Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje, men å selge Rooney viser bare hvilken vei Utd går. Nedover. Først klarer vi ikke å få Thiago til en så stor klubb som Utd, så selger vi en av verdens beste spissene Rooney. Hvis Moyes er så svak og blir kvitt en av våre beste spillere allerede nå på starten, hvordan kommer det til å gå videre? Han må vise litt baller og få de beste spillerne til å bli. Feilen han har gjort er så si dette med at han trengs når RvP ikke kan spille. Da får du selvfølgelig en umotivert Rooney. Og da er det Moyes sin feil. Og det er eneste grunnen til at han kanskje burde sagt ja til en slik deal; men det forandrer ikke på det at Rooney ikke skulle fått noe negativt fra Moyes, men bare positive ord for å prøve å få han til å trene enda hardere og spille en veldig god sesong for oss.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Rooney har flørtet med andre klubber lenge før RvP kom til klubben. Hvorfor skal han plutselig gjøre en fantastisk jobb nå?

 

Rooney i mine øyne er altfor ustabil i prestasjonene sine, det går mange kamper mellom høydepunktene til den karen nå. Han er blitt sutrete på sine "eldre" dager og virker ikke som han bryr seg lenger.

 

Eg feller ingen tårer om han går i en byttehandel som beskrevet over her.

Lenke til kommentar

Personlig mener jeg Moyes gjorde det eneste rette. Rooney virker som en gigantisk sutrekopp, og jeg ser aller helst at han nå forsvinner. Ja, ingenting hadde gjort meg gladere om han ble i klubben å ble en legende - men nå er det en gang sånn at dette er Rooney fucket opp selv. Helt siden han flørtet med andre klubber for ikke lenge siden så har det kun gått en vei for han.

 

RVP er imo bedre enn Rooney og jeg vil se Kagawa i plassen bak RvP.

Lenke til kommentar

Poenget er ikke at han sa nei til pengene og Mata eller hva som helst. Poenget er at Moyes kommer til å bli sett som svak allerede nå hvis han selger Rooney pga. spilleren han er, i tillegg til at han har sagt bestemt 2-3 ganger at "Rooney ikke skal bli solgt av Utd". Hvor svakt blir det ikke hvis han ender opp med å selge han når han har sagt dette her 2-3 ganger? Jeg vet andre managere har sagt sånne ting også solgt spillere, men nå er denne situasjonen mye mer seriøs for Moyes. Det er FØRSTE trener en så stor klubb som Utd har etter en vanvittig suksessrik 20+ år med beste treneren noensinne, og når han da har sagt at Rooney ikke skal bli solgt av klubben, så kan han virkelig ikke selge fyren etter det. Gjør han det, så har han failet på den eneste tingen han har sagt som er viktig så langt. Det blir en utrolig dårlig start for han hvis han ikke klarer å vise at den ene viktige tingen han har sagt i intervju og press conferences om at Utd ikke selger Wazza ender opp med at det var bare ord fra ham og ikke bestemt avgjørelse av ham.

 

Det siste han vil gjøre er å vise at han er svak. Derfor mener jeg at når han først sier at Rooney absolutt ikke skal selges og at han er veldig viktig spiller for oss; så var det helt meningsløst å si at han bare trengs når RvP ikke er kampklar. Det er jo ikke riktig management av Moyes. -1 der.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Jeg håper det er tull at Chelsea har bydd 10mill + Mata for Rooney, rett og slett på grunn av hva det sier om folka som driver klubben om de faktisk har avslått budet.

 

Hvis vi forutsetter at budet er reelt:

1. Mourinho og hans støttespillere legger 10 mill + Mata på bordet for Rooney

2. Moyes og United avslår budet

 

Hva sier det om kvaliteten på Rooney? At han er verdt minimum 10 mill + Mata i Mourinho sine øyne og enda mer i Moyes sine. Finner det derfor nokså komisk at vi som supportere stiller -ekstreme- spørsmål vedrørende kompetansen til folkene som driver United. En av nåtidens mest suksessrike managere (Mourinho) har ved å by 10 mill + Mata uttrykt sin mening om verdien av Rooney. Det forutsetter riktignok at budet er reelt, noe det mest sannsynlig ikke er.

Endret av H. Specter
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du blir ikke beregnet som svak om du får et bedre tilbud enn du først antok. Om Real Madrid hadde tilbyd 200 millioner + Ronaldo for Rooney så ville han ikke virket svak, men om han ikke godtok tilbudet ville han virket svak. Da han takker nei til et langt større og bedre bud.

 

Nå tror jeg uansett det budet som Chelsea skal ha kommet med er tull. Hadde det vært sant ville Rooney vært Chelsea spiller.

 

Edit: Sam Wallace ‏@SamWallaceIndy 4 m

Chelsea confirm that they have made bid for Wayne Rooney but deny that offer included Mata or Luiz. Statement from club shortly ...

 

Sam Wallace ‏@SamWallaceIndy 4 m

Chelsea: 'The terms of [Rooney] offer are confidential but for avoidance of doubt ... didn't include transfer or loan of any CFC players'

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Det må jo Chelsea utale uansett da, ettersom budet ble offentlig. Så den "statementen" der gir oss ingenting. Kan jo ikke risikere å sitte igjen med en furten Mata og Luiz, men ingen Rooney.

 

Tror ikke på det opprinnelige budet selv, for øvrig.

Endret av toppmeis
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle vi i det hele tatt tilby vår beste spiller pluss cash?

Fordi spilleren dere er ute etter er så god at han er verdt det.

 

Ville du brukt samme logikken om Chelsea hadde lagt inn et lignende bud på Messi eller Ronaldo?

 

 

Til info: Jeg sammenligner ikke Rooney med de to spillerne på noen som helst måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...