Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Modric er en joke. Han kan gå til den klubben som har vunnet 4 av de siste 5 ligatitlene i England, spille foran 75.000 annenhver helg og ikle seg drakten til Englands største lag gjennom tidene.

 

...men velger å gå til Chelsea, en klubb som er en nobody i fotballhistorien. En klubb som har kjøpt seg til titler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han hinter jo om at vi ikke har kommet med noe bud.

 

Chelsea er på vei mot noe stort, og alt med klubben er veldig bra. De er de eneste som har sendt meg et tilbud, og for øybelikket er de førstevalget mitt.

Det kan være at han ønsker seg bort og bruker dette for alt det er verdt når Chelsea viser interesse. Hvis Chelsea får Tottenham på gli kan det jo være at vi hiver oss inn i bud runden, og dermed er vi det mest attraktive stede å være? så sant han ikke bryr seg om hvem som betaler mest da.

Lenke til kommentar

Chelsea gjorde sitt bud offentlig med hensikt å ryste ved Modric, noe Levy og Tottenham responderte med ved å stille seg på bakbeina. Likevel har de klart å få Modric i tale, noe som i praksis betyr at han er frittvilt for nok penger. Det meste taler i vårt favør vs Chelsea, men 1. Vi har enda ikke vist intresse (sjokk) og 2. Modric trives i London.

 

Modric får vi tak i om vi er villige til å bla opp, men kjenner jeg Man Utd rett så er vi ikke det. Hverken Sneijder eller Modric, hvem skal vi da kjøpe til den sentrale midtbanen? Kjenner jeg begynner å bli litt nervøs, men Fergie knows.

Lenke til kommentar

Lite interessert i Modric, hvis vi må betale mer enn 40 millioner pund. Det er nok av spennende navn som er interessert i å flytte på seg i sommer, så om vi virkelig er ute etter å forsterke den sentrale midtbanen så kan vi godt vente til Chelsea/City bruker 40 millioner pund + på den første og beste.

Lenke til kommentar

Du er jo en oppdatert herremann Jørgen, har du noen navn på blokka som du mener United også bør ha? Jeg tenker da bortsett fra de aller mest åpenbare. Personlig er jeg svært skeptisk til flere av de hete potetene fra Serie A; Hamsik, Pastore osv er kvalitetspiller men typer som jeg mener ikke innehar de rette kvalitetene for å lykkes i PL. For meg er begge de to litt Aquiliani-ish uten ektremferdigher, noe som er svært essensielt i "vår" liga. Nå er riktignok de to nevnte svært forskjellig, men svakhetene er de samme. Om det er en spiller i Serie A som kunne passet oss så er det kanskje Lavezzi, men han har rukket å bli 26år. Hva mener du om han?

 

Ganso

Dougals Costa

Hernanes

 

Alle offensive midtbanespillere som jeg mener har potensiale til å bli en biggie, kanskje spesielt Ganso, men problemet jeg har med han er at han for meg ikke har en utpreget posisjon på banen, men drifter litt for mye rundt. Det funker dårlig i england. Ferdighetsmessig mener jeg Ganso er minst like vass som hypen Neymar. Sistnevnte er dessuten en diver av en annen verden og en jævla ego dritt.

Lenke til kommentar

Min "blokk" ser omtrent slik ut:

 

1. Alexis Sanchez

Klassespiller. Rykket, fysikken og teknikken. Han er sammen med mannen under den eneste jeg hadde vært fornøyd om vi brukte £40M. Dessverre ser det vel ut som City eller Barcelona drar det lengste strået.

2. Eden Hazard

Har det meste Sanchez har. Fysisk er han ikke den største, men har balanse på Messi-nivå. Jeg er sikker på at han kan bli en av verdens beste spillere. Finterepertoar i Ronaldo-klasse. Han har vel sagt at han vil bli i Lille neste sesong for å spille i CL, men jeg kan ikke se for meg at Lille skulle takke nei til et stort bud.

 

3. Mario Gõtze

En av Borussia Dortmunds beste spillere i år. I en alder av 19 år (92-modell). Pasningsfot i verdenstoppen, hurtig, tidvis fenomenal førstetouch, god nærteknikk, og han jobber godt defensivt. I likhet med Geir M(?) tror jeg han hadde glidd rett inn i laget.

4. Javier Pastore

Jeg synes han er helt perfekt. Min favorittspiller i Italia. Elegant, bevegelig, strålende teknisk. Jeg tror uansett at han er helt uaktuell (pris), og tror han passer bedre inn i Spania enn England.

 

5. Luka Modric

Vi vet jo alle hva han kan, kanskje ligaens beste sentralemidtbanespiller, men jeg synes ikke han er verdt £40M.

6. Ganso

Det ser ut som det står skrevet Italia over hele pannen til Ganso. Inter/Milan er vel de som har vist størst interesse. Synd, for jeg liker han. En fantastisk pasningsfot, blikket til å se dem, generelt fotballklok og har også krutt i foten. Jeg har ikke sett han noe særlig i aksjon, så inntrykket mitt er dannet på videoer som viser alle involveringene hans i enkeltkamper og "scout reports".

 

7. Wesley Sneijder

"Alle" kjenner Sneijder. Jeg ser gjerne at han kommer inn, men han kan ikke gli rett inn i 4 - 4 - 2.

8. Hernanes

God til å holde på ball. Styrer tempoet i spillet, god pasningsfot, god skuddfot. Han hadde styrket midtbanen vår.

 

9. Christian Eriksen

Laudrupish. Årets unge spiller i Ajax. Nøkkelspiller i en alder av 19 (92-modell) for ligavinnerne. Det samme som jeg skriver om alle andre: En god dribler, kreativ, fantastisk pasningsfot og nærteknikk, fotballklok. Stort potensial. Etablert på landslaget, og en Cruyff-yndling.

