Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var ikke klar over at Adam hadde bommet så mye på pasningene. Noen som vet hvor mye han har truffet på prosentvis alt i alt i år?

 

Jeg ser ikke Sneijder i en 4-4-2 i United. Personlig er jeg ingen tilhenger av 4-4-2, men det er nå slik vi spiller per dags dato. Jeg følger Geirs tankegang og ser helst Gõtze i United-trøya.

Lenke til kommentar

Evra verdens beste venstreback per dags dato? Da må du følge mer med på hva han bidrar med kontra hva han risikerer. Vidic må til stadighet ned på kanten fordi frassen jogger tilbake etter et mislykka veggspill eller en håpløs hælflikk. Han går for å være en offensiv back og en av verdens beste sådan, men fakta er at han leverer mål og målgivende en gang i skuddåret. Hadde han spart seg for de tåplige forsøkene kunne han kanskje fått fokusere på de defensive oppgavene og forhindra innlegg som det fra Barton istad som Løvenkrands såvidt satt utenfor.

 

Han har vært bedre de siste kampene enn det nivået han har vært på tidligere i sesongen. Blant annet en grei kamp i dag hvor han burde fått en assist på Giggs sin bom.

 

Alt i alt. Giddalaus, jævlig forutsigbar, ofte ute av posisjon. Kommer noen ganger forbi en forsvarer, men da ebber det ut i et innlegg uten addresse. 50/50 med Fabio om en førstelagsplass basert på årets sesong i mine øyne.

Lenke til kommentar

haha..

Han kjem forbi gong på gong, ikkje ein og anna gong som du presterer å fortelje her.

Han og Nani er ei dødelig side.

Det er farlig kvar gong han er på veg framover.

Er einig i at han får hòl når han er på veg oppover, men det seier seg sjølv.

Har òg registrert at han jogger tilbake, og det er noko han burde ta tak i.

Han er god deffansiv. Blir like imponert kvar gong han vinner ein hovudduell mot folk som er 1 meter høgare (spenstig, eksplosiv, hurtig).

Balanse utan like. Han er sikkert ikkje meir enn 65kg, men alikavel pga styrken og balansen er han utrulig god 1on1.

 

Forutsigbar?? Er heller at han er uforutsigbar. At han kan ta ei brasse på ei avklarering o.l. Som når vi rauk mot Munchen i fjor i CL, når han mista ballen midt i 16.

Endret av Scarn
Lenke til kommentar

Evra er bra fysisk, spesielt spensten hans er beundringsverdig. Han mangler derimot sluttprodukt. Evra er god til å passere en eller to mann i midtbaneleddet, men så fort han når siste tredjedel av banen mangler han presisjonen i den siste avleveringen. Pasningene og innleggene hans holder ikke høy nok kvalitet. Han er håpløs defensivt, og det overrasker meg at du ikke ser dette. Posisjoneringen er svært dårlig, hans nonchalante jogging ned fra angrep når han mister ball er forferdelig å se på og han gjør som du nevner (noe som overhodet ikke er positivt) uforutsigbare (dumme) ting defensivt, som akrobatiske avklaringer når han kan velge å gjøre det enkle. Hva kjennetegner en god forsvarspiller? Han gjør det enkelt, hver eneste gang. Det var et tidspunkt der Evra ikke var så dårlig som han har vært nå, et tidspunkt der han gjorde det greit både offensivt og defensivt. Den tiden er forbi. Evra har sovnet i timen, og er på hell. Han har glemt, som han har nevnt tidligere, at i Manchester United holder det ikke bare å være god, man må være eksepsjonell. SAF har sagt i media at i hans jobb kan man ikke være sentimental. Det handler i bunn og grunn om å gjøre det beste for laget, for stallen og for supporterne. Det beste er å erstatte Evra nå. En målgivende og ett mål på 42 kamper denne sesongen holder ikke mål. Jeg vet ikke hvor mange målgivende godeste Baines står med, men han har seks mål, og i tillegg er han bunnsolid defensivt. Verdens beste backer (Maicon og Alves) er på et helt annet nivå enn franskmannen vår. Åtte målgivende på 30 kamper fra Maicon, 19 målgivende og fire mål av Alves på 44 kamper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eksepsjonell, ja.. Som O'Shea? Klart, det er klubbfølelse, og kunne aldri tenkt meg å bli kvitt poteta, men Evra på venstresida er bunnsolid i forhold til O'Shea på høgre. Det ser ofte motstandarane.

Alves hadde vore ein heilt anna spelar i United. I Barcelona er han omtrent høgresida åleine. Slik som Barcelona spelar, blir det plutselig utrulig stort rom for vingane og backane. Tru meg, Evra i Barcelona hadde slått an som faen.

Evra gir ofte ikkje ballen som assist, men skulle gjerne likt å sett statistikk på kor mange gonger han er 3. siste mann på ballen.

Endret av Scarn
Lenke til kommentar

Det skulle jeg også. O´Shea er bedre defensivt enn Evra, spesielt når han spiller flere kamper på rad. (jf. 08/09) Mer sluttprodukt har han også. O´Shea trenger ikke å holde verdensklasse. Han kan bekle flere posisjoner, og klager aldri over spilletid. En bedre hodespiller enn Evra og bedre til å posisjonere seg. Mangler litt på farten 1 mot 1, men alt i alt en bedre forsvarspiller enn det franskmannen har vært denne sesongen. Evra har dessuten fordelen av å ha Vidic ved sin side, en spiller som rydder opp for han 9/10 av ganger. Dani Alves hadde forøvrig slått an uansett hvor han hadde spilt. Verdens beste back uten at noen kommer i nærheten, herjet like mye i Sevilla som i Barcelona.

Lenke til kommentar

Evra er flott offensiv, men han har hanglet fælt defensivt de siste 2 sesongene. Jeg hadde byttet han mot en spillertype som gode gamle Irwin any day. Ikke den beste offensivt, men sikker som banken defensivt.

 

Baines har vel sammen med Cole vært den beste venstrebacken i PL denne sesongen. Evra har ikke vært i nærheten.

Lenke til kommentar

Ikke vær for hard mot Evra. Han har vert langt under vanlig form denne sesongen. Jeg tror han kommer tilbake. Evra var knallgod i mange sesonger og er en klassespiller som er nede i en bølgedal.

 

Jeg håper også han spiller bedre neste sesong. For noen måneder tilbake trodde jeg at han var inne i sin siste sesong for klubben, men heldigvis(?) skrev han under ny kontrakt. Selv om Evra kommer til å bli det soleklare førstevalget på venstreback neste sesong håper jeg Fabio får mange, mange flere sjanser enn det han har fått denne sesongen.

Lenke til kommentar

Er ikke denne Gotze litt for ung? Skummelt å gå for en erstatter som er alt for ung. Det kan fort bli lotto.

 

Det som har plaget meg mest med Evra i år er at han har vært utrolig variabel i posisjonering. Noen ganger kan han være på helt feil plass i forhold til hvor spillet befinner seg på banen. Kansje han har blitt litt for mett de siste åra?

 

Finner det også litt rart at Ando blir kritisert. Han har jo vært mye skadet og har på ingen måte hatt noe tid til å finne seg til rette i dagens lag. Jeg ser gjerne at vi gir han minst 2 sessonger til før vi bestemmer oss om vi vil ha han eller ikke.

Endret av Chicharito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...