Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Veldig kjappe tanker rundt dette:
Tror ikke det er veldig aktuelt i januar, men selv om jeg elsker Kagawa hadde nok Reus tilført laget mer enn det Kagawa gjør på vingen. Det er også verdt å ta med i betraktning at hverken Kagawa eller Reus vil kunne spille CL (eller EL?) for ny klubb. Jeg vil tro at det er et stort tap for BVB å miste en fast nøkkelspiller i et evt. CL-sluttspill, og selv om Kagawa foreløpig er 2. valg i rollen bak RvP kan han bli viktig ved et skadeproblem, og så kan det jo tyde på at han pdd. er foran både Young, Nani og Zaha i kantrollen. Hvis jeg skal synse litt videre, og det er jo det vi gjør her, så vil jeg tro at BVB ønsker å bruke tiden til å forsøke å forlenge med Reus, og heller plukke opp Kagawa på "billigsalg" til sommeren hvis posisjonen hans i klubben ikke har forandret seg innen da. Det er vel ingenting som tyder på at Reus mistrives i BVB og ønsker en overgang til United, annet enn at han har en -- for hans del -- svært gunstig utkjøpsklausul? Jeg har ikke tro på en overgang uten at Reus tvinger den frem selv. Til sist: Jeg tror de fleste ryktene springer ut av Klopps tidligere varme uttalelser om Kagawa som spiller; uttalelsene betyr nødvendigvis ikke at Klopp ønsker å bytte ut en av sine viktigste spillere for å hente tilbake Kagawa. Reus står med 7 mål/5 assist etter 12 serierunder, og det er ikke sånn at det haster for Dortmund å selge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kagawa på kanten er like håpløst som da England kjørte Scholes på kanten. Det kan fungere greit, men spilleren passer overhodet ikke inn i rollen. Det må være bedre for Kagawa å være "nummer 2" i rekken bak Rooney, og heller spille litt under halvparten av kampene. På kanten får han for lite ball, og mister all selvtillitt.

 

Jeg har omsider innsett at Rooney ikke passer inn sentralt på midtbanen vår - til det har han alt for mange merkelige balltap. Det går stort sett greit om man suller bort på motstanderens halvdel, men når man gjør det samme midt på egen banehalvdel blir det raskt farlig.

Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men hvorfor skulle Reus ville dra til Manchester United? Ikke ment som et stikk, men om han skulle dratt til en engelsk klubb ville det jo mest sannsynlig være Arsenal. Vi er interessert i han, han har sagt at han beundrer og er fan av Arsenal og spillerstilen deres, Rosicky er et av idolene hans. I tillegg er det flere tyske medspillere i Arsenal. Noen av dem spiller også på landslaget.

Lenke til kommentar

Enig med Brightside her, dessverre. Tror nok Arsenal stiller sterkere i en evt. kamp om Reus. Er Reus mulig å hente, så bør vi selvfølgelig prøve oss uansett.

 

Vi trenger uansett en sentral, ving er ikke så prekært. Inn med Gundogan eller Cesc, så blir jeg fornøyd. Hvem andre sentrale kunne funka? Hadde vært spennende med Herrera, men han vet jeg lite om. Tror dog han også ville styrka oss betraktelig.

 

Jeg liker faktisk også tanken på at Baines tar over for Evra på venstreback. Sinnsyk innleggsfot/frisparkfot som kan føre til mange sjanser/mål ila en sesong. Alderen er ikke så ille, han kan fint spille på toppnivå i 6-7 år til. Jeg liker Evra, men er lei innleggsfoten hans, og tildels slapp defensiv jobbing. Både han og Fabio er uansett på vei ut vil jeg tro. Fabio blir aldri god nok. Inn med enten Baines eller Shaw. Hvor god er Shaw?

 

Når det er sagt, så kunne det selvsagt vært fint med en skikkelig vingtype inn. Jeg hadde et håp om at Bale skulle faile totalt i Real og komme til United neste sommer, men det ser kanskje litt dårlig ut per nå. Gervinho herjer for tiden, kanskje han? Hihi.

Lenke til kommentar

Ingen som vet hvor han går eller hvem han vil til. Jeg tror nok at Dortmund vil gjøre alt for å beholde sine beste spillere, nå som Lewandowski forsvinner. Reus er vel kanskje den viktigste offensive spilleren til Dortmund, bak Lewandowski, som forsvinner til sommeren (kanskje Januar). Ville jo nesten vært litt krise om de mistet begge to. Men han ville vært en drøm å få til United.

 

Sånn helt ærlig tror jeg Arsenal kunne vært en klubb for Lewandowski. What Kammizez said.

Endret av G27
Lenke til kommentar

Lewandowski kunne vel heller vært en spiller for Arsenal. Lewandowski er kanskje den heteste spissen du finner for tiden, og for en CL-finalist vil det være et stort steg ned å dra til Arsenal.

 

Var vel egentlig det jeg mente, ja. Er vel en slik spiller Arsenal trenger for å vinne noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...