Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er litt 50/50 når det kommer til Pogba-situasjonen. Er delvis enig med både Pogba selv og SAF. I etterpåklokskapens navn er det lett å se det hele var en tabbe. Samme hvor høy fyren var på seg selv, så kunne han vært del av et magisk lag i dag.

 

Ferdighetene hans var det aldri tvil om, holdningene var det som presset han ut av klubben. Likevel så ser man de samme holdningene hos veldig mange superstars, Rooney inkludert.

 

Jeg er enig i prinsippet om at man må levere på reservelaget først, det var tydlig at Pogba mente det ikke var noen vits, da han var god nok ifølge han selv. Fergie burde bare spilt han mer, samme hvor ræv han var på reservenivå. Han hadde spilt bedre på seniornivå, da han er en typisk moody spiller.

Lenke til kommentar
Your average 18 year old is nowhere near a first team!

 

Slemt å kutte ut hele sitatet og bare ha med dette, men dette er jo egentlig hele kjernen her for meg. Pogba var/er ikke en average 18-20 year old.

 

 

 

I mine øyne finner jeg ingen grunner til at en pensjonert 39 åring skulle spille bedre enn Pogba. Innhoppet Pogba hadde mot Sunderland (Stoke? Dårlig husk) var kjempebra og han tok kontroll over kampen med en gang.

 

Det må ha skjedd noe bak veggene som vi ikke har fått vite eller at dette er en av de største feilene i moderne tid :-)

couldn’t pick Pogba because he wasn’t ‘doing it’ at Reserve level....

 

Om du ikkje er god nok på reservelaget, så får du ikkje sjansen på a-laget heller.

 

 

Men er ikke det et svakhetstegn fra klubben hvis du må prestere på reservelaget før du kan spille på a-laget når du helt klart har kvalitet som er på et høyt nok nivå? Med forbehold om at Pogba ikke utviklet seg enormt på de 6 månedene før han kom på første Juve-trening der Juve-spillerne lurte på om Man United hadde vært blinde.

 

Hadde Pogba hatt litt tolmodigheit, stolt på at klubben ville brukt han når han fortjente det, jobba hardt på trening og den pakken der, så hadde han vore blant våre viktigaste, og truleg også best betalte spelarar i si aldersgruppe.

 

Men når han blir vist så lite tillitt som det han fikk er det ikke rart han ikke hadde mer tålmodighet eller at han ikke stolte mer på klubben. Få kamper generelt og blackburn-kampen er jo 1 (2) ting, men det at klubben valgte å hente tilbake Scholes bidrar jo ikke akkurat til få Pogba til å stole på klubben.

 

Det virker for meg at SAF/United ikke tok Pogba helt på alvor og dermed dro han. Og for meg er det en "feil". Egentlig uavhengig om feilen var valget av å ikke gi etter for kravene hans om spilletid/kontrakt osv eller om feilen var å ikke klare overbevise Pogba om at de ønsket å satse på han i fremtiden.

 

Litt off-topic, men har noen en oversikt over spillere fra ungdomsavdelingen til United som har blitt førstelagsspillere de siste 10ish årene. Welbeck, Evans(?), Fletcher er kanskje de eneste? + Fabio/Rafael..

edit: fjernet to avsnitt siden de ga lite mening og la til to nye

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Det er lov å håpe, det hadde gjort livet mitt komplett.

 

 

Speaking to kicker-Sportmagazin, Kroos remained coy on his future, refusing to fully commit himself to the Bundesliga giants beyond the end of the current campaign.

"I am unable to rule anything out," he admitted.

"I am under contract with Bayern Munich. Actually there are yet no further [contract] talks scheduled. I will therefore fully focus on the second half of the season.

"There are worse situations in life. I play for a top club, and under a top coach. I am pleased, and sometime in the future a decision will be made."

Tue, Jan 28, 2014 6:30 PM

 

Kilde:

http://sg.sports.yahoo.com/news/kroos-39-won-39-t-rule-anything-39-103000050.html

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

 

Your average 18 year old is nowhere near a first team!

 

Slemt å kutte ut hele sitatet og bare ha med dette, men dette er jo egentlig hele kjernen her for meg. Pogba var/er ikke en average 18-20 year old.

 

 

 

I mine øyne finner jeg ingen grunner til at en pensjonert 39 åring skulle spille bedre enn Pogba. Innhoppet Pogba hadde mot Sunderland (Stoke? Dårlig husk) var kjempebra og han tok kontroll over kampen med en gang.

 

Det må ha skjedd noe bak veggene som vi ikke har fått vite eller at dette er en av de største feilene i moderne tid :-)

couldn’t pick Pogba because he wasn’t ‘doing it’ at Reserve level....

 

Om du ikkje er god nok på reservelaget, så får du ikkje sjansen på a-laget heller.

 

 

Men er ikke det et svakhetstegn fra klubben hvis du må prestere på reservelaget før du kan spille på a-laget når du helt klart har kvalitet som er på et høyt nok nivå? Med forbehold om at Pogba ikke utviklet seg enormt på de 6 månedene før han kom på første Juve-trening der Juve-spillerne lurte på om Man United hadde vært blinde.

 

Hadde Pogba hatt litt tolmodigheit, stolt på at klubben ville brukt han når han fortjente det, jobba hardt på trening og den pakken der, så hadde han vore blant våre viktigaste, og truleg også best betalte spelarar i si aldersgruppe.

