Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke dette den chilenske unggutten vi forhåndssignerte for noen år tilbake?

 

Skal visstnok ha vore snakk om at noko sånt skjedde i går.

 

tor Kristian Karlsen er visst i SørAmerika for å følge u-17 mesterskapet der.

 

one of the most impressive cfwds of the tournament (u17 south american championship). plays in the middle up front in a 4-3-3 system

possesses great variety of skills, physically/technically. extremely hard working (!), outstanding runner (bursts/20-30 meters), fine touch

right footed but uses left to fine level (shots, passes), smart movement, ok body strength, brain/skill to play effective combinations

maybe lacks a few cms (hard to tell his exact size, i'd guess 178-180 cm), and would probably (eventually be used as a second striker)

the word here in ecuador is that manchester united already signed an option to buy henriquez more than a year ago

don't know regarding eu passport, but unlikely to make much difference. as a top chilean talent, he'll get a work permit (at 18) anyhow

Lenke til kommentar

Vi kunne også ha fått bruk for en stjernespiller til på midtbanen - mener jeg :)

Ikkje nødvendigvis stjernespiller, men ein spiller som er god nok til å heve nivået.

Men pdd så ser eg på Rooney som ein spiller, som kan besitte den rollen.

VDS/Reserve**

Rafael/O'Shea - Rio/Smalling - Vidic/Evans Evra/Fabio

Valencia/(Nani) - Carrick/Fletcer - Scholes/Rooney* - Nani/Giggs

Hernandez - Berba

 

-Fet skrift: Bør hente inn noko. Mulig talenter kan blomstre?

-Fet/Kursiv: MÅ forsterke.

 

*Kan om mulig bli ein permanent løsning?

**MÅ ha inn et soleklart førstevalg til sommeren. PIG for dårlig og Lindegaard er eg usikker på om er god nok.

Lenke til kommentar

For de som syns sammenligninger og slikt er morsomt har jeg laget en mellom vår og Borussia Dortmund (leder av Bundesligaen) sin midtbane. Nå spiller riktignok de som regel med en ekstra på midten, men likevel morsomt å se hvor rævva vår midtbane egentlig er:

 

Borussia Dortmund Midfield (+Subs) (Bundesliga, 300+ minutes):
-----------------------------------------------------------------------
DM: Sven Bender (21)		        1913 minutes -  23+2 matches - 1 goal, 1 assist.
DM/CM: Nuri Şahin (22)		        2386 minutes -  27+0 matches - 6 goals, 8 assists.
OM/W: Kevin Großkreutz (22) (LW)	2036 minutes -  25+2 matches - 6 goals, 6 assists.
OM/W: Mario Götze (18) (OM)	        1942 minutes -  22+4 matches - 4 goals, 12 assists.
OM/W: Shinji Kagawa (22)		1365 minutes -  17+0 matches - 8 goals, 1 assist.
S: Jakub Blaszczykowski (25) (RW)	1190 minutes - 12+10 matches - 2 goals, 4 assists.
S: Sebastian Kehl (31) (DM)	         408 minutes -   5+3 matches - 1 assist.
S: Antonio Da Silva (32) (CM)		 316 minutes -  1+14 matches - 1 goal, 2 assists.
-----------------------------------------------------------------------

Manchester United Midfield (+Subs) (Premier League, 300+ minutes):
-----------------------------------------------------------------------
CM: Michael Carrick (29)		1525 minutes - 18+4 matches.
CM: Darren Fletcher (27)	        2018 minutes - 23+2 matches - 2 goals, 6 assists.
W: Luis Nani (24)		        2174 minutes - 25+1 matches - 9 goals, 17 assists.
W: Ryan Giggs (37) (MC/LW)	        1298 minutes - 15+5 matches - 2 goals, 6 assists.
S: Paul Scholes (36) (MC)		1331 minutes - 14+5 matches - 1 goal, 4 assists.
S: Anderson (22) (MC)		         806 minutes -  9+4 matches - 2 assists.
S: Ji-Sung Park (30) (OA?)		 777 minutes -  9+2 matches - 4 goals, 1 assist.
S: Darron Gibson (23) (MC)	         398 minutes -  6+3 matches - 1 assist.
-----------------------------------------------------------------------

 

Ellers kan man jo også sammenligne et konsekvent forsvar mot et som har stadige utskiftninger. Dette forsvaret har sluppet inn 16 mål i ligaen i år, omtrent halvparten av det vårt forsvar har. Og her er det 4(+1) spillere som har spilt "alle" kampene. Og om ikke det var nok - se på alderen til disse spillerne, helt sykt:

 

Borussia Dortmund Defence (+Subs) (Bundesliga, 300+ minutes):
-----------------------------------------------------------------------
RB: Lukasz Piszczek (25) 		2032 minutes - 22+4 matches - 5 assists.
CB: Neven Subotic (22)		        2238 minutes - 25+0 matches - 1 goal.
CB: Mats Hummels (22)		        2214 minutes - 25+0 matches - 5 goals.
LB: Marcel Schmelzer (23)		2430 minutes - 27+0 matches - 2 assists.
S: Felipe Santana (25) (CB)	         415 minutes -   4+6 matches.
-----------------------------------------------------------------------

 

Menmen, får vel crap om PL vs. Bundesliga...

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Forsvaret vårt har vært bra så lenge vi spiller med Vidic/Ferdinand eller Vidic/Smalling. Det er mest på grunn av midtbanen (og skader) at vi har sluppet inn så mange mål i år. Men Ferdinand blir ikke yngre, og er veldig skadeplaget. Kunne godt tenkt meg en superstopper sammen med Vidic som ikke er så utsatt for skader. Smalling er blitt knallgod, men jeg vet ikke om jeg ville stolt på han som førstevalg en hel sesong hvis Ferdinand konstant skal gå skadet. Vidic/Subotic hadde vært en våt serbisk drøm. Subotic er jo bare 22 år også.

 

Men det er som alle vet den sentrale midtbanen som er mest kritisk. Der trenger vi etter mitt syn egentlig to nye spillere. En solid defensiv spiller og en kreativ Scholes-type.

Lenke til kommentar
Steve Bartram

Confirmed: Brazilian midfielder Rafael Leao, who turns 18 next week, has joined MUFC on loan from Desportivo Brasil until 30 June.

To clarify, Rafael Leao has no first team squad number. He is expected to play for the MUFC youth team and Reserves.

 

Potensielt kjøp i fremtiden?

Lenke til kommentar

Er nok for å finsikte han ja, sjå om kvalitetane ser ut til å vere såpass at han fortener å bli signert fast. Er jo ein av gutane som var på OT for ikkje så lenge sidan og som var nemnt blant dei aktuelle talenta frå Desportivo.

 

Mats Møller Dæhlie får også første start for u-18 i dag saman med Leao.

Lenke til kommentar

Det var på tide. Endelig viser Fergie at han er god på overgangsmarkedet også. Alle tre kommer om sommeren, ikke sant? Skal legge meg nå, så får ikke sett intervjuene før om morran. Dette var uansett herlige nyheter. Oh, yeah!

:w00t:

Hva behager?

 

Lurte et sekund på om du gikk på aprilspøken. Gjorde du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...