Stonemeister Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Schweinsteiger er jo erketypen for en slik spiller. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Dere som følger med på internasjonal fotball, hvilke er de beste toveis midtbanespillerne i verden etter deres mening som vi kunne hatt i United? Med toveis tenker jeg like bra bakover som fremover! Gjerne en top5 liste! 1. Vidal 2. Schweinsteiger 3. De Rossi 4. Cabaye 5. Joao Moutinho (muligens? God spiller) 6. Gundogan (er toveis, men ikke så god som de ovenfor på det defensive) Lenke til kommentar
Espp Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Schweinsteiger og Vidal. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) Ingen Yaya? Eller er det bare snakk om sannsynlige overganger? Isåfall ser jeg ikke helt at Schweinsteiger er veldig aktuell. Endret 29. januar 2014 av Kammizez Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Ah, om det er et spørsmål om hvem jeg kunne drømt om å se på midtbanen vår: Yaya Touré. Lett. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 Inter vil gjerne ha Nani på lån. Send gjerne Kovacic motsatt vei, så er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Ingen Yaya? Eller er det bare snakk om sannsynlige overganger? Isåfall ser jeg ikke helt at Schweinsteiger er veldig aktuell. Sannsynlige. Schweinsteiger er 100x mer sannsynlig enn Yaya, selv om Schweini ikke er spesielt sannsynlig. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 Tipper han tar over plassen til Lindegaard i sommer. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Vi skal jo hente Nyland... Kan godt hende Johnstone tar over, men for utviklinga hans ville nok meir speletid vere meir verdt. Også interessant å merke seg at ein del av dei som kjenner ungdomslaget til United godt meiner at Gollini vil ha eit mykje større potensial enn Johnstone. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) Dere som følger med på internasjonal fotball, hvilke er de beste toveis midtbanespillerne i verden etter deres mening som vi kunne hatt i United? Med toveis tenker jeg like bra bakover som fremover! Gjerne en top5 liste! Vanskelig å se for seg at dere kunne fått kjøpt ha selv om dere har mye penger, men Vidal hadde vært nesten perfekt. Ellers kan dere jo håpe på at dere kunne utviklet en spiller fra ungdomsakademiet som er en god toveisspiller. Noe lignende spillertype som Pogba hadde vært perfekt... Han er jo tross alt en av verdens beste midtbanespillere i en alder av 20. (Er Pogba den største feilen SAF gjorde som sjef i United? Kan ikke være langt unna) Endret 29. januar 2014 av Teipball Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Hvilken feil gjorde han med Pogba? Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Lot han gå. (Ja, vet at kontrakten gikk ut og han ikke ville forlenge. Men at SAF og resten av United ikke ofret mer for å overbevise han er jo en utrolig feil når man ser hvor god Pogba var, er og blir) Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) (Er Pogba den største feilen SAF gjorde som sjef i United? Kan ikke være langt unna)Har ikke det spørsmålet blir spurt altfor mange ganger allerede? Største feilen? Nei. Pogba trodde jo nesten at han var større enn klubben. Kanskje han ikke fikk nok sjanser til å vise seg fram, men man forlanger ikke å få spille for Manchester United hvis SAF er sjefen. Til slutt gikk kontrakten hans ut, og han ville ikke signere en ny en. Faktisk liker jeg den egenskapen ved Sir Alex. Han hadde aldri, under ingen omstendigheter, latt noen ha den minste tanke om at de var større enn klubben. Aldri! Ikke Ronaldo, ikke Giggs. Ingen. Da bærer det rett ut. Vil tro at det er en av grunnene til at han kunne ha så stor kontroll over garderoben over lenger tid, var sikkert også en faktor til prestasjonene han fikk ut av laget. Endret 29. januar 2014 av RollsReus 2 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 Største feilen var å la Ronaldo (og Tevez) dra for så å erstatte dem med Valencia og Owen. Tett etterfulgt av at hans siste midtbanespiller ble kjøpt i 2007.Re Nani: http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2014/01/29/4579007/nani-accepts-inter-offer?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter Inter are on the brink of signing Manchester United winger Nani on a loan deal until the end of the season after the winger accepted an offer from the Serie A club.The move includes the option to make the switch permanent at the end of the season and will go ahead providing the Premier League champions give the move the green light. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Synes Owen var en grei backup. Vi hadde jo Berbatov. Nani var jo faktisk ganske god da han ble hentet. Ble også kalt Ronaldo nr 2. