Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil tro Neuer går til Munchen ja. Han har vel sagt at han ikke har lyst til å forlate Tyskland? Samt han ønsker å vinne den tyske ligaen minst 1 gang osv, tror nok han ender opp i Munchen. Er jo litt ulikt SAF å hente tyskere også, eller? Adler hadde også vært greit å få til klubben, han er hvertfall svoren United supporter :) Ellers så er det vel ganske realistisk at Stekelenburg ender opp her, eller?

Lenke til kommentar

Adler har sagt at han drømmer om United, men foruten det har jeg egentlig ikke lest så mange rykter om han. Det jeg har sett av Stekelenburg har vært ganske bra, er ikke umulig at VDS og Meulensteen har lagt inn noen godord om sin landsmann. Håper vi holder oss unna De Gea i hvert fall. Han har virket ganske stressa og uerfaren hver gang jeg har sett AM spille.

 

Det blir spennende å se hvem som kommer inn, men det blir også spennende å se hvem som forlater. Fergie varsler storsalg om sommeren. Med et par nye kjøp og spillere tilbake fra lån (Cleverley, Welbeck, Macheda), så er det ingen tvil om at stallen må reduseres betraktelig. Hvilke spillere burde finne seg en ny arbeidsgiver, noen innspill?

Lenke til kommentar

Carrick!

 

Nettopp skrevet ny kontrakt, slik at vi kan hende Modric i en byttehandel.

 

Carrick har forøvrig spilt seg opp siste tiden, men hadde vel en fatal feilpasning mot City?

Om Spurs nekter å slipper Modric, kan vi høyne med Gibson.

 

Håper og tror vi beholder Park. Mannen er gull (Asia), i tillegg til å være en hardtarbeidene spiller.

 

Rimelig sikker på at disse forsvinner ut:

Gibson

kuszczak

Owen (x2)

I tillegg til de som legger opp (VdS og Scholes?).

 

Disse har jeg i kanskjevognen:

Macheda

Brown

Evans

Diouf (scorer ikke mål)

Lenke til kommentar

Gamlingene (Scholes & VDS) legger opp. Wesley Brown har fått lite spilletid denne sesongen og ryktene om en krangel med SAF i fjorsommer forbedrer ikke akkurat saken, han forsvinner nok også ut dørene.

 

Tomasz Kuszczak er ivrig etter fast førstelagsspill og forlater nok derfor klubben.

 

Michael Owen må nok også finne seg en ny arbeidsgiver. Grei spiller å ha i klubben, men til neste år må for eksempel Welbeck og Macheda prioriteres foran.

 

Owen Hargreaves? Om han ikke legger opp, så får han nok en ny prestasjonsbasert kontrakt, type den Michael Owen har.

 

Darron Gibson er jeg svært usikker på. Jeg håper egentlig han forlater klubben da han ikke er god nok for førsteelleveren. At han fikk sjansen til å vise seg fram denne sesongen var utrolig bra, men dessverre tok han ikke godt nok vare på sjansen sin.

 

Diouf? Tror han blir sendt på et nytt utlån, muligens solgt, men det er ikke lenge siden det var rykter om at Ferguson hadde tro på Diuof.

 

Konklusjon, spillere ut:

Kuszczak

VDS

Brown

Scholes

Michael Owen

 

Kanskje Gibson, kanskje Hargreaves.

 

Berbatov skal selvfølgelig ingen steder.

Lenke til kommentar

Jeg vil se Hargreaves, Owen, Kuszczak (og muligens Evra) ut, i tillegg synes jeg Brown bør gå. I tillegg regner jeg med at Scholes/VDS legger opp. Berbatov håper jeg blir. Diouf/Macheda på lån evt. et salg av en av dem og Welbeck som 4. spiss. Jeg tar gjerne Stekelenburg, en ny venstreback, en ny stopper og Gõtze inn. Gibson har hevet nivået sitt, og kan for min del få en sesong til, evt. lånes ut. Obertan kan lånes ut til en PL-klubb. Jeg vil se noen store omveltninger i laget. Vi har alt for mange som tar plassen sin i stallen for gitt, og utskiftning er helt nødvendig for å beholde sulten i laget.

Lenke til kommentar

Han hadde jo en ekstremt lovende pre-season da. Hadde gledet meg til å se han spille for oss, så ble litt skuffet da han ble lånt ut. Men det var nok for det beste, nå har han fått mer erfaring og står også med fire mål og to assists. Har gjort sakene sine ganske bra, håper han greier å holde Wigan oppe. Blir spennende å se hva som skjer når vi får han tilbake i sommer.

 

Det som irriterer meg mest, er at ingen i laget kan slå ordentlige dødballer. Ja, Nani står med 18 assists, men hvor mange av de er enten fra corner eller frispark? Tipper vi er blant de mest ueffektive når det gjelder å score fra corner. Ble ganske misunnelig da jeg så RvP servere perfekte baller dødball etter dødball på søndag mot Pool. Tenk om vi hadde hatt en slik dødballtaker! Bortkasta å ha gode hodespillere når ingen greier å slå gode dødballer.

Lenke til kommentar

Hvis jeg kunne velge:

 

Legger opp:

VDS

Scholes

 

Lån/Salg:

Diouf

Macheda

Gibson

 

Salg:

PIG

Owen

Brown

Anderson

Evra

 

Inn fra lån:

Wellbeck

Cleverly

 

Kjøp:

Mario Götze

Charlie Adam

Talent/backup-stopper

Leighton Baines

Neuer/Adler/Stekelenburg (i den rekkefølgen)

 

 

Hargreaves kan vi like gjerne forlenge med imho. Skader oss ikke mye å gi han en prestasjonsbasert kontrakt. Han kommer neppe tilbake i fullt slag, men verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Charlie Adam? Kanskje for cornere, men ikke som noen erstatter for Scholes.

 

Adam bommer på 2 av 5 pasninger. Vi trenger en spiller som treffer på 9 av 10. Han passer bedre inn på et lag som "har råd" til å sparke bort ballen i tide og utide. Hans pasningsfot er oppskrytt, og folk husker bare den ene langpasningen som treffer, mens de glatt glemmer de 2-3 som det bommes på.

 

Edit:

Spurs etter Berba? De vet hva han koster - de har vel en kvittering liggende... :)

 

http://www.caughtoffside.com/2011/04/19/tottenham-plan-20m-bid-for-manchester-united-striker-dimitar-berbatov/?

Endret av Sovehest
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Adam bommer ikke på 2 av 5 pasninger. Host opp statistikk som underbygger argumentet ditt. Vi trenger heller ingen direkte erstatter av Scholes, akkurat som vi ikke trengte en direkte erstatter av Beckham, Van Nistelrooy eller Ronaldo. Jeg er enig med Geir i stort sett alt, bortsett fra at jeg helst ser Stekelenburg som førstekeeper. Det hadde vært en drøm å få inn Baines og Gõtze. Dessverre tror jeg det blir med drømmen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Charlie Adam? Kanskje for cornere, men ikke som noen erstatter for Scholes.

 

Adam bommer på 2 av 5 pasninger. Vi trenger en spiller som treffer på 9 av 10. Han passer bedre inn på et lag som "har råd" til å sparke bort ballen i tide og utide. Hans pasningsfot er oppskrytt, og folk husker bare den ene langpasningen som treffer, mens de glatt glemmer de 2-3 som det bommes på.

Vi trenger en som kan slå dødballer. Det er Götze som skal ta Scholes sin plass. Adam er mer en spiller som jeg ville sett at vi kjøpte uten at SAF nødvendigvis bruker han i hver kamp. Delvis er han bedre enn Carrick og Fletcher per dags dato, og delvis kan han "presse de" til å spille bedre da de må kjempe om plassene. Vi trenger fort to nye midtbanespillere hvis Scholes legger opp i tillegg til at vi kvitter oss med Ando og Gibson.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...