10. Ezequiel Lavezzi

En dribler. Henter ballen dypt og setter fart. Eksplosiv (rykk av en annen verden) med et stort finterepertoar. Holder tidvis ballen for lenge, det som tidligere her på forumet var kjent som "Nani-syndromet".

 

Andre som kunne være aktuelle:

Dzagoev

Arda Turan

Honda

Canales

Lucas (Sao Paulo, speiderfavoritt)

Lamela

Taraabt

Douglas Costa

Nasri

 

Overflatisk liste, men det beste jeg orker på denne tiden av døgnet. Sanchez, Hazard, Modric, Sneijder er de beste pdd., men det er nok mer "value", som SAF så ofte sier, i andre. City og Chelsea kan ikke kjøpe alle. Jeg satser uansett på at speiderapparatet i klubben er bedre egnet enn meg til å plukke ut en ny spiller. Det hadde vært fint med en "kanon" inn i sommer, det hadde det, men jeg ser heller at vi bruker £40M på Sanchez enn Modric.

Endret av Jørgen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det samme som jeg skriver om alle andre: En god dribler, kreativ, fantastisk pasningsfot og nærteknikk, fotballklok.

..Men det er jo akkurat det vi trenger. Forøvrig et fint innlegg til å være forholdsvis langt på dag. Enig ang. Gôtze, men jeg føler også det er andre vi kan følge hos det overlegent beste laget i Bundesligaen foregående sesong, nemlig Kagawa. Han er 3 år eldre, men jeg tror han til gjengeld vil kunne gå for halvparten av prisen. Når det er sagt så er det Gôtze jeg aller helst ønsker å se inn. Tror han kan bli en suksess på lik linje med Modric i Spurs. Et annet godt alternativ er Ganso, men han er kanskje litt oversett (?) av Ferguson og apparatet. Har ihvertfall ikke sett noe som skulle type på at han ender opp hos oss.

Lenke til kommentar

Pastore syns jeg er litt hypa, slev om han har potensiale til å bli en av verdens beste etterhvert. Men han er by far den fotballspilleren som gir meg mest glede av å se på utenom Arsenal spillere. Måten han danser igjennom alt slik som han holdt på i store deler av høsten er kunst. Får dere han tror jeg mest at jeg blir nødt til å se hver eneste kamp dere spiller bare pga han. Håper helst han aldri kommer til England om det ikke er til oss.

Lenke til kommentar

Enig i mye av det du skriver Jørgen, kanskje foruten Mario Götse, men han har jeg bare sett i tre kamper. I de var han veldig usynlig og det var i mye større grad denne Nuri Sahin som stod for regien. Når det gjelder Ganso deler jeg din entusiasme og velvalgte ord, men legger også til dribbleferdighetene som er topnotch. Fysikken og "spillestilen" er litt Robinho-ish så han passer nok best i Serie A, men det kunne vært kult å se ham i United om mentaliteten var sterk og med et par kg muskler på kroppen. For meg er han en spiller med mye større råmateriale enn Hazard som jeg bare må innrømme at jeg ikke har sett i annet enn en kamp samt youtube snutter. Han virker derimot mer "fotballklok" og tilpasset en type liga ala PL.

 

Ellers er jeg enig når det kommer til pengebruken også, £40m for Modric er helt uaktuelt. Han bidrar ikke med mye endprdouct, men er dog en type som er mye flinkere til å være mobil, holde på ball, fordele og drive laget enn både Carrick og Fletcher. For meg er det bare greit å splæshe mye på spillere som enten har x-faktor eller garanterer målpoeng.

 

Lavezzi minner meg så jævlig om Tevez i spillestilen, bare mye bedre teknisk (finterep osv) og endel latere i på tur hjemmover. Jeg tror han har potensiale til å smelle til i PL, men det er jo ingen klubber (inkludert oss) som er linket til spilleren? Er han super-lojal eller noe slikt eller? Jeg kjenner ikke personligheten hans eller serien han spiller i for godt.

 

Sanchez går til Barca og det klarer jeg ikke å fatte. Pedro er som skapt for "høyrevingen" i deres formasjon og spillestil. Han er en smart og målfarlig spiller som ikke trenger å kysse på ballen konstant, han trives best med å komme på dødlige løp inn fra kanten og er som sagt skreddersydd til Barca - itillegg er han grodd på lamaisa. Hva faen skal de med Sanchez? Minner meg om Zlatan overgangen, totalt unødvendig.

Lenke til kommentar

Lavezzi er vel sammen med Zarate Lazios stjernespiller, og han er vel derfor også priset ut av markedet. Jeg tror jeg tidligere har hørt noe sånt som €20M +

 

Barcelona vet iallfall at de ikke kan hvile på laurbærene. Hvert eneste år kommer det friskt blod inn, selv om de strengt tatt ikke behøver det.

Lenke til kommentar

Lavezzi spiller for Napoli ;) hehe, neida, jeg skjønte hva du mente. Zarate var forresten ganske god når han spilte for Birmingham i PL for noen sesonger siden og er egentlig en spiller som det hadde vært spennende å se i et engelsk topplag. Husker jeg så et derby mot Roma hvor han netta et vanvittig deilig brace for to-tre sesonger siden. Kul spiller, men han er i samme gate som Ever Banega for meg. God, men ikke helt der oppe. Nå brukte jo du han som eks fordi han er vanskelig å prise bort, ikke fordi han var aktuell, så jeg tror vi begge er enige om at det overall ikke er en spiller United bør kikke på.

 

iHouse: Cocca har ikke tilgang til servere lengre, så hans ord er like tomt som mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...