Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, av offensive spillere hvertfall. Skal vi handle inn noe der bør det være en defensivt orientert.

 

Jaha? Det er offensiv kraft på midtbanen vi mangler, ikke defensive spillere.

 

Carrick - verdensklasse. Eneste virkelige toppspilleren vi har på midten.

Cleverley - god. Trenger bare litt mer stabilitet i spillet så blir han bra.

Anderson - villig til å gi han en siste sjanse. Jeg vet at han har potensialet hvis han holder seg skadefri over en lengre periode.

Giggs - i et intervju nylig sa han at han vanligvis ikke kommer i form før rundt juletider, det har vært merkbart synlig de seneste sesongene.

Jones - potet som kan brukes overalt i forsvaret og sentralt på midtbanen. Rå på å mannsmarkere folk.

Powell - enda ung og uerfaren. Altfor tidlig for han å ta over midtbanen til United.

Scholes - bør legge opp nå.

Fletcher - kommer neppe tilbake som toppspiller.

 

Hvor mange av disse setter du i kategorien "offensive spillere"? Bortsett fra kanskje Giggs er det ikke mange som jevnlig bidrar med mål/assists. Vi trenger en skikkelig midtbanegigant som er i stand til å putte 10-15 mål i løpet av sesongen.

Lenke til kommentar

Samtidig synes jeg Giggs har vært langt bedre på vingen enn sentralt denne sesongen. Var villig til å gi Anderson en sjanse til, men jeg synes han rett og slett orker for lite. Han kan spille fantastisk bra i 60 minutter, men uansett hvor bra eller dårlig han har vært, så orker han ikke å jobbe skikkelig den siste halvtimen. Det er ikke et godt tegn.

 

Carrick er selvfølgelig top class, mens Cleverley har jeg også veldig sansen for. Men likevel savner jeg en tredje, som er på nivået til Carrick, om ikke bedre.

Lenke til kommentar

Jaha? Det er offensiv kraft på midtbanen vi mangler, ikke defensive spillere.

 

Carrick - verdensklasse. Eneste virkelige toppspilleren vi har på midten.

Cleverley - god. Trenger bare litt mer stabilitet i spillet så blir han bra.

Anderson - villig til å gi han en siste sjanse. Jeg vet at han har potensialet hvis han holder seg skadefri over en lengre periode.

Giggs - i et intervju nylig sa han at han vanligvis ikke kommer i form før rundt juletider, det har vært merkbart synlig de seneste sesongene.

Jones - potet som kan brukes overalt i forsvaret og sentralt på midtbanen. Rå på å mannsmarkere folk.

Powell - enda ung og uerfaren. Altfor tidlig for han å ta over midtbanen til United.

Scholes - bør legge opp nå.

Fletcher - kommer neppe tilbake som toppspiller.

 

Hvor mange av disse setter du i kategorien "offensive spillere"? Bortsett fra kanskje Giggs er det ikke mange som jevnlig bidrar med mål/assists. Vi trenger en skikkelig midtbanegigant som er i stand til å putte 10-15 mål i løpet av sesongen.

 

 

Vel, de eneste defensive midtbanespillerne vi har tilgjengelig er Jones og Carrick. Jones er skadet halvparten av tiden. Hva om Carrick får en skade? Da er vi fucked.

 

Den offensive midtbanespilleren som kan score 10/15 mål per sesong har vi forøvrig i Rooney. Han var brilliant i de kampene han måtte spille på midtbanen, og det hadde åpnet for at Kagawa får spille i den posisjonen han er best i.

 

Powell fyller dessuten 19 om tre dager, og blir sannsynligvis inkludert neste sesong.

Lenke til kommentar

Samtidig synes jeg Giggs har vært langt bedre på vingen enn sentralt denne sesongen. Var villig til å gi Anderson en sjanse til, men jeg synes han rett og slett orker for lite. Han kan spille fantastisk bra i 60 minutter, men uansett hvor bra eller dårlig han har vært, så orker han ikke å jobbe skikkelig den siste halvtimen. Det er ikke et godt tegn.

 

Carrick er selvfølgelig top class, mens Cleverley har jeg også veldig sansen for. Men likevel savner jeg en tredje, som er på nivået til Carrick, om ikke bedre.

 

Problemet med spillerne på midtbanen vår er at de enten er for unge (Powell), for gamle (Scholes, Giggs) eller for mange personlige problemer (Fletcher). De eneste det ikke er noe særlig "galt" med er Carrick, Cleverley og Anderson. Gitt at Scholes og Fletcher forlater oss i sommer, da er det viktig at vi beholder de vi har. For mange utskiftninger på én gang er ikke særlig sunt for klubben.

Lenke til kommentar

Vel, de eneste defensive midtbanespillerne vi har tilgjengelig er Jones og Carrick. Jones er skadet halvparten av tiden. Hva om Carrick får en skade? Da er vi fucked.

 

Den offensive midtbanespilleren som kan score 10/15 mål per sesong har vi forøvrig i Rooney. Han var brilliant i de kampene han måtte spille på midtbanen, og det hadde åpnet for at Kagawa får spille i den posisjonen han er best i.

 

Powell fyller dessuten 19 om tre dager, og blir sannsynligvis inkludert neste sesong.

 

Hvor stor dekning trenger vi defensivt? To spillere for én posisjon holder. Dessuten er ikke Cleverley så gæli han heller defensivt. Med en offensiv midtbanespiller mener jeg en spiller som kan spille sammen med Carrick i en midtbanetoer, og som kan bidra med scoringer. En Lampard-type med andre ord. Verken Kagawa eller Rooney bør spille sentralt på midten.

 

Det er hovedsaklig dette som gjør at vi sliter mot gigantene ute i Europa. Vi har en god stall, men med Carrick og X sentralt mot lag som Barca blir vi fullstendig avkledd gang på gang. Blir altfor stillestående og dynamikken er ikke-eksisterende.

Lenke til kommentar

Jaha? Det er offensiv kraft på midtbanen vi mangler, ikke defensive spillere.

 

Carrick - verdensklasse. Eneste virkelige toppspilleren vi har på midten.

Cleverley - god. Trenger bare litt mer stabilitet i spillet så blir han bra.

Anderson - villig til å gi han en siste sjanse. Jeg vet at han har potensialet hvis han holder seg skadefri over en lengre periode.

Giggs - i et intervju nylig sa han at han vanligvis ikke kommer i form før rundt juletider, det har vært merkbart synlig de seneste sesongene.

Jones - potet som kan brukes overalt i forsvaret og sentralt på midtbanen. Rå på å mannsmarkere folk.

Powell - enda ung og uerfaren. Altfor tidlig for han å ta over midtbanen til United.

Scholes - bør legge opp nå.

Fletcher - kommer neppe tilbake som toppspiller.

 

Hvor mange av disse setter du i kategorien "offensive spillere"? Bortsett fra kanskje Giggs er det ikke mange som jevnlig bidrar med mål/assists. Vi trenger en skikkelig midtbanegigant som er i stand til å putte 10-15 mål i løpet av sesongen.

 

Det er vel strengt tatt defensive spillere vi trenger. Altså, vi spiller mye 4-2-3-1 for tiden og vi trenger en midtbanespiller som kan være i en duo med Michael Carrick på midten. Offensivt har vi flere alternativer..

På kantene: Nani, Young, Valencia, Zaha, Giggs. (Welbeck, Kagawa og Rooney kan benyttes der)

I den offensive midtbanerollen bruker vi som regel Rooney, men Kagawa kan også gjøre en veldig bra jobb der.. det samme kan Welbeck, RvP og Giggs. Så fakta er at vi trenger en spiller ved siden av Carrick, men spilleren skal selvfølgelig ikke bare være defensiv..

 

Skulle bare hentet Yaya Toure fra City. Eventuelt Modric fra Real Madrid..

Lenke til kommentar

Tom Kundert ‏@Portu_Goal 1h

@Record_Portugal say Manchester United have beaten competition from Barcelona to sign Benfica centre-back Ezequiel Garay in summer.

 

Sport Witness ‏@Sport_Witness 1h

Manchester United have signed Garay, according to reports in Portugal.

http://sportwitness.ning.com/forum/topics/manchester-united-have-signed-garay-according-to-reports-in-portu … pic.twitter.com/Xj3qGSxrHu

Retweeted by Annie Eaves

 

Annie Eaves ‏@AnnieEaves 2h

All these Anderson to Porto for Rodriguez reports, I reckon it would be for Defour or Moutinho to be honest.

Lenke til kommentar

Skjer med at vi går for vrakgods fra Real egentlig? Må vel ha vært en grunn til at de ikke gadd å satse på Garay?

 

Huntelaar, van der Vaart og Robben var vel teknisk sett også "vrakgods" fra Real Madrid...? I ettertid har de alle tre dominert i atskillig tøffere ligaer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...