preg av mangel på en superspiller. Jeg vet vi har Rooney, men det er ikke bra nok å være avhengig av en spiller. Dette vet Looserpool- fansen godt.

 

Jeg håper United setter inn støtet FØR VM. Hvis noen av spillerne spiller grisebra i VM blir de dyrere. Dessuten tror jeg United har et såpass bra speider- apparat at man ikke trenger et VM for å vite hvilke spillere som er gode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...