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 (Er Pogba den største feilen SAF gjorde som sjef i United? Kan ikke være langt unna)Har ikke det spørsmålet blir spurt altfor mange ganger allerede?Største feilen? Nei. Pogba trodde jo nesten at han var større enn klubben. Kanskje han ikke fikk nok sjanser til å vise seg fram, men man forlanger ikke å få spille for Manchester United hvis SAF er sjefen. Til slutt gikk kontrakten hans ut, og han ville ikke signere en ny en. Faktisk liker jeg den egenskapen ved Sir Alex. Han hadde aldri, under ingen omstendigheter, latt noen ha den minste tanken om at de var større enn klubben. Aldri! Ikke Ronaldo, ikke Giggs. Ingen. Da bærer det rett ut. Vil tro at det er en av grunnene til at han kunne ha så stor kontroll over garderoben over lenger tid, var sikkert også en faktor til prestasjonene han fikk ut av laget. Angående det største spørsmålet ditt: Er vel greit å ta opp når en bruker spør om aktuelle sentrale midtbanespillere som passer perfekt i katogorien til Pogba? Jeg er jo fullt klar over hvordan SAF har behandlet andre stjerner før, og at ingen er større en klubben (kanskje bortsett fra han selv?). Og dette er selvsagt en stor grunn til at United var så gode over så lang tid. Men Pogba var jo i en helt annen situasjon enn Tevez, Ronaldo, RvN, Stam, Beckham og de andre som har blitt "kastet" ut. Pogba var et ungt talent som fikk få sjanser, det til og med i en posisjon United har vært veldig svake i over lang lang tid. I tillegg kan jeg ikke tenke meg at han lønnskravene til Pogba var så veldig spinnville heller. Han tjener rundt 1M Euro i Juve, et raskt søk viser at Junuzaj tjener mer, mens Zaha og Lindegaard noe av det samme. I 2013 ble Pogba kåret til verdens største talent og for kort tid siden skrev Gazetta della Sport at PSG var villig til å by 70 millioner euro for han. Og selv om den prisen sikkert er for høy, så hadde bare halvparten vært enormt. Hadde United beholdt Pogba kunne de i alle fall cashet ut litt mer for han. Alt tyder på at Pogba hadde rett både med lønn og kvalitet på eget spill, og derfor synes jeg det er et utrolig dårlig valg av SAF og United å la han gå GRATIS når de kunne/burde ha fått han med videre. Ja, SAF ego hadde kanskje fått seg en liten knekk, men få stilte vel spørsmålstegn når han brukte mange millioner på Cristiano Ronaldo da han kjøpte han fra Sporting. I alle fall ikke i etterkant når man så hvor god han ble. Det samme om Rooney som ønsker seg bort for så å få ny kontrakt like etterpå. Uten at jeg sitter på kravene til Pogba og agenten så kan jeg ikke tenke meg at kravet var så store at SAF/United hadde mistet ansikt utad, og gevinsten de hadde fått tilbake hadde vært enorm. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) Han hadde ikkje rett til verken krav på meir løn, eller meir speletid på dåverande tidspunkt. Han viste seg til dels fram på reserve og juniorlag, men var ikkje stabil nok, viste ikkje den rette innstillinga på trening og var ikkje i god nok form i dei periodene United hadde behov for ein ekstra spelar i midtbaneleddet. (Då sjansane ville vere størst for å gje han sjansen). Les den artikkelen her, så gir den eit lite innblikk i delar av det. Det er ikkje så enkelt som du ser ut til å meine. Bl.a: In 2011/12, Pogba made the step up to the Reserves full time. In theory, he should have dominated at this level and pushed on to either the fringes of the first team or to a loan. The reality was somewhat different – his performances were no better than average and more often than not, his fellow midfielders were getting all the praise after games. Ferguson is very good at rewarding players for their form at Reserve level but he simply couldn’t pick Pogba because he wasn’t ‘doing it’ at Reserve level. The game Pogba no doubt refers to in that quote is Blackburn at home – an embarrassing defeat after injuries forced a midfield pairing of Park and Rafael. It was proven to be terrible. That said, Ferguson simply couldn’t pick a player badly out of form at Reserve level. There’s nothing to suggest that Pogba would have done any better than either Park or Rafael and as we know, Fergie is not one to mess with his youngsters and risk playing them before they’re ready as it can be detrimental to their development. That Pogba thought he should have been playing shows a real arrogant side to him because it was clear to any youth football observer that he wasn’t ready, something Fergie clearly agreed with. The other thing one learns from that quote, and the next one, is that Pogba was very impatient. Ferguson had told him he wasn’t far away and he liked him a lot as a player and had incredible belief in him. But, and as United’s history shows, just because you’re not in the first team as an 18 year old it doesn’t mean all isn’t lost. Your average 18 year old is nowhere near a first team! Endret 29. januar 2014 av archanios Lenke til kommentar
Espp Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) I mine øyne finner jeg ingen grunner til at en pensjonert 39 åring skulle spille bedre enn Pogba. Innhoppet Pogba hadde mot Sunderland (Stoke? Dårlig husk) var kjempebra og han tok kontroll over kampen med en gang. Det må ha skjedd noe bak veggene som vi ikke har fått vite eller at dette er en av de største feilene i moderne tid :-) Endret 29. januar 2014 av ESPP Lenke til kommentar
archanios Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) I mine øyne finner jeg ingen grunner til at en pensjonert 39 åring skulle spille bedre enn Pogba. Innhoppet Pogba hadde mot Sunderland (Stoke? Dårlig husk) var kjempebra og han tok kontroll over kampen med en gang. Det må ha skjedd noe bak veggene som vi ikke har fått vite eller at dette er en av de største feilene i moderne tid :-) couldn’t pick Pogba because he wasn’t ‘doing it’ at Reserve level.... Om du ikkje er god nok på reservelaget, så får du ikkje sjansen på a-laget heller. Endret 29. januar 2014 av archanios Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå