Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Falcao ryktene er bullshit, tror SAF godt vet at vi trenger en offensiv midbane spiller (Götze) og 1-2 vinger. Sier ikke nei til Reus og den farten.

 

Er dette tull? Vi trenger en offensiv midtbanespiller? Blir ikke det litt "overkill" når vi har Rooney og ikke minst Kagawa fra før av? Altså.. et kjøp av Götze hadde ikke vært dumt, men da måtte vi nesten ha brukt han på en av kantene.

 

Egentlig har vi flust av kantspillere også, men denne sesongen har samtlige underprestert.. hvertfall når det gjelder målpoeng.

Lenke til kommentar

Evra har vært råtten i flere sesonger nå. Denne sesongen har kritikken rundt han vært mindre fordi han har vært mye mer dødelig offensivt, så hans defensive feilskjær blir ofte oversett.

 

Skulle likt å plukke opp Luke Shaw fra Soton. Fortsatt langt ifra ferdig produkt, men jeg er likevel imponert over prestasjonene hans i en alder av 17. Ender vel opp i Chelsea, dessverre.

Lenke til kommentar

Götze kan spille på både kanten og offensiv midtbane hvis vi skulle trengt det. Og Reus, spiller ofte bra på venstresiden når Lewandowski okkuperer spissplassen i Dortmund. Altså, han funker også som spiss.

Om vi hadde de to så hadde stallen blitt mye mer bredere i form av to spillere som kan spille i 4-5 forskjellig posisjoner.

United spiller ikke like bredt i år som ifjor, men kantene våre har vært elendige. Valencia viser ikke spor av hvorfor han bruker 7ern på ryggen. På tide å kvitte oss med noen av dem hvis noe ikke skjer snart. En hel sesong med elendig form er ikke godt nok i en klubb som for noen uker siden hadde som mål å vinne trippelen.

Lenke til kommentar

Passer fint inn på midtbanen i en kamp mot et lag som ikke er interessert i å spille fotball på en stadion som ikke er interessert i å la noen spille fotball i et vær som absolutt ikke var interessert i å la noen spille fotball.

 

Venter til han har vist noe i mer normale forhold før jeg velger å kalle Rooney løsningen på midtbaneproblemene våre.

Lenke til kommentar

Dessuten mener jeg bestemt at Rooney er en bedre spiss enn midtbanespiller, enn så lenge, og er det riktig å plassere Rooney ute av posisjon, fordi vi ikke henter inn en sentralmidtbanespiller? Nå er det en annen sak om vi i det hele tatt behøver en sentralmidtbanespiller, og jeg lener mot et nei, så fremt vi ikke får solgt f. eks. Anderson. Problemet slik jeg ser det er at vi bare har to plasser på topp, og Kagawa er utvilsomt best rett bak spissen. (Det er synd at Kagawa ikke har forutsetningene til å spille som én av to sentrale midtbanespillere.) Da gjenstår det kun én ren spiss plass, og vi har tre gode alternativer i Welbeck, RvP og Rooney, hvorav RvP fremstår som det soleklare førstevalget. Welbeck kan spille på kant, Rooney kan spille på kant, og det kan for så vidt Kagawa også, men det får ikke det beste ut av noen av dem. Rooney og Welbeck kan selvsagt også bekle Kagawas rolle, men jeg føler vi mister noe vesentlig uten japaneren på banen.

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...