 

Men når han blir vist så lite tillitt som det han fikk er det ikke rart han ikke hadde mer tålmodighet eller at han ikke stolte mer på klubben. Få kamper generelt og blackburn-kampen er jo 1 (2) ting, men det at klubben valgte å hente tilbake Scholes bidrar jo ikke akkurat til få Pogba til å stole på klubben.

 

Det virker for meg at SAF/United ikke tok Pogba helt på alvor og dermed dro han. Og for meg er det en "feil". Egentlig uavhengig om feilen var valget av å ikke gi etter for kravene hans om spilletid/kontrakt osv eller om feilen var å ikke klare overbevise Pogba om at de ønsket å satse på han i fremtiden.

 

Litt off-topic, men har noen en oversikt over spillere fra ungdomsavdelingen til United som har blitt førstelagsspillere de siste 10ish årene. Welbeck, Evans(?), Fletcher er kanskje de eneste? + Fabio/Rafael..

edit: fjernet to avsnitt siden de ga lite mening og la til to nye

 

 

Klubben henta tilbake Scholes fordi vi ikkje hadde god nok dekning. Når han vart henta inn igjen, så hadde vi ein erfaren spelar som framleis heldt eit brukbart +- nivå, og det var tryggare enn ein 18 åring som ikkje ein gong spelar godt nok på reservelaget. Når ein spelar ikkje er god nok på reservelaget så ville det vere eit vanvittigsjansespel å gje han sjansen på førstelaget. Det forstår gjerne du også?

 

Ser ein tilbake på det kan ein sjølvsagt seie at ein burde satsa slik eller sånn, men når faktum er at han ikkje presterte noko som skulle tilseie at han ville tilføre noko meir enn til dømes Rafael i PL, så vart det ikkje satsa på han.

 

Då Pogba kom til klubben, og medan han spelte på juniorlaget og til dels på reservelaget så var det ingen spelarar eg hadde meir lyst at skulle lukkast i United, og det var ein sorgens dag når han forlot klubben. Aller helst skulle eg gjerne sett han få sjansen med nokre korte innhopp alt som 16-åring, for det var veldig mykje som var lovande med Pogba, og om ikkje anna så hadde han eit skuddbein som ikkje såg ut til å tilhøyre ein så ung spelar. Det er ufatteleg kjedeleg at United mistar ein spelar som truleg vil kome til å dominere fotballen i europa dei neste ti-femten åra, men eg forstår likevel at det hende.

 

Det må faktisk kunne gå an å kreve at ein ung spelar som aldri har bevist noko som helst på eit nivå høgare enn U-18 i det minste gjer ein innsats på trening, eller bryr seg om å prøve litt på reservelaget. Det bør også etter m meining gå an også for ein spelar som har stor tru på seg sjølv, å vere litt tolmodig og kjempe for sjansen sin, ikkje berre forvente at alt dett ned i fanget på ein.

Lenke til kommentar

Jeg synes det var en enorm tabbe av SAF, og jeg forstod det godt når han valgte å dra. Han presterte ikke så dårlig på reservelaget at han ikke fortjente sjansen på midtbanen foran Rafael, og når han selv visste hvor god han var, og Juventus var villige til å tilby en god kontrakt, skjønner jeg godt at han valgte å dra.

Lenke til kommentar

Klubben henta tilbake Scholes fordi vi ikkje hadde god nok dekning. Når han vart henta inn igjen, så hadde vi ein erfaren spelar som framleis heldt eit brukbart +- nivå, og det var tryggare enn ein 18 åring som ikkje ein gong spelar godt nok på reservelaget. Når ein spelar ikkje er god nok på reservelaget så ville det vere eit vanvittigsjansespel å gje han sjansen på førstelaget. Det forstår gjerne du også?

Jeg vil påstå at en 18 åring som tilfeldigvis også er et av verdens største midtbanetalenter er god nok til å starte en hjemmekamp mot bunnlaget i Premier League når de to andre alternativene er en reserveving og en høyreback.

 

Det var kampen mot Blackburn som fikk begeret til å renne over for Pogba. Å hente tilbake Scholes før Pogba i det hele tatt fikk prøve seg var bare å strø salt i såret.

 

SAF dreit seg ut. Det tror jeg han vet selv også, innerst inne.

Lenke til kommentar

Det var aldri spørsmål om talentet. Selvsagt visste SAF at han kunne bli en god spiller. Som nevnt over, så handlet det om mentaliteten. Det er like viktig, om ikke viktigere, å ha holdninger og personlighet som samsvarer med klubben og SAFs filosofi. Arroganse** er uten tvil en av de største syndene i SAFs øyne, i en filosofi som i så stor grad handler om lagarbeid, samhold, hardt arbeid, ydmykhet og grunnleggende likeverd. Når en juniorspiller gir sjefen et ultimatum; "mer spilletid, eller ingen kontrakt", så ville enhver autoritær skikkelse som Ferguson nektet å bukke under for hans krav, uten å blunke. Han ville aldri gitt slipp på sine grunnleggende prinsipper for å beholde én spiller. Uansett hvor talentfull han måtte være. Og akkurat det, står det enorm respekt av.

 

 

 

Man kan selvsagt også se det fra Pogbas side, og jeg tviler ikke på at det var en god avgjørelse for ham å dra til Juventus. Om jeg mente jeg var god nok til å kunne spille på A-laget, uten å få en eneste sjanse, så ville jeg også blitt frustrert. Om en annen klubb tilbød meg både spilletid og en femdoblet ukelønn, så ville valget vært enkelt. For Pogba sin del, så var det nok helt sikkert et riktig valg. MEN, det betyr ikke at Man Utd gjorde et galt valg.

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...