Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt kan gjerast betre og det er klart at det er fleire faktorar som spelar inn på kor mange spelarar som kjem ut av akademiet som gode nok spelarar til å gå inn i ein evt førstelagstropp. Det er likevel berre å sjå på mengda spelarar United har produsert til andre Pl-klubbar og klubbar lenger ned i systemet og høre skussmåla dei fleste av desse får for å sjå at United gjer svært mykje rett med spelarane. Det er likevel sånn at mange av dei store talenta "sloknar" eller aldri når opp til det potensialet ein trur at dei har hatt. Ein kan alltid gjere ting betre, men det er ikkje mykje å utsette på profesjonaliteten som er lagt ned i akademiarbeidet hos United. Barca har fått fram mange gode, unge spelarar no, men har dei alltid hatt like mange talent som har kome ut frå eige akademi?

 

Det er jo ikkje slik at alle gutar frå Manchester og området rundt kan vere ein ny Giggs eller Scholes og mykje av "talentarbeidet" går jo ut på å finne talent både i og utanfor Manchester og England som kan sjå ut til å ha talentet som trengs. Mengda talent som når gjennom vil likevel variere stort og til tross for at det ikkje har vorte produsert nokre store stjerner dei siste åra, så har vi no temmeleg mange spanande unggutar, samt spelarar som Cleverley og Welbeck som truleg får prøve seg ein del denne sesongen og som begge er resultat av akademisatsinga.

 

Det vil sjølvsagt ikkje vere umogeleg å finne feil og manglar ved satsinga til United, men eg er temmelig sikker på at det blir jobba hardt for at den skal vere så god som overhovudet mogeleg.

 

Jeg føler vi har langt å gå når det gjelder akademiet. Talentet hos mange av spillerne våre "slukner" når de aldri får sjansen. At akademiet vårt produserer spillere som kan spille i Sunderland/Stoke/Wigan osv. er helt greit, men når slo det sist igjennom en spiller for oss? Et enda viktigere spørsmål... Hva slags spillere ønsker vi å få frem? Jeg har ikke sett mye reserve - og U18-fotball i år, men det jeg har sett i år, og tidligere år er at reserve - og U18-laget spiller annerledes enn det førstelaget gjør. I Barcelona/Ajax spiller man stort sett i samme system, og samme type fotball fra ung alder. De ønsker å utvikle en Busquets, en Xavi og en Iniesta. Jeg lurer helt ærlig på hva den langsiktige planen vår er, og hva vi gjør for å forbedre oss. Vi har ressursene til å kunne være blant de aller beste. Jeg synes også generelt at spillerne våre får sjansen alt for seint, og håper ikke at f.eks. Pogba skal spille reservelagsfotball i de kommende to årene før han får muligheter på førstelaget.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg stiller meg positiv til Nasri, hvis prisen er riktig. Franskmannen har iallfall potensial til å bli en spiller i ypperste klasse. Kreativ og teknisk dyktig.

 

Jeg har ikke sett noe av gutten, slenger du opp en liten analyse?

 

Forresten så var ryktene om at Jones ikke bestod den medisinske testen bare tull, Jones er nå sett signere United drakter av troverdige kilder, dette er en done deal. Ser ut som Young også kommer inn portene ila den nærmeste uka

 

Mats Dæhli er bevegelig, har en vidunderlig touch, pasningsfot og ballteknisk repertoar. Han er uten tvil den mest spennende spilleren jeg har fått se live. Han er en naturlig dribler, har en fotballhjerne som få og ser alltid ut som han har god tid. Unorsk i stilen, og det som først og fremst taler imot han er at han er forholdsvis spedbygd. Spilte vel junior for Lyn/NTG, trente med førstelaget til Lyn, hvis jeg ikke husker feil, før han gikk til Stabæk. Jeg vet at han har vært ønsket av flere toppklubber i europa, og at Stabæk, naturlig nok, ønsket å beholde han. Avtalen hans med United er jo rimelig spesiell, i og med at han allerede er garantert proffkontrakt når han fyller 17 år.

 

Slenger med en liten video også:

 

http://www.youtube.com/watch?v=JSi10mDYh8s&feature=related

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I følge Solskjær var i det minste målet at reservelaget skulle spele på ein måte som var i tråd med tradisjonane til klubben og som skulle gjere spelarane der klare for å kunne tre inn i systemet i førstelaget. Det er jo også eit poeng at ein møter ein del lag i reservelagsserien som ikkje akkurat legg opp til at det skal vere så mykje vakkert spel utpå bana.

 

At ein del spelarar ikkje får utvikle seg fordi dei ikkje får sjansen på f.eks førstelaget har jo rett og slett ein del med at sjefen sjølv nok ikkje har tatt store nok sjansar med dei yngste. Han skal jo vere flink til å gje unge spelarar sjansen, men har kanskje ikkje vore flink nok til at vi skal kunne få fram fleire spelarar.

 

(Feil tråd, men shit la gå)

Endret av archanios
Lenke til kommentar

Svært så enig med Jørgen her. Ravel Morrison, Paul Pogba og kanskje Tunnicliffe (?) må få sjansen på førstelaget snart, spesielt de to førstnevnte. Will Keane kan også få noen ligacup matcher snart imo. Jeg mener United ikke har hatt et større prospekt enn Morrison siden Rooney så jeg blir mildt sagt jævlig forbanna om han ikke får sjansen allerede neste sesong. Gutten er gull og kommer til en stjerne om han får orden på skallen og blir satset tilstrekkelig på

 

Vi har et bra ungdomsakademi, men det er lysår opp til de aller beste som feks Barcelona. Nå skal det sies at det er mye enklere i spania mht alderskontrakter og nasjonale talenter, men likevel.

Endret av Game
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...