Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United

Latias

Anbefalte innlegg

Selv foretrekker jeg defensive backer som stiger i takt med midtstopperne, ihvertfall når det er snakk om Evra som aldri klarer å dra hjem i tide.. Ellers så var angrepet meget deilig, og jeg er enig i din plasseringen av Rooney, og med Welbecks eminente teknikk og fine fysikk, så kan dette bli nydelig!

Endret av The Red Knight
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rooney kan like gjerne spille bak som fremme - like god å takle som å skyte. Jeg synes Rooney trenger for mange sjanser til å være ensom midtspiss mot dårligere lag.

Når folk snakker om FM - se på Barcelona, dem kjører på med 1 forsvarsspiller, og han er venstreback. Midtstopperne er midtbanespillere, høyrebacken er en ving, selv om han påstår annerledes. Så har dem et anker på midtbanen, før de plasserer ut Xavi, Iniesta, Sanchez, Messi, Cesc.

Jeg har ingen tro på at vi kommer til å møte City med en oppstilling i nærheten av hva jeg har satt opp, men lag som Wigan, Stoke og Sunderland bør vi egentlig styre totalt mot.

Lenke til kommentar

Forskjellen på Barca er at de har spillere som Xavi, Iniesta, Fabregas, Messi, Pedro, Busquets osv.

De kan spille sånn, ingen andre.

Jeg vil ha Cabaye.

Rooney

Japse

Nani Carrick Cabaye Valencia

Krutt!

Endret av The Hoff
Lenke til kommentar

Jeg mener seriøst at Rooney er like god defensivt som Cabaye - minst.

Edit:

Må bare legge til at jeg synes Rooney er alt for glad i ball til å være spydspiss også. Han trekker dypt når han ikke har vært nær ballen på x minutt. Der Welbeck og Chicharito står fremme og venter på baller å jobbe med, trekker Rooney dypere for å få være med i spillet.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
Han har vel sett mesteparten av Borussia Dortmund-kampene i år, men det har vel kanske du òg, Geir?

Ikke alle. Så vel 10-15 kamper av de i fjor. Men det er lite negativt å trekke frem ved Kagawa, fra det jeg så. Han er vår første nye signering på lang tid som faktisk er veldig spennende.

Fyren har hatt en helt latterlig utvikling. Han kom nesten rett fra J-League 2 (kun 11 kamper i J-league), og går inn i Dortmunds førstelag nærmest umiddelbart. Får halvparten av sin første sesong spolert av en skade. Og i sin første hele sesong, uten skader, er han en av ligaens aller beste spillere, tre år etter at han spilte i J-league 2. En slik progresjon er ikke akkurat vanlig, selv blant fotballens aller største talenter.

Det betyr på ingen måte at han automatisk blir en hit, men jeg har klokketro på at han blir det. Forutsatt at SAF bruker han riktig.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Aaah! Positivt! Det er et viktig signal å sende ut av United klarer å holde på "sine" talenter.

Blir spennende å høre hva han kommer til å dra inn. Håper det er en kontrakt som vil kaste av seg veldig godt når han presterer, ikke en sinnsyk lønning før han har vist noe...

Det er uansett garantert gode penger det er snakk om.

United.no skriver:

United.no-kommentator Andy Mitten skrev forrige uke at United hadde tilbudt Pogba det samme som Juventus - om lag 700.000 pund netto i årslønn, men at spillerens agent var i ferd med å få han til Juventus siden italienerne lokket agenten med to millioner Euro som United nektet å betale.

Det hele skal ha gått så langt at Ferguson selv kalte Pogba inn på kontoret for å forklare at det var agenten som tjente på en eventuell overgang til Juventus. Ikke ham.

Mener fremdeles at slike agenter ikke er bra eg. Men er visst ikke i flertall å mene slike ting tongue.gif Når agenten får slike tilbud så legger han ganske enkelt bort spillerens "behov". Så gjenstår det jo selvsagt å diskutere om juventus vil være en bedre plass. Men det er igrunn en annen diskusjon.

Edit 2: Det er igrunn ikke agenten i seg selv som er hovedproblemet når eg tenker meg om. Men tilbudet. Han har jo en jobb han skal leve av han også. Men faktum er at man da betaler en person en sum for å få kjøpe en annen person. Fotball er skitne greier med mye pæææng involvert. Eg er sikkert alt for naiv til å kunne akseptere at dette er helt aok...

Edit: Gitt at det er hold i det....

700 000 pund i året.... DET er grisegreit betalt for en 19 åring som sannsynligvis gjør det han liker aller best i hele verden :D

Han du prater om her.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Uff, får håpe at det ikke stemmer, har en følelse av han kan bli veldig stor om han får nok spilletid..

Så nettopp at Ravel Morrison har lagt ut et bilde på Twitter, hvor han sender en pasning til Paul Pogba.. Hmm, kan det ha en sammenheng. :hmm:

Endret av The Red Knight
Lenke til kommentar

Når det gjelder Pogba, ventar framleis på ein offisiell uttalelse her, men eg har på mange måtar rekna med at han vil kome til å forsvinne. På mange måtar vil det vere like greit også. Fantastisk talent som eg dessverre ikkje har fått fulgt like tett som eg ynskte denne sesongen, men det handlar mykje om at han må ville spele for klubben også. Det er vanskelig for oss på utsida å vere heilt sikre på kva som har vorte lagt fram av tilbod og krav frå den eine og andre parten, men eg reknar med at klubben har kome med kontraktsforslag som dei har meint er rettferdige basert på kva Pogba har prestert sålangt. Han har vore innpå som innbyttar i nokre PL-kampar, men ellers ingenting anna enn på reservelaget og då vil det vere fullstendig unaturleg for klubben å gje han altfor høg løn basert på det. Det var ei stund murra om at han ville vidare fordi han meinte han burde vore satsa meir på hos førstelaget, men det er også noko som gjerne skjer gradvis, med nokre innhopp denne sesongen og gjerne større involvering gjennom pre-season og inn i ein ny sesong. Det får vi kanskje aldri finne ut av dersom han no forlet OT, men så spørs det om han vil ende opp med så mykje meir speletid nokon annan plass. Alternativet må i såfall vere om han blir lånt ut frå Juve, men det kunne nok også United fått til om det var meir speletid som skulle vere hovudargumentet for å flytte på seg.

Den største fordelen dersom det skulle vise seg at Pogba forsvinner er at vi slepper alle spekulasjonane og styret som har vore rundt han. Det har vore meir tull rundt ein 19 åring enn rundt resten av troppen vår denne sesongen og det er fullstendig unødvendig for klubben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...