Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Guardian har tradisjonelt vært en god kilde, men har brutalt tapt anseelse de siste par årene. Daniel Taylor er en av de største ABU'erne i England og har til og med blitt bannlyst fra carrington som følge av sine sure oppgulp. Tror han har ålrighte kilder i klubben når det gjelder administrasjon, men thats it. Han er en av de journalistene jeg tror minst på når det gjelder overganger til og fra Man Utd.

 

Man skal aldri si aldri (jamfør Rooneygate) men det finnes ingen indikasjoner på at Nani ønsker seg bort, faktisk tvertom. Det som derimot fort kan skje er at agenten lekker noen rykter for å skaffe portugiseren en ny kontrakt da hans nåværende "kun" er på £60.000 i uka. Men nå skrev han under for kort tid siden, så jeg tviler på at det blir noen ny kontraktsfarse rundt Jackson den nærmeste tiden.

 

Ben Hibbs og Nick Coppack (lokale og røde mancunians) er de eneste jeg stoler blind på av journos.

Lenke til kommentar

Hvorfor er italia i teorien en bedre liga for Nani?

 

Greit å ønske seg til en mer "leken" liga der teknisk flinke spillere kan trikse litt for seg selv og kose seg litt på banen i 30 pluss grader. Men det er da måte på ned i gradene. Spansk burde være lavt nok?

Endret av Jotun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Guardian er generelt en veldig god kilde, så du skal ikke se bort ifra at dette stemmer. Uansett, så er det helt fair av Nani å ville dra. For et par år siden ville omtrent "alle" United-fans ha han vekk. Men siden han nå har blitt en nøkkelspiller, tipper jeg skjellsord som judas og sviker vil hagle.

Som andre påpeker er ikke Daniel Taylor en mann man kan stole på. Artikkelen han har produsert her har ikke et eneste sitat, det er fantasi fra ende til annen.

 

The Guardian var mye bedre før, nå er den ikke bedre enn de andre tabloidene i Britannia.

 

Ikke misforstå, jeg blir fortsatt skuffet hvis dette faktisk stemmer, men mer på situasjonen. Føler dette "alltid" skjer med United, selv om vi kjemper i toppen hvert år. Det er ikke det samme som med f.eks Torres, han var jo i en klubb som ikke har vært en reell tittelkandidat på en god stund (bortsett fra det ene året hvor Benitez surfet på tidenes medgangsbølge selvsagt).

Dette skjer "alltid" med United? Hvem er det United har solgt de siste 10 år som Ferguson ikke ville kvitte seg med? Jeg kommer ikke på flere enn Ronaldo, men det er sikkert flere siden dette "alltid" skjer med United.

Lenke til kommentar

Torres viste sin lojalitet ved å gå til Chelsea, i stedet for United eller City.

 

http://sports.yahoo.com/soccer/news?slug=goal-fernandotorresmytransfertoc

 

Var United noen gang ute etter fyren? Liverpool-fans vil vel kanskje være enig med Torres, ettersom de heller ønsker Chelsea-seier i serie enn United.

 

 

Edit:

Om dette stemmer (noe jeg ikke tviler på) er Tevez en særdeles liten mann.

http://nz.sports.yahoo.com/football/news/article/-/9016742/man-city-skipper-tevez-visits-marseille-hotel-to-offer-man-utd-lowdown/?

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Torres viste sin lojalitet ved å gå til Chelsea, i stedet for United eller City.

 

http://sports.yahoo.com/soccer/news?slug=goal-fernandotorresmytransfertoc

 

Var United noen gang ute etter fyren? Liverpool-fans vil vel kanskje være enig med Torres, ettersom de heller ønsker Chelsea-seier i serie enn United.

 

 

Edit:

Om dette stemmer (noe jeg ikke tviler på) er Tevez en særdeles liten mann.

http://nz.sports.yahoo.com/football/news/article/-/9016742/man-city-skipper-tevez-visits-marseille-hotel-to-offer-man-utd-lowdown/?

Så flott at du ikke generaliserer eller noe! Mener å huske at de gikk rykter om United og Torres. Var dog ikke noen store greier så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar

Rykter er en ting.....

 

Tevez på Marseilles tur har eg ingen tro på. Fyren kan jo knapt snakke forståelig, så hvilken nytte de skulle ha av det aner eg ikke. Har Marseilles noen argentinske spillere som kanskje har oversatt?

Oversette argentinsk du mener? Marseille har et par argentinere og en spanjakk på laget, så det ville nok ikke vært noe stort problem.

 

Jeg blir alltid like imponert når jeg ser Tevez blir intervjuet. 5 år i England og han kan fortsatt ikke føre en brukbar samtale på engelsk. Da gjør man ikke mye for å bli integrert og gjøre det beste ut av tilværelsen.

Lenke til kommentar

Slik ser forøvrig stallen ut til neste år (drit i posisjonene/rangeringene, gjort full fart for å fylle griden):

 

1: Kuszczak - Rafael, Vidic, Ferdinand, Evra - Valencia, Fletcher, Anderson, Nani - Rooney, Berbatov.

2: Lindegaard - O'Shea, J.Evans, Smalling, Fabio - Park, Carrick, Scholes, Giggs - Hernandez, Owen.

3: Amos - Hargreaves, Brown, C.Evans, De Laet - Obertan, Gibson, Cleverley, Welbeck - Macheda, Diouf.

 

Reg.: Kuszczak, Lindegaard, Evra, Vidic, Valencia, Park, Obertan, Nani, Anderson, Berbatov, Hernandez, Diouf, Hargreaves (Maksimum 17. Akkurat nå: 13)

HG: Ferdinand, Brown, Owen, Rooney, Giggs, Carrick, Scholes, O'Shea, Evans, Fletcher, Gibson, Cleverley, Smalling. (Minimum 8. Akkurat nå: 13)

 

Slik det ser ut pdd. må minst én av disse ut av troppen til neste år for å få kabalen til å gå opp. Ytterligere én spiller må ut for hver spiller vi eventuelt signerer. Dette kan naturligvis være både 6 og 12 måneders utlån og spillersalg.

 

U21 (Født før 1.1.1990): Welbeck (90) - Macheda (91) - Bébé (90) - C.Evans (90) - Amos (90) - Rafael (90) - Fabio (90).

 

Som dere ser kommer vi til å ha et massivt dilemma til 2012/2013 om IKKE Giggs og Scholes bestemmer seg for å legge opp. Welbeck, Rafael og Fabio kommer (slik det ser ut akkurat nå) garantert til å finnes i den registrerte troppen vår etterhvert. Bébé, Corry Evans og Amos er jeg litt mer usikker på, thoughts? Kanskje Amos kan bli 3.keeper på lang sikt?

 

Ellers - hvilke spillere skulle dere gjerne sett inn og ut med dette i tankene?

 

Selv skulle jeg gjerne sett noe slikt:

 

Spillere ut:

- Darron Gibson (Utlån) - Ser gjerne at han spiller en sesong i en annen PL-klubb der han får oftere sjansen.

- Owen Hargreaves (Utgått kontrakt) - Mer en reality-check enn noe annet, med mindre han tar steg ila. April/Mai.

- Michael Owen (Utgått kontrakt) - Mindre behov ettersom Hernandez har kommet til klubben og slått til.

- Tomasz Kuszczak (Salg) - Om SAF/Steele føler vi trenger ny keeper så tror jeg nok Tomasz vil lete etter ny klubb.

- Federico Macheda (Utlån) - I England og for en klubb som faktisk scorer mål denne gangen værsåsnill.

- Ritchie De Laet (Utlån) - Gjør det stadig bedre for Portsmouth etter en dårlig start, og en full sesong på 2.nivå tror jeg vil gjøre ham godt. Kan vel kanskje ta over for O'Shea som squad player på sikt.

 

Spillere inn:

- En grisegod defensiv midtbanespiller (eller to!!)

- Evt. en keeper om Steele/SAF syns det trengs.

 

Jeg syns vi slipper inn for mange mål (0.93 i snitt per kamp?) og jeg tror problemet ligger i midtbanen vi stiller med. Hadde vi ikke hatt et av ligaens beste forsvar (kampklar) hadde det sett mye verre ut. Med en frisk defensiv kar på midten tror jeg vi kunne unngått en del av baklengsmåla. Eneste problemet er at jeg veit ikke hvem jeg skal foreslå for jeg aner rett og slett ikke hvem som er ledig i markedet til en overkommelig pris.

 

Den offensive kreativiteten vår er det enkelte som har stilt spørsmål ved, og jeg skal være tilbøyelig til å si at en offensivt retta midtbanespiller ikke hadde gjort vondt, men er usikker på hvordan vi får inn dette i en 4-4-2-formasjon uten en grisegod defensiv en. En mulighet kan være å flytte Rooney bak som OM i 4-5-1 med Fletcher/Carrick og ny DM. Selv om det er en mikroskopisk sjanse hadde Hargreaves vært fantastisk å få tilbake. :(

 

Likevel er ikke 1.95 mål i snitt per match så altfor ille. Barcelona har riktignok nærmere 2.7 dog, så vi har definitivt noe å strekke oss etter.

 

Ellers ser jeg naturligvis gjerne at vi leter etter flere lovende spillere som etterhvert kan tilfalle diskusjonen om førstelagsspill. Det begynner å bli en stund siden Rafael, Fabio, Macheda, Welbeck osv "tok steget opp".

 

Jeg har redigert denne posten altfor mange ganger nå så jeg beklager for evt. overlapping, skrivefeil og unøyaktig informasjon. Prøvde også å unngå FM-takter (4-5 nye spillere rett inn i førsteelleveren) som man ser diverse andre steder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er helt enig med PSV angående spillere ut. I tillegg til de han har nevnt tror jeg vi kan selge eller låne bort Diouf i en sesong til. Wellbeck er et litt vanskelig tilfelle. Hvis vi ikke får mye skader på Berbatov, Rooney og Chicharito blir det neppe mye spilletid på han i United, noe som vil ødelegge for utviklingen hans. Hvis det derimot blir en del skader og vi har lånt han bort kaster vi muligens bort en del poeng på å ikke ha han tilgjengelig.

 

Kunne godt tenkt meg både Sanchez og Douglas Costa inn. Ellers tror jeg også Charlie Adam kunne løftet oss en del på midten. Baines ville vært en solid forsterkning i forhold til Evra, men det blir vel bare ønsketenkning etter at Evra har signert ny langtidskontrakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi er visstnok allereie igong med å prøve å få signert eit chilensk stortalent. Men det er ikkje ein som spelar i Italia, for dei som håper på nyhende av den typen.

 

Angelo Herniquez har visstnok vore å trent med United tidlegare og herjar i det Sør-Amerikanske u17-mesterskapet. Vi skal visstnok ha kome så langt at vi har satt det same firmaet som sikra oss Da Silva-tvillingane på saken.

 

"Boss Sir Alex Ferguson has teed up the deal for the 16-year-old South American sensation, who will sign shortly for the Red Devils – pipping rivals from around the globe